Off-topictråden del 6

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del 6

#676 Inlägg av adrian_vg »

En sport-V4?? :shock: Jala Honda om de bara rycker i ens kedja... :gnissla

http://www.bike.se/nyheter/spionfoto-av ... lade-91742
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Off-topictråden del 6

#677 Inlägg av Seth »

lika gärna gjort en ny mellanklass viffer :twisted:
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del 6

#678 Inlägg av adrian_vg »

Seth skrev:
lika gärna gjort en ny mellanklass viffer :twisted:
Vtecen börjar bli lite gammal hatt nu, efter snart tio år på marknaden. Nog för att Vtec verkar ha blivit en succé, men nyare hojar som Kawa Z1000SX verkar sparka Vtec-bak numera enl de flesta tester. 8-/ Honda *behöver* en ny VFR-sporttouringmodell i mellanklassen 750-1000cc.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Off-topictråden del 6

#679 Inlägg av Seth »

adrian_vg skrev: Vtecen börjar bli lite gammal hatt nu, efter snart tio år på marknaden. Nog för att Vtec verkar ha blivit en succé, men nyare hojar som Kawa Z1000SX verkar sparka Vtec-bak numera enl de flesta tester. 8-/ Honda *behöver* en ny VFR-sporttouringmodell i mellanklassen 750-1000cc.
VFR 900,
937cc 150Hk med kuggdrivna unicam toppar för att gå lite mot 1200an eller göra en 937cc v-tec med variabla kamaxlar ist för 8v ->16v som är idag?
Bara lite önskedröm tänkande.
+ Om de kan behålla allround personligheten med lite mer krut och med långfärdskapacitet med 23L tank och kanske runt 0,5-0,57L/ milen typ :)
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del 6

#680 Inlägg av adrian_vg »

Seth skrev:
adrian_vg skrev: Vtecen börjar bli lite gammal hatt nu, efter snart tio år på marknaden. Nog för att Vtec verkar ha blivit en succé, men nyare hojar som Kawa Z1000SX verkar sparka Vtec-bak numera enl de flesta tester. 8-/ Honda *behöver* en ny VFR-sporttouringmodell i mellanklassen 750-1000cc.
VFR 900,
937cc 150Hk med kuggdrivna unicam toppar för att gå lite mot 1200an eller göra en 937cc v-tec med variabla kamaxlar ist för 8v ->16v som är idag?
Bara lite önskedröm tänkande.
+ Om de kan behålla allround personligheten med lite mer krut och med långfärdskapacitet med 23L tank och kanske runt 0,5-0,57L/ milen typ :)
Varför just 937cc?? Dina specar får det annars att vattnas i munnen. 8*D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2168
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Off-topictråden del 6

#681 Inlägg av Tommy Gsson »

Pneumatisk styrda ventiler är det som gäller!
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Off-topictråden del 6

#682 Inlägg av Seth »

adrian_vg skrev:
Seth skrev:
adrian_vg skrev: Vtecen börjar bli lite gammal hatt nu, efter snart tio år på marknaden. Nog för att Vtec verkar ha blivit en succé, men nyare hojar som Kawa Z1000SX verkar sparka Vtec-bak numera enl de flesta tester. 8-/ Honda *behöver* en ny VFR-sporttouringmodell i mellanklassen 750-1000cc.
VFR 900,
937cc 150Hk med kuggdrivna unicam toppar för att gå lite mot 1200an eller göra en 937cc v-tec med variabla kamaxlar ist för 8v ->16v som är idag?
Bara lite önskedröm tänkande.
+ Om de kan behålla allround personligheten med lite mer krut och med långfärdskapacitet med 23L tank och kanske runt 0,5-0,57L/ milen typ :)
Varför just 937cc?? Dina specar får det annars att vattnas i munnen. 8*D
vet inte. De har ju alltid legat underkant med t.ex 781cc på v-tecen så nu kan de ligga lite över.

EDIT: fått hem ett litet givi paket
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del 6

#683 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Pneumatisk styrda ventiler är det som gäller!
T.
Tryckluftsstyrda? Djärvt drag på nya sport-viffern. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4446
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Re: Off-topictråden del 6

#684 Inlägg av Conseal »

I filmen Lemmy körs det en röd VFR.
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del 6

#685 Inlägg av adrian_vg »

Conseal skrev:I filmen Lemmy körs det en röd VFR.
Givet din musiksmak, antar jag att det är denna; http://www.imdb.com/title/tt1236472/. Korrekt?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del 6

#686 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:En sport-V4?? :shock: Jala Honda om de bara rycker i ens kedja... :gnissla

http://www.bike.se/nyheter/spionfoto-av ... lade-91742
Tycker det ser ut som en vanlig VFR1200F med en annan bakdel.
adrian_vg skrev:
Tommy Gsson skrev:Pneumatisk styrda ventiler är det som gäller!
T.
Tryckluftsstyrda? Djärvt drag på nya sport-viffern. ;-)
Nej men varför inte hydrauliska ventillyftare? Honda har haft det förr på hojar (se översta bilden)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4446
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Off-topictråden del 6

#687 Inlägg av Conseal »

adrian_vg skrev:
Conseal skrev:I filmen Lemmy körs det en röd VFR.
Givet din musiksmak, antar jag att det är denna; http://www.imdb.com/title/tt1236472/. Korrekt?
Korrekt.
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del 6

#688 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Nej men varför inte hydrauliska ventillyftare?
För användarvänligt. ;*) Funkar det bra även på lite mer högvarviga hojar? Har för mig att hydrauliska ventillyftare inte hänger med riktigt där.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Off-topictråden del 6

#689 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Nej men varför inte hydrauliska ventillyftare?
För användarvänligt. ;*) Funkar det bra även på lite mer högvarviga hojar? Har för mig att hydrauliska ventillyftare inte hänger med riktigt där.
Det funkar iaf på CBX750F, CBX600E m.fl. upp till 10.000 rpm.
Även XLV750R och GL1200 har det, men dom varvar mindre. Jag vet inte om det är fler hojar som har tekniken och jag vet inte heller varför dom har slutat med den. Vad jag vet hade dom inga problem med den, men man måste lufta hydrauldysorna i olja om man har tagit isär motorn.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Off-topictråden del 6

#690 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Det funkar iaf på CBX750F, CBX600E m.fl. upp till 10.000 rpm.
Även XLV750R och GL1200 har det, men dom varvar mindre. Jag vet inte om det är fler hojar som har tekniken och jag vet inte heller varför dom har slutat med den. Vad jag vet hade dom inga problem med den, men man måste lufta hydrauldysorna i olja om man har tagit isär motorn.
Ingen av hojarna du nämner är väl direkt nån typ av sportig hoj. Kanske med marginellt undantag av CBX750:an. 8*) Luftningen borde inte vara nåt problem, slutanvändaren öppnar sällan motorn.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Låst