tersan skrev:Ajdå... inte alla som kan leverera det, och om de kan så kostar det...
Men varför är det ett måste? Ändrar man inte förspänningen endast vid ändrad last? Kompression och retur känns kanske som att man ändrar mer löpande beroende på körhumör, men nu är jag ute på lite tunn is...

Ibland vill man ha hårdare bak, eller mjukare, lite beroende på vad man kör på för tillfället, lasten osv.
Jag tycker inte att en landsvägs/pendlarinställning funkar bra på kortbana som jag kör på speciellt ofta. Resultatet genom åren har blivit en sorts kompromissinställning som varken blir hackad eller malen. Fn är inställningen på viffern ganska hård och med fokus på bana. Det blir inte så kul när man pendlar och vill ha mer komfort. Det blir ju aldrig av att man tar av sadel, plockar fram förspänningsverktyget och slinter runt bäst man kan, utan det blir stötig gång även under veckorna under pendlingen.
Kompression och retur vore bra att kunna fjärrinställa också!
Eller så är jag bara för slö för att ställa in dämparna med verktyg.
ESA vore coolt, men då måste man köpa en BMW.