Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Oooh, tänker du bygga om hela hela hojen/ramen isf?pentti01 skrev:Hoppas det är ok att en "VF-åkare" är med o ställer frågor här,,?Jag undrar om det finns någon motor från VFR-modellerna som skulle kunna passa i min gamla VF750s -83? Gärna en med mera kubik förstås
Både ja och nej; Ska bygga om VFén till,,,törs jag säga det,,?adrian_vg skrev:Oooh, tänker du bygga om hela hela hojen/ramen isf?pentti01 skrev:Hoppas det är ok att en "VF-åkare" är med o ställer frågor här,,?Jag undrar om det finns någon motor från VFR-modellerna som skulle kunna passa i min gamla VF750s -83? Gärna en med mera kubik förstås
![]()
Det närmaste skulle jag väl tro som kanske funkar är motorn gen '86-'89 (750cc), som har dubbelsving. Övriga, med enkelsving, kan bli marigt.
Ingen större skillnad på själva grundstommen 86-01 men med 800 kom insprutning, sen blir det V-tech med kedjor men fortfarande ungefärligt lika stor på utsidan. Det är bara att prova dig fram,pentti01 skrev:Inget större fel på motorn i nuläget; var bara nyfiken på att veta om det finns motorer från fler modeller, som kan passa vid behov. (hoppades på 800cc)adrian_vg skrev:Det närmaste skulle jag väl tro som kanske funkar är motorn gen '86-'89 (750cc), som har dubbelsving. Övriga, med enkelsving, kan bli marigt.pentti01 skrev:Hoppas det är ok att en "VF-åkare" är med o ställer frågor här,,?Jag undrar om det finns någon motor från VFR-modellerna som skulle kunna passa i min gamla VF750s -83? Gärna en med mera kubik förstås
From gen 90 fick ramen ett extra stag under svinglagringen. Svinglagringen sitter från denna modell om jag minns rätt i bakdelen i motorn. Eller var det from gen 98 som svinglagringen sattes fast i motorn á la VTR och Fireblade?Tommy Gsson skrev:Ingen större skillnad på själva grundstommen 86-01 men med 800 kom insprutning, sen blir det V-tech med kedjor men fortfarande ungefärligt lika stor på utsidan. Det är bara att prova dig fram,
Tyrranosaurus kanske kan svara på om VF1000R kanske kan få plats om du vill ha mer kubik och kamdrev.
Att få in något annat i en VF750S-ram kan bli problem då den har vaggram och inte minst eftersom den har kardan. Den enda är VF750C-motorn som är identisk med undantag för luftburken så den passar direkt.Tommy Gsson skrev:Ingen större skillnad på själva grundstommen 86-01 men med 800 kom insprutning, sen blir det V-tech med kedjor men fortfarande ungefärligt lika stor på utsidan. Det är bara att prova dig fram, Tyrranosaurus kanske kan svara på om VF1000R kanske kan få plats om du vill ha mer kubik och kamdrev.pentti01 skrev:Inget större fel på motorn i nuläget; var bara nyfiken på att veta om det finns motorer från fler modeller, som kan passa vid behov. (hoppades på 800cc)pentti01 skrev:Hoppas det är ok att en "VF-åkare" är med o ställer frågor här,,?Jag undrar om det finns någon motor från VFR-modellerna som skulle kunna passa i min gamla VF750s -83? Gärna en med mera kubik förstås
T.