Ny mc från USA med V4 motor
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Ny mc från USA med V4 motor
VFR 800 VTEC 2006 Xenon PC5 | VFR 750 1991 - Såld
Re: Ny mc från USA med V4 motor
Intressant motor!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Re: Ny mc från USA med V4 motor
Ambitiöst att konstruera egen motor/drivlina, fast underliggande kam, stötstänger, och 2 ventiler /cylinder.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Re: Ny mc från USA med V4 motor
Och? en väl beprövad och mer än väl fungerande teknik, finns en stor risk att den knarren kommer att utmana/spöa viffern i fråga om hållbarhet och pålitlighet. Skulle vara kul att få prova en en dag ..M@rtini skrev:Ambitiöst att konstruera egen motor/drivlina, fast underliggande kam, stötstänger, och 2 ventiler /cylinder.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Ny mc från USA med V4 motor
Väldigt intressant Passerat min radar helt obemärkt. Lite väl högt styre på den som Leno körde men.
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Ny mc från USA med V4 motor
Honda har redan en liknande - Pan European.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Ny mc från USA med V4 motor
Undrar om den kommer till Europa? För dyr antagligen..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Ny mc från USA med V4 motor
Intressant bygge, men dom verkar ha tänkt lite udda. Motor med vevaxel på längden och kedjedrift vilket innebär vinkelväxel är det nog första gången jag har sett. Men den har en seriös bursving med excenterspänning a'la 90-tals Kawa.
Stötstänger, 2 ventiler/cylinder och inte centrerat tändstift gav tanken att det lär nog inte vara mycket pulver i den. Så jag Googlade lite... 180 hk! Jo jag tackar! Det är inte illa vad dom har lyckats klämma ut. Det verkar inte heller vara en singelblockmotor, utan separat låda.
Ska bli intressant att se om den blir importerad.
http://www.motusmotorcycles.com
Stötstänger, 2 ventiler/cylinder och inte centrerat tändstift gav tanken att det lär nog inte vara mycket pulver i den. Så jag Googlade lite... 180 hk! Jo jag tackar! Det är inte illa vad dom har lyckats klämma ut. Det verkar inte heller vara en singelblockmotor, utan separat låda.
Ska bli intressant att se om den blir importerad.
http://www.motusmotorcycles.com
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: Ny mc från USA med V4 motor
Motorn krängs ju "löst" om man vill, det öppnar för ett gäng trevliga applikationer För potensial har denTyrannosaurus skrev:Intressant bygge, men dom verkar ha tänkt lite udda. Motor med vevaxel på längden och kedjedrift vilket innebär vinkelväxel är det nog första gången jag har sett. Men den har en seriös bursving med excenterspänning a'la 90-tals Kawa.
Stötstänger, 2 ventiler/cylinder och inte centrerat tändstift gav tanken att det lär nog inte vara mycket pulver i den. Så jag Googlade lite... 180 hk! Jo jag tackar! Det är inte illa vad dom har lyckats klämma ut. Det verkar inte heller vara en singelblockmotor, utan separat låda.
Ska bli intressant att se om den blir importerad.
http://www.motusmotorcycles.com
Intressant Saab(Ford) v 4:an var på 1500 cc den däringa är på 1,6 och ventilerna är offset på den...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Ny mc från USA med V4 motor
Var den bara på 1,5 liter? Kört en del sådana förr Tyckte de gick bra med att slippa frikoppkoppla pga frihjulblacken skrev:Motorn krängs ju "löst" om man vill, det öppnar för ett gäng trevliga applikationer För potensial har denTyrannosaurus skrev:Intressant bygge, men dom verkar ha tänkt lite udda. Motor med vevaxel på längden och kedjedrift vilket innebär vinkelväxel är det nog första gången jag har sett. Men den har en seriös bursving med excenterspänning a'la 90-tals Kawa.
Stötstänger, 2 ventiler/cylinder och inte centrerat tändstift gav tanken att det lär nog inte vara mycket pulver i den. Så jag Googlade lite... 180 hk! Jo jag tackar! Det är inte illa vad dom har lyckats klämma ut. Det verkar inte heller vara en singelblockmotor, utan separat låda.
Ska bli intressant att se om den blir importerad.
http://www.motusmotorcycles.com
Intressant Saab(Ford) v 4:an var på 1500 cc den däringa är på 1,6 och ventilerna är offset på den...
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Re: Ny mc från USA med V4 motor
Är så gott som en halverad cheva smallblockM@rtini skrev:Ambitiöst att konstruera egen motor/drivlina, fast underliggande kam, stötstänger, och 2 ventiler /cylinder.
"Bättre än HD"
- HondaHasse
- Donator 2018
- Inlägg: 2245
- Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
- Ort: Ängelholm
- Kontakt:
Re: Ny mc från USA med V4 motor
De fanns även som 1,7 liters. Jag hade det i min SAAB V4, med trimkam och Weber 36/36. Gick ganska bra. Kompisen hade en BMW 318 som han trodde var snabb, det var den inteMister skrev: Var den bara på 1,5 liter? Kört en del sådana förr Tyckte de gick bra med att slippa frikoppkoppla pga frihjul
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
Re: Ny mc från USA med V4 motor
180 hk är inte så mycket med tanke på cylindervolymen, men det är väl för att den bara har 2 ventiler/cyl och stötstänger.Tyrannosaurus skrev:Så jag Googlade lite... 180 hk! Jo jag tackar! Det är inte illa vad dom har lyckats klämma ut.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Re: Ny mc från USA med V4 motor
V4 Super, spikad handbroms, grusväg och någon sådär lagomt galen bakom ratten, var en svårslagen kombination på rallyvägarna, på den tiden. Fast den låg bara på en 160 kus i tävlingsversionen har jag för mig, så den spöade skiten ut dom flesta på tävlingarna.HondaHasse skrev:De fanns även som 1,7 liters. Jag hade det i min SAAB V4, med trimkam och Weber 36/36. Gick ganska bra. Kompisen hade en BMW 318 som han trodde var snabb, det var den inteMister skrev: Var den bara på 1,5 liter? Kört en del sådana förr Tyckte de gick bra med att slippa frikoppkoppla pga frihjul
https://www.youtube.com/watch?v=nSGbRC8tJHs
https://www.youtube.com/watch?v=9Hq-1pPWIOk
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02