Vackraste VFR ?

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4446
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#16 Inlägg av Conseal »

Enligt lokala hondakrängaren är den enda stora skilnaden en förändring i vtec programmet som ger en "omärkbar" övergång. De tidigare har en ryckig övergång som kan vara obehaglig i vissa situationer .. (har ingen personlig erfarenhet men han vet iaf vad han pratar om)
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Lt.Dan
Medlem
Inlägg: 247
Blev medlem: tis jun 27, 2006 14:04
Ort: Vännäs

#17 Inlägg av Lt.Dan »

VTEC-systemet aktiveras vid 6 600 varv (något sänkt från föregåend modell)
Helt ny ECU + samma "sprut" som till Firebladen....

Rätt så stor skillnad.
VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4446
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#18 Inlägg av Conseal »

Det nämnde han inte :evil:
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

stilo
Medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: tor jun 14, 2007 19:38
Ort: Falkenberg

#19 Inlägg av stilo »

Provkörde en 07:a innan jag slog till på min 05:a och jag märker då ingen skillnad hur V-tec systemet jobbar. Enligt Honda säljaren så var 07:an mycket mjukare i övergång från 8 till 16 ventiler men i verkligheten är skillnaden minimal...
Utan hoj...

yxan
Donator 2007
Inlägg: 79
Blev medlem: mån jul 17, 2006 17:10
Ort: Alafors

#20 Inlägg av yxan »

Vad jag vet så är varvtalet då övergången mellan 2v-4v flyttat ner i registret för att inte få en sådan kraftig kick-down effekt.
Sedan så fanns det en tråd här på forumet där det diskuterades om CDI´n och den skulle tydligen vara omprogrammerad.
Men bara de vita blinkersarna gör ju hojen så mycket snyggare!
Hade jag ägt en 02-06 så hade det bara varit att bita ihop och öppna plånboken och köpa.
-------------------------------------------------------
VFR 800Fi -00, CB 750 -99, Beta 260 -91
hojridemc.com
bbmc.se

Användarvisningsbild
tjvfr800
Donator 2008
Inlägg: 196
Blev medlem: sön jul 22, 2007 18:50
Ort: Järfälla, Stockholm

#21 Inlägg av tjvfr800 »

Lt.Dan skrev:VTEC-systemet aktiveras vid 6 600 varv (något sänkt från föregåend modell)
Helt ny ECU + samma "sprut" som till Firebladen....

Rätt så stor skillnad.
Jag har för mig att återgången till 2-ventiler sker vid 6100 varv på årsmodell 06-07 för att undvika att övergången in / ur blir störande vid fasta hastigheter.
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"

Användarvisningsbild
Lt.Dan
Medlem
Inlägg: 247
Blev medlem: tis jun 27, 2006 14:04
Ort: Vännäs

#22 Inlägg av Lt.Dan »

tjvfr800 skrev:
Lt.Dan skrev:VTEC-systemet aktiveras vid 6 600 varv (något sänkt från föregåend modell)
Helt ny ECU + samma "sprut" som till Firebladen....

Rätt så stor skillnad.
Jag har för mig att återgången till 2-ventiler sker vid 6100 varv på årsmodell 06-07 för att undvika att övergången in / ur blir störande vid fasta hastigheter.
Det stämmer bra det. Ändringarna gjordes 06, så 06:an och 07:an är samma cyckel.
VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart

Användarvisningsbild
andyboy vfr800
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: ons jan 23, 2008 16:40
Ort: Stockholm

#23 Inlägg av andyboy vfr800 »

jag provkörde en vfr -06 innan jag köpte min vfr 800 -02 (v-tec) och jag tycker att det är stor skillnad i vtec övergången... ska installera pc3 med dyno körning samt DNA filter, hoppas att det fixar "problemet"

Användarvisningsbild
tjvfr800
Donator 2008
Inlägg: 196
Blev medlem: sön jul 22, 2007 18:50
Ort: Järfälla, Stockholm

#24 Inlägg av tjvfr800 »

Om du inte redan har gjort det så kan du testa att göra flapper valve och pair valve mod först (helt gratis), för att se hur stor skillnaden blir, jag gick i PCIII planer innan jag gjorde förändringen.
Ändringen tar högst 10-15min och går att återställa helt till 100%.

Jag tycker inte att in/ut gången till 2 resp. 4 ventiler är något problem, kan kanske kännas lite ovant i början.
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"

Användarvisningsbild
interceptor
Medlem
Inlägg: 89
Blev medlem: sön jul 15, 2007 21:34

snyggast!

#25 Inlägg av interceptor »

Totalt 1 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 0 gäster.

Registrerade användare online: interceptor

Skriv svar