Är en 72:a som varit intresserad av tvåhjuliga motorfordon sen jag fick köra en Puch Alabama. Året var 1985.
Min första moppe var en Zundapp CS 50 från -73 el -75. Den fick bli reservdelsmoppe eftersom motorn ärgat ihop i en hölada. Nästa var en Zundapp KS 50 -77
Mc debuten gjordes vid 16 års ålder och det blev en Suzuki Gt 125 -77 med 81:ans x4 motor. Under en långresa så kokade batteriet o tändspolen gav upp.
En långt mer pålitlig mc införskaffades i smyg. Åkte över 40 mil till en mc affär och köpte en vit Yamaha RD 125 LC -84. Kom hem mitt i natten till en orolig familj. Var lite rebell på den tiden.
Blev även med en två år äldre RD 125 LC som plockades ned i molekyler o renoverades samt trimmades. Hehe.
Första tunga hojen var en svart Yamaha RD 350 LC -84 som tidigare körts på bana av en viss Ludde. Den tog mej och även senare en böna runt på två touringuppdrag i norge med packväskor o allt. Gjorde en renovering av cylindrarna med smidda kolvar då slitaget blev stort. SLICK 50 behandling fick den med

Ägde sen en Yamaha XJ 600 -88 ett kortare tag. Gick hyfsat efter jag bytt ut tändkablarna men kom inte överens med vägegenskaperna.
Blev en mullrande Suzuki GSXR 1100 -86 som fick guida mig under två säsonger. Den var importerad från USA. Svart såklart. Blev en del underhåll o inköp av delar till den. Tyvärr så skrämde den nog mig ifrån MC livet för det blev uppehåll två tre säsonger efteråt.
Därefter en Yamaha RD 500 LC -84! Väldigt speciell hoj. Gillade den skarpt. Blev en hel del mek för att hålla den rullande. Bildade familj o tänkte att jag behövde nåt mer servicevänligt. Exporterade RD 500:an till Finland.
Nästa blev en Yamaha RD 350 LC -88 som var lågmilad och i nyskick. Kunde ej motstå det! Blev dock bara en två säsonger innan jag kände att jag vuxit ur 350:n.
Så år 2005 letade jag efter en hoj som skulle vara bra på allt och ha låga underhållskostnader. Valet föll på en vit Honda VFR 750 F -91. Behöll den i elva år. Kördes väldigt lite dels pga familjen men även pga de startproblem som hojen hade. Något som först långt senare visade sig bero på en defekt startmotor. Gjort all service själv inkl ventiljustering. Haft väldigt kul på hojen men tänkte att någon gång måste jag ju uppgradera.
En svart lågmilad VFR 800 F -98 införskaffades 2016 och jag håller fortfarande på att försöka komma överens med den. Motor o vägegenskaper slår min förra VFR. Har eventuellt fått nåt karpaltunnelsyndrom så är osäker på körställning och funderar på helibars, multiclipon ABM..
Ska först testa en throttle locker.

Skickat från min iPhone med Tapatalk