Så var ÄNTLIGEN banpremiären avklarad! Med magen full av fjärilar anlände jag till SMCs KNIX på Lockarp ungefär samtidigt som insläppet öppnade. Fick naturligtvis spänna om kedjan och ett påpekande att bakdäcket behöver bytas efter den här säsongen... men jag måste ge en eloge till funktionärerna. Alla påpekanden levererades med ett leende, och när jag sa att Honda ville att man skulle skruva bort kåpor för att komma åt kedjejusteringsverktyget hann jag knappt nämna skruvmejsel innan jag hade en i handen.
Dagen i övrigt var hur kul som helst! Vi var två i nybörjargruppen som tyckte uppvärmningen gick långsamt (bra sätt att dela in gruppen...), och vi fick dela på två funktionärer (personlig coachning i nybörjargruppen, inte illa!). Vet inte om jag lärde mig nåt nytt i teorin, men kul att testa praktiskt hur det funkar... och på vägen hem kändes det faktiskt som att hojen svängde betydligt lättare än innan!
Nu får det bli vinterfixande med fjädring och däck, så vore det själva f-n om det inte blir en del banåka 2013. Det vore ju kul att lära mig bromsa också... och det där med "förankring i hojen" låter som nåt användbart... och att veta hur mycket man faktiskt kan lägga ner innan det tar i...
Eller också köper jag mig en fiskebåt och ägnar resten av hojlivet åt att sakta gliiiiida fram...