http://www.bike.se/nyheter/spionfoto-av ... lade-91742
Moderator: adrian_vg
Vtecen börjar bli lite gammal hatt nu, efter snart tio år på marknaden. Nog för att Vtec verkar ha blivit en succé, men nyare hojar som Kawa Z1000SX verkar sparka Vtec-bak numera enl de flesta tester. 8-/ Honda *behöver* en ny VFR-sporttouringmodell i mellanklassen 750-1000cc.Seth skrev:lika gärna gjort en ny mellanklass viffer
VFR 900,adrian_vg skrev: Vtecen börjar bli lite gammal hatt nu, efter snart tio år på marknaden. Nog för att Vtec verkar ha blivit en succé, men nyare hojar som Kawa Z1000SX verkar sparka Vtec-bak numera enl de flesta tester. 8-/ Honda *behöver* en ny VFR-sporttouringmodell i mellanklassen 750-1000cc.
Varför just 937cc?? Dina specar får det annars att vattnas i munnen. 8*DSeth skrev:VFR 900,adrian_vg skrev: Vtecen börjar bli lite gammal hatt nu, efter snart tio år på marknaden. Nog för att Vtec verkar ha blivit en succé, men nyare hojar som Kawa Z1000SX verkar sparka Vtec-bak numera enl de flesta tester. 8-/ Honda *behöver* en ny VFR-sporttouringmodell i mellanklassen 750-1000cc.
937cc 150Hk med kuggdrivna unicam toppar för att gå lite mot 1200an eller göra en 937cc v-tec med variabla kamaxlar ist för 8v ->16v som är idag?
Bara lite önskedröm tänkande.
+ Om de kan behålla allround personligheten med lite mer krut och med långfärdskapacitet med 23L tank och kanske runt 0,5-0,57L/ milen typ
vet inte. De har ju alltid legat underkant med t.ex 781cc på v-tecen så nu kan de ligga lite över.adrian_vg skrev:Varför just 937cc?? Dina specar får det annars att vattnas i munnen. 8*DSeth skrev:VFR 900,adrian_vg skrev: Vtecen börjar bli lite gammal hatt nu, efter snart tio år på marknaden. Nog för att Vtec verkar ha blivit en succé, men nyare hojar som Kawa Z1000SX verkar sparka Vtec-bak numera enl de flesta tester. 8-/ Honda *behöver* en ny VFR-sporttouringmodell i mellanklassen 750-1000cc.
937cc 150Hk med kuggdrivna unicam toppar för att gå lite mot 1200an eller göra en 937cc v-tec med variabla kamaxlar ist för 8v ->16v som är idag?
Bara lite önskedröm tänkande.
+ Om de kan behålla allround personligheten med lite mer krut och med långfärdskapacitet med 23L tank och kanske runt 0,5-0,57L/ milen typ
Tryckluftsstyrda? Djärvt drag på nya sport-viffern.Tommy Gsson skrev:Pneumatisk styrda ventiler är det som gäller!
T.
Givet din musiksmak, antar jag att det är denna; http://www.imdb.com/title/tt1236472/. Korrekt?Conseal skrev:I filmen Lemmy körs det en röd VFR.
Tycker det ser ut som en vanlig VFR1200F med en annan bakdel.adrian_vg skrev:En sport-V4??Jala Honda om de bara rycker i ens kedja...
![]()
http://www.bike.se/nyheter/spionfoto-av ... lade-91742
Nej men varför inte hydrauliska ventillyftare? Honda har haft det förr på hojar (se översta bilden)adrian_vg skrev:Tryckluftsstyrda? Djärvt drag på nya sport-viffern.Tommy Gsson skrev:Pneumatisk styrda ventiler är det som gäller!
T.
Korrekt.adrian_vg skrev:Givet din musiksmak, antar jag att det är denna; http://www.imdb.com/title/tt1236472/. Korrekt?Conseal skrev:I filmen Lemmy körs det en röd VFR.
För användarvänligt. ;*) Funkar det bra även på lite mer högvarviga hojar? Har för mig att hydrauliska ventillyftare inte hänger med riktigt där.Tyrannosaurus skrev:Nej men varför inte hydrauliska ventillyftare?
Det funkar iaf på CBX750F, CBX600E m.fl. upp till 10.000 rpm.adrian_vg skrev:För användarvänligt. ;*) Funkar det bra även på lite mer högvarviga hojar? Har för mig att hydrauliska ventillyftare inte hänger med riktigt där.Tyrannosaurus skrev:Nej men varför inte hydrauliska ventillyftare?
Ingen av hojarna du nämner är väl direkt nån typ av sportig hoj. Kanske med marginellt undantag av CBX750:an. 8*) Luftningen borde inte vara nåt problem, slutanvändaren öppnar sällan motorn.Tyrannosaurus skrev:Det funkar iaf på CBX750F, CBX600E m.fl. upp till 10.000 rpm.
Även XLV750R och GL1200 har det, men dom varvar mindre. Jag vet inte om det är fler hojar som har tekniken och jag vet inte heller varför dom har slutat med den. Vad jag vet hade dom inga problem med den, men man måste lufta hydrauldysorna i olja om man har tagit isär motorn.