M@rtini skrev:Ambitiöst att konstruera egen motor/drivlina, fast underliggande kam, stötstänger, och 2 ventiler /cylinder.
Och? en väl beprövad och mer än väl fungerande teknik, finns en stor risk att den knarren kommer att utmana/spöa viffern i fråga om hållbarhet och pålitlighet. Skulle vara kul att få prova en en dag ..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Intressant bygge, men dom verkar ha tänkt lite udda. Motor med vevaxel på längden och kedjedrift vilket innebär vinkelväxel är det nog första gången jag har sett. Men den har en seriös bursving med excenterspänning a'la 90-tals Kawa.
Stötstänger, 2 ventiler/cylinder och inte centrerat tändstift gav tanken att det lär nog inte vara mycket pulver i den. Så jag Googlade lite... 180 hk! Jo jag tackar! Det är inte illa vad dom har lyckats klämma ut. Det verkar inte heller vara en singelblockmotor, utan separat låda.
Ska bli intressant att se om den blir importerad.
Tyrannosaurus skrev:Intressant bygge, men dom verkar ha tänkt lite udda. Motor med vevaxel på längden och kedjedrift vilket innebär vinkelväxel är det nog första gången jag har sett. Men den har en seriös bursving med excenterspänning a'la 90-tals Kawa.
Stötstänger, 2 ventiler/cylinder och inte centrerat tändstift gav tanken att det lär nog inte vara mycket pulver i den. Så jag Googlade lite... 180 hk! Jo jag tackar! Det är inte illa vad dom har lyckats klämma ut. Det verkar inte heller vara en singelblockmotor, utan separat låda.
Ska bli intressant att se om den blir importerad.
Motorn krängs ju "löst" om man vill, det öppnar för ett gäng trevliga applikationer För potensial har den
Intressant Saab(Ford) v 4:an var på 1500 cc den däringa är på 1,6 och ventilerna är offset på den...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Tyrannosaurus skrev:Intressant bygge, men dom verkar ha tänkt lite udda. Motor med vevaxel på längden och kedjedrift vilket innebär vinkelväxel är det nog första gången jag har sett. Men den har en seriös bursving med excenterspänning a'la 90-tals Kawa.
Stötstänger, 2 ventiler/cylinder och inte centrerat tändstift gav tanken att det lär nog inte vara mycket pulver i den. Så jag Googlade lite... 180 hk! Jo jag tackar! Det är inte illa vad dom har lyckats klämma ut. Det verkar inte heller vara en singelblockmotor, utan separat låda.
Ska bli intressant att se om den blir importerad.
Motorn krängs ju "löst" om man vill, det öppnar för ett gäng trevliga applikationer För potensial har den
Intressant Saab(Ford) v 4:an var på 1500 cc den däringa är på 1,6 och ventilerna är offset på den...
Var den bara på 1,5 liter? Kört en del sådana förr Tyckte de gick bra med att slippa frikoppkoppla pga frihjul
Mister skrev:
Var den bara på 1,5 liter? Kört en del sådana förr Tyckte de gick bra med att slippa frikoppkoppla pga frihjul
De fanns även som 1,7 liters. Jag hade det i min SAAB V4, med trimkam och Weber 36/36. Gick ganska bra. Kompisen hade en BMW 318 som han trodde var snabb, det var den inte
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
Mister skrev:
Var den bara på 1,5 liter? Kört en del sådana förr Tyckte de gick bra med att slippa frikoppkoppla pga frihjul
De fanns även som 1,7 liters. Jag hade det i min SAAB V4, med trimkam och Weber 36/36. Gick ganska bra. Kompisen hade en BMW 318 som han trodde var snabb, det var den inte
V4 Super, spikad handbroms, grusväg och någon sådär lagomt galen bakom ratten, var en svårslagen kombination på rallyvägarna, på den tiden. Fast den låg bara på en 160 kus i tävlingsversionen har jag för mig, så den spöade skiten ut dom flesta på tävlingarna. https://www.youtube.com/watch?v=nSGbRC8tJHs https://www.youtube.com/watch?v=9Hq-1pPWIOk
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02