Grunkan som jag tror är laddningsregulatorn var varm som fan.
Testade att starta och 10 sek senare rök det från denna pryl.
Ringde Honda och dom tror att det är den jag menar dock kostar den 3000 pix. E-bay kanske?
Mvh jocke
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Grattis! Fattar egentligen inte varför det finns en uppsjö av olika regulatorer. Innehållet är i stort sett exakt detsamma (ett diodbord som gör att strömmen bara kan gå åt ett håll = likriktare, inom mekanik kallas det reedventil), det är bara yttermåtten och kanske fästena som skiljer.Donner skrev:Nu e det fixat, laddar 14,2 på tomgång. Regulatorn från CBR var lite större men den gick att vålda på plats hehe.
Suzuki hade ett liknande problem, åtminstone tidigare. Men ett av de vanliga symptomen då var att det började poppa glödlampor när laddningen låg på 16 Volt +. En av de vanliga rekommendationerna var då att montera en HondaregulatorTweety skrev:Om jag var som du skulle jag kolla ALLA kablar... och då menar jag verkligen alla...
Det råkar nämligen vara så att laddregulatorer har den otrevliga vanan att överladda i slutet innan de tar livet av sig själv ... bara för att jäklas riktigt så att de tar med sig lite andra bitar i graven... jag hade samma problem med R/R'en med följd att den smälte kablar på 3 ställen...
Ser originalregulatorn ut så där, med flänsar, även på gen 94-97?Donner skrev:Tjena, startade hojen idag och såg att det började ryka under sadelninte bra tänkte jag och slet av sadeln.
Grunkan som jag tror är laddningsregulatorn var varm som fan.
Testade att starta och 10 sek senare rök det från denna pryl.
Ringde Honda och dom tror att det är den jag menar dock kostar den 3000 pix. E-bay kanske?
Mvh jocke