Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#826 Inlägg av TG »

Sorry Adrian... :D

Men erkänn, det är flera vars kön du misstagit dig på... :D :D :D

Ocean var en iaf...

:wink: :D
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#827 Inlägg av adrian_vg »

TG skrev:Sorry Adrian... :D

Men erkänn, det är flera vars kön du misstagit dig på... :D :D :D
Ok, game, set och match. Nu talar vi inte mer om det. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#828 Inlägg av adrian_vg »

Verkar som om Edwin börjar hamna mer och mer rätt i klimat om morgonarna nu. Isbitarna flög om reglagen när jag knäckte upp kopplings-, choke- och dekomphandtagen. Likaså gasen och bensinkranen. Sadeln var helt täckt av en nästan centimetertjock ishinna som jag var tvungen att banka bort. Mätarna fick skrapas innan man såg nåt på dem. Men Edwin startade iaf, efter lite övertalning. Vem behöver köpa gymkort, när hjärtat på en bankar som stånghammare efter en minuts kickade blankt... Workout på morgonarna är super. ;-)

Tror i vart fall att jag borde ha bytt tändstift innan kung Bore slog till. Edwin skulle nog hoppa igång lite lättare då kanske. :?

Fö sniglade bilisterna sig fram idag på vägarna, antagligen har de inte bytt till vinterdäck än. Moa-ha-ha-ha!! :twisted:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#829 Inlägg av TG »

För stunden då ;)
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#830 Inlägg av adrian_vg »

TG skrev:För stunden då ;)
Jag hade tur denna gång? :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#831 Inlägg av adrian_vg »

Lite viffergodis att drägla över! Titax "Racing Levers"! :lol:

Bild
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#832 Inlägg av adrian_vg »

Pilsner Urquell-fixen på skarven mellan ljuddämpare och avgasrör verkar inte hålla - aluminiumet ser ut att ha börjat smälta...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#833 Inlägg av adrian_vg »

Mitten av november och snöfall. Köra mc då känns ju lite konstigt. Men ännu konstigare är att göra det iförd ett par skinnbrallor med knäpuckar. :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 608
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

#834 Inlägg av Ajax »

adrian_vg skrev:Mitten av november och snöfall. Köra mc då känns ju lite konstigt. Men ännu konstigare är att göra det iförd ett par skinnbrallor med knäpuckar. :D
Är inte det ganska kallt?!
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#835 Inlägg av adrian_vg »

Ajax skrev:Är inte det ganska kallt?!
Lustigt att du skulle skriva det, hade precis tänkt skriva nåt om kylan och de extra bekymmer det för med sig. :D

Tvärtemot vad de flesta tror är egentligen kylan inte ett problem i de flesta fall. Vad som är ett problem är när saker och ting krymper och blir svårjobbade. Typexempel från i morse är den vajerstyrda kopplingen som blir trög att finmecka med i stadskörning (nu är ju inte Edwin ett under av subtilitet map manövrering direkt i vanliga fall heller - man får rikta den åt det hållet man ska ungefär och hoppas på det bästa typ...), så kopplingen slirar i början och den fastfrusna heattrollerratten och blinkersknappen, för att ta några exempel.

Man får gå igenom en liten checklista varje morgon och knäcka loss isen från allt som frusit under natten; dra in kopplingen (knaaak), meckla med choken från både handtags- och förgasarhållet (kn-kn-knaaaaak), dito med den manuella dekompen och frambromsen. Sen vrida lite på styret för att se om styrlagerfettet frusit denna gång också. Slutligen kickar man lite försiktigt för att se att kicken "tar", så att den inte frusit. Har den frusit är det bara att ta av sig stället och hoppas på att batteriet i bilen är ok och startar.

Allt detta beror förstås på kylan, men kylan i sig är inget problem, dvs som i att man fryser. Det enda extra jag har under mina skinnställsbrallor är sidenlångkallingar. Under jackan med löstagbart foder har jag skyddsjackan med bröstplåtar, som också är ett skydd för fartvinden. Under det, en vanlig t-shirt.

