Vackraste VFR ?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4446
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Enligt lokala hondakrängaren är den enda stora skilnaden en förändring i vtec programmet som ger en "omärkbar" övergång. De tidigare har en ryckig övergång som kan vara obehaglig i vissa situationer .. (har ingen personlig erfarenhet men han vet iaf vad han pratar om)
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Vad jag vet så är varvtalet då övergången mellan 2v-4v flyttat ner i registret för att inte få en sådan kraftig kick-down effekt.
Sedan så fanns det en tråd här på forumet där det diskuterades om CDI´n och den skulle tydligen vara omprogrammerad.
Men bara de vita blinkersarna gör ju hojen så mycket snyggare!
Hade jag ägt en 02-06 så hade det bara varit att bita ihop och öppna plånboken och köpa.
Sedan så fanns det en tråd här på forumet där det diskuterades om CDI´n och den skulle tydligen vara omprogrammerad.
Men bara de vita blinkersarna gör ju hojen så mycket snyggare!
Hade jag ägt en 02-06 så hade det bara varit att bita ihop och öppna plånboken och köpa.
-------------------------------------------------------
VFR 800Fi -00, CB 750 -99, Beta 260 -91
hojridemc.com
bbmc.se
VFR 800Fi -00, CB 750 -99, Beta 260 -91
hojridemc.com
bbmc.se
Jag har för mig att återgången till 2-ventiler sker vid 6100 varv på årsmodell 06-07 för att undvika att övergången in / ur blir störande vid fasta hastigheter.Lt.Dan skrev:VTEC-systemet aktiveras vid 6 600 varv (något sänkt från föregåend modell)
Helt ny ECU + samma "sprut" som till Firebladen....
Rätt så stor skillnad.
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Det stämmer bra det. Ändringarna gjordes 06, så 06:an och 07:an är samma cyckel.tjvfr800 skrev:Jag har för mig att återgången till 2-ventiler sker vid 6100 varv på årsmodell 06-07 för att undvika att övergången in / ur blir störande vid fasta hastigheter.Lt.Dan skrev:VTEC-systemet aktiveras vid 6 600 varv (något sänkt från föregåend modell)
Helt ny ECU + samma "sprut" som till Firebladen....
Rätt så stor skillnad.
VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart
- andyboy vfr800
- Medlem
- Inlägg: 15
- Blev medlem: ons jan 23, 2008 16:40
- Ort: Stockholm
Om du inte redan har gjort det så kan du testa att göra flapper valve och pair valve mod först (helt gratis), för att se hur stor skillnaden blir, jag gick i PCIII planer innan jag gjorde förändringen.
Ändringen tar högst 10-15min och går att återställa helt till 100%.
Jag tycker inte att in/ut gången till 2 resp. 4 ventiler är något problem, kan kanske kännas lite ovant i början.
Ändringen tar högst 10-15min och går att återställa helt till 100%.
Jag tycker inte att in/ut gången till 2 resp. 4 ventiler är något problem, kan kanske kännas lite ovant i början.
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
- interceptor
- Medlem
- Inlägg: 89
- Blev medlem: sön jul 15, 2007 21:34
snyggast!
Totalt 1 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 0 gäster.
Registrerade användare online: interceptor
Registrerade användare online: interceptor