Du kunde ha valt en distro som är enklare att hantera.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Jag fick svar idag att systemet har svårt att hantera NTFS-formaterade hårddiskar, däremot flash-diskar (typ USB-stickor) ska tydligen gå bra.adrian_vg skrev:Jag tror du ska söka lite på dpkg och se om det inte hjälper dig på kommandoraden.
Tja, vilken distro skulle vara enklare? Mjukvaran verkar nu funka alldeles utmärkt och är betydligt renare, snyggare, enklare och lättfattligare än Linux även om Firefox är på engelska och det finns ingen svensk version till 27.0 som den heter.Du kunde ha valt en distro som är enklare att hantera.
Svårt att hitta grejer, ologiskt upplägg och att man blir skickad runt i cirklar, lite som i Windows Vista med en massa funktioner som man inte har någon användning för.adrian_vg skrev:När du säger att en distro har ett rörigt gränssnitt, hur menar du då?
Learning by doingadrian_vg skrev:Och vad har du lärt dig av detta då?
Jag är medveten om det du säger, men...adrian_vg skrev:Inget av officeprogrammen du nämner supportas längre av Microsoft, och är därmed ganska osäkra att använda.
Frontpage har väl aldrig direkt gjort speciellt snygg kod ändå. Byt upp dig till nåt bättre!
Kollade och fick även tips om http://www.pagebreeze.com från Norge (Svein Tore - Sabmag) men den verkar bara finnas till Windows, så då är jag tillbaka i samma läge med Wine vilket iofs är säkrare men inte på svenska.Kolla på tex http://www.webhostingbuzz.com/wiki/fron ... ernatives/ och under rubriken Code editors (HTML/CSS) för alternativ.
adrian_vg skrev:Då inväntar vi bara nästa statusrapport om hur du blev hackad.
Jaha då var jag hackad... Nädåadrian_vg skrev:Då inväntar vi bara nästa statusrapport om hur du blev hackad.
Det var framför allt två grejer jag inte gillade i KompoZer.tersan skrev:![]()
Jag har för övrigt använt Kompozer till min hustrus gamla websida, och det funkar faktiskt fint. FrontPage däremot kom jag aldrig överens med.
Numera labbar jag med mitt webhotells inbyggda editor, enklast så.
Kod: Markera allt
<table border="0" width="800">
Kanske att MS-programmen är för gamla för att kunna köras i Wine?Tyrannosaurus skrev:Men... Wine vill inte ta emot programmet.
Office XP = "stött på problem, skicka felrapport" Icke!
Office 2000 = började installera "allvarligt fel, inställning i Wine".
Men vafan! *Suck* Ingenting är som det brukar, fan, det SKA gå
Enligt Wines web så ska den i princip funka bättre ju äldre MS programmen är (till en viss gräns förstås).adrian_vg skrev:Kanske att MS-programmen är för gamla för att kunna köras i Wine?Tyrannosaurus skrev:Men... Wine vill inte ta emot programmet.
Office XP = "stött på problem, skicka felrapport" Icke!
Office 2000 = började installera "allvarligt fel, inställning i Wine".
Men vafan! *Suck* Ingenting är som det brukar, fan, det SKA gå
Eller så är det ett beroende som strular. Kör man inte yum, eller debian-motsvarigheten apt-get, är man normalt sett fast i träsket och får jobba mer än nödvändigt för att få saker att funka.