Tersan

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013

Re: Tersan

#226 Inlägg av Ajax »

tersan skrev:Fast Öhlins guldgula är förstås vassast. :wink:
Det låter som att du har fattat ditt beslut!
Fullt med justeringsmöjligheter och dessutom får du Adrian grön av avund med att du blingat din hoj med lite guld. Det är väl det som kallas att göra två flugor på smällen va? Btw, den som jag har (som också passar till din hoj) heter S46HRCS.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#227 Inlägg av tersan »

Ajax skrev:
Det låter som att du har fattat ditt beslut!
Fullt med justeringsmöjligheter och dessutom får du Adrian grön av avund med att du blingat din hoj med lite guld. Det är väl det som kallas att göra två flugor på smällen va? Btw, den som jag har (som också passar till din hoj) heter S46HRCS.
Tyvärr, Öhlins ligger utanför budget. Dessutom har de slutat tillverka den, men kan förstås övertalas... om man öppnar den stooora plånboken.

Du har förresten en helt annan infästning av dämparen än jag. Annars hade jag lagt ett bud på din... :mrgreen:

Men att göra Adrian grön har jag inte gett upp hoppet om än... :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013

#228 Inlägg av Ajax »

tersan skrev:
Ajax skrev:
... Adrian grön av avund med att du blingat din hoj med lite guld...
Tyvärr, Öhlins ligger utanför budget. Dessutom har de slutat tillverka den, men kan förstås övertalas... om man öppnar den stooora plånboken.
Blev nyfiken på vad för pengar du menar och måste säga att jag inte väntade mig att den skulle kosta så mycket!
tersan skrev:Du har förresten en helt annan infästning av dämparen än jag. Annars hade jag lagt ett bud på din... :mrgreen:
Vilken tur för mig då, jag som inte skulle kunna säga nej till att sälja det dyraste jag har på hojen.
tersan skrev:Men att göra Adrian grön har jag inte gett upp hoppet om än... :wink:
Ni har väl inte ens mötts om jag har förstått saken rätt va? Dags för Adrian att komma med på VFR-träffen? ;)
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#229 Inlägg av tersan »

Ajax skrev:Ni har väl inte ens mötts om jag har förstått saken rätt va? Dags för Adrian att komma med på VFR-träffen? ;)
Adrians touringkörningar verkar väl sträcka sig till två mil ungefär, så att han skulle komma ner hit känns väl inte så troligt, tyvärr... :wink:
Men vem vet, jag kanske dyker upp i Norrland en dag?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013

#230 Inlägg av Ajax »

tersan skrev:
Ajax skrev:Ni har väl inte ens mötts om jag har förstått saken rätt va? Dags för Adrian att komma med på VFR-träffen? ;)
Adrians touringkörningar verkar väl sträcka sig till två mil ungefär, så att han skulle komma ner hit känns väl inte så troligt, tyvärr... :wink:
Men vem vet, jag kanske dyker upp i Norrland en dag?
Ja, dyk upp i Norrland du! Täby finns faktiskt kvar fortfarande! ;)

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#231 Inlägg av tersan »

Så var ÄNTLIGEN banpremiären avklarad! Med magen full av fjärilar anlände jag till SMCs KNIX på Lockarp ungefär samtidigt som insläppet öppnade. Fick naturligtvis spänna om kedjan och ett påpekande att bakdäcket behöver bytas efter den här säsongen... men jag måste ge en eloge till funktionärerna. Alla påpekanden levererades med ett leende, och när jag sa att Honda ville att man skulle skruva bort kåpor för att komma åt kedjejusteringsverktyget hann jag knappt nämna skruvmejsel innan jag hade en i handen. :D

Dagen i övrigt var hur kul som helst! Vi var två i nybörjargruppen som tyckte uppvärmningen gick långsamt (bra sätt att dela in gruppen...), och vi fick dela på två funktionärer (personlig coachning i nybörjargruppen, inte illa!). Vet inte om jag lärde mig nåt nytt i teorin, men kul att testa praktiskt hur det funkar... och på vägen hem kändes det faktiskt som att hojen svängde betydligt lättare än innan! 8)

Nu får det bli vinterfixande med fjädring och däck, så vore det själva f-n om det inte blir en del banåka 2013. Det vore ju kul att lära mig bromsa också... och det där med "förankring i hojen" låter som nåt användbart... och att veta hur mycket man faktiskt kan lägga ner innan det tar i...

Eller också köper jag mig en fiskebåt och ägnar resten av hojlivet åt att sakta gliiiiida fram... :?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#232 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:
adrian_vg skrev:Eller så är jag bara för slö för att ställa in dämparna med verktyg. :)
Där har vi det! :mrgreen: Fast du har rätt i att om det är krångligt så blir det inte av...
På spiken!
tersan skrev:Jag är lite förvånad att du inte nämnt posöreffekten av lite extra mojänger sittandes här och var på hojen. I fallet med Wilbers kan man till och med välja diskret svart/silver eller mer blingit rött/blått på justermojängen... Fast Öhlins guldgula är förstås vassast. :wink:
I detta fallet är funktionen underställd posörseffekten. 8)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#233 Inlägg av adrian_vg »

Kolla denna Tersan! I Trollhaettan, naasetgaards typ. Bara att haemta daemparen.

<<http://www.blocket.se/alvsborg/Reservde ... ?ca=10&w=3>>
===

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#234 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Kolla denna Tersan! I Trollhaettan, naasetgaards typ. Bara att haemta daemparen.

Jag har sett den, men en hel reservdelshoj har jag inte ork att ta hand om...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#235 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:
adrian_vg skrev:Kolla denna Tersan! I Trollhaettan, naasetgaards typ. Bara att haemta daemparen.

Jag har sett den, men en hel reservdelshoj har jag inte ork att ta hand om...
Skruva av dämparen bara!
===

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#236 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Skruva av dämparen bara!
Och dumpa resten? Nja, blir rätt dyrt isåfall.
Hojen säljs alltså hel, inte i delar...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013

#237 Inlägg av Ajax »

tersan skrev:... och på vägen hem kändes det faktiskt som att hojen svängde betydligt lättare än innan! 8)
Kul att höra att du tyckte om det. Jag känner igen exakt det du beskriver om lättsvängdhet efter knixkurs. Det är precis likadant för mig, min hoj är bra mycket mer lättsvängd och enkel att manövrera och det måste bero på att jag utvecklats som förare (eller så har styrlagret lossnat efter allt knixande). Det i sig innebär att det är bra mycket roligare att köra... :)

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#238 Inlägg av tersan »

Ajax skrev:...min hoj är bra mycket mer lättsvängd och enkel att manövrera och det måste bero på att jag utvecklats som förare (eller så har styrlagret lossnat efter allt knixande).
Hmm... eftersom jag är medioker som förare så gör jag en notering att styrlagret bör kollas i vinter... :idea:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#239 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Hojen säljs alltså hel, inte i delar...
Ah, missade det...
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#240 Inlägg av adrian_vg »

Fjärrjusteringen kostar nästan 2000 kr extra!

<<http://www.hagon-shocks.co.uk/catalog/p ... no=M61077H>>

Men finns till din modell också.
===

Skriv svar