Immande glasögon är ett värre problem i mitt tycke under den kalla delen av mc-säsongen! 8)

Det är lite upprepning från förra vinterns svada från mitt håll, men det kanske kan roa en del ändå. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 608
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

#836 Inlägg av Ajax »

adrian_vg skrev:
Ajax skrev:Är inte det ganska kallt?!
Lustigt att du skulle skriva det, hade precis tänkt skriva nåt om kylan och de extra bekymmer det för med sig. :D

Tvärtemot vad de flesta tror är egentligen kylan inte ett problem i de flesta fall. Vad som är ett problem är när saker och ting krymper och blir svårjobbade. Typexempel från i morse är den vajerstyrda kopplingen som blir trög att finmecka med i stadskörning (nu är ju inte Edwin ett under av subtilitet map manövrering direkt i vanliga fall heller - man får rikta den åt det hållet man ska ungefär och hoppas på det bästa typ...), så kopplingen slirar i början och den fastfrusna heattrollerratten och blinkersknappen, för att ta några exempel.

Man får gå igenom en liten checklista varje morgon och knäcka loss isen från allt som frusit under natten; dra in kopplingen (knaaak), meckla med choken från både handtags- och förgasarhållet (kn-kn-knaaaaak), dito med den manuella dekompen och frambromsen. Sen vrida lite på styret för att se om styrlagerfettet frusit denna gång också. Slutligen kickar man lite försiktigt för att se att kicken "tar", så att den inte frusit. Har den frusit är det bara att ta av sig stället och hoppas på att batteriet i bilen är ok och startar.
Kan du inte låta Edwin bo inomhus under vinterhalvåret? :)

Jag föreslog för min sambo förra året (lite på skämt) att vi skulle faktiskt kunna köra upp hojen i lägenheten, det är tekniskt rätt enkelt eftersom det knappt finns någon tröskel hela vägen upp och hissen klarar lätt vikten och så skulle det bli en spännande möbel i vardagsrummet. Dessutom skulle det vara lätt åtkomligt för mek, puts och polering... men hon var inte helt övertygad.... tyvärr. En röd färgklick i vardagsrummet hade varit snyggt...
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#837 Inlägg av adrian_vg »

Ajax skrev:Kan du inte låta Edwin bo inomhus under vinterhalvåret? :)
Den skulle bli full av fåglarnas fjäderdamm inomhus!
Ajax skrev:Jag föreslog för min sambo förra året (lite på skämt) att vi skulle faktiskt kunna köra upp hojen i lägenheten, det är tekniskt rätt enkelt eftersom det knappt finns någon tröskel hela vägen upp och hissen klarar lätt vikten och så skulle det bli en spännande möbel i vardagsrummet. Dessutom skulle det vara lätt åtkomligt för mek, puts och polering... men hon var inte helt övertygad.... tyvärr. En röd färgklick i vardagsrummet hade varit snyggt...
Heh, tror min fru skulle tycka nåt liknande... ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#838 Inlägg av blacken »

Tja det är inga problem med att ha knarren i kvarten. Och jag bodde en våning upp

[img][img]http://i56.tinypic.com/ao2q68.jpg[/img][/img]

Och vad sade riksdagen om det?. Tja, döm själva. :D

[img][img]http://i55.tinypic.com/1zbdiro.jpg[/img][/img]

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#839 Inlägg av Henning »

blacken skrev:Tja det är inga problem med att ha knarren i kvarten. Och jag bodde en våning upp

[img][img]http://i56.tinypic.com/ao2q68.jpg[/img][/img]

Och vad sade riksdagen om det?. Tja, döm själva. :D

[img][img]http://i55.tinypic.com/1zbdiro.jpg[/img][/img]
GSX 1100 E 1982. :)
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2246
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#840 Inlägg av HondaHasse »

"Postat: sön nov 21, 2010 4:21 am"
Min klocka är 19:25 den 20 nov, går min klocka så sakta? ;)

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Skriv svar