Men erkänn, det är flera vars kön du misstagit dig på...

Ocean var en iaf...

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Ok, game, set och match. Nu talar vi inte mer om det.TG skrev:Sorry Adrian...
Men erkänn, det är flera vars kön du misstagit dig på...![]()
![]()
![]()
Jag hade tur denna gång?TG skrev:För stunden då
Är inte det ganska kallt?!adrian_vg skrev:Mitten av november och snöfall. Köra mc då känns ju lite konstigt. Men ännu konstigare är att göra det iförd ett par skinnbrallor med knäpuckar.
Lustigt att du skulle skriva det, hade precis tänkt skriva nåt om kylan och de extra bekymmer det för med sig.Ajax skrev:Är inte det ganska kallt?!
Kan du inte låta Edwin bo inomhus under vinterhalvåret?adrian_vg skrev:Lustigt att du skulle skriva det, hade precis tänkt skriva nåt om kylan och de extra bekymmer det för med sig.Ajax skrev:Är inte det ganska kallt?!
Tvärtemot vad de flesta tror är egentligen kylan inte ett problem i de flesta fall. Vad som är ett problem är när saker och ting krymper och blir svårjobbade. Typexempel från i morse är den vajerstyrda kopplingen som blir trög att finmecka med i stadskörning (nu är ju inte Edwin ett under av subtilitet map manövrering direkt i vanliga fall heller - man får rikta den åt det hållet man ska ungefär och hoppas på det bästa typ...), så kopplingen slirar i början och den fastfrusna heattrollerratten och blinkersknappen, för att ta några exempel.
Man får gå igenom en liten checklista varje morgon och knäcka loss isen från allt som frusit under natten; dra in kopplingen (knaaak), meckla med choken från både handtags- och förgasarhållet (kn-kn-knaaaaak), dito med den manuella dekompen och frambromsen. Sen vrida lite på styret för att se om styrlagerfettet frusit denna gång också. Slutligen kickar man lite försiktigt för att se att kicken "tar", så att den inte frusit. Har den frusit är det bara att ta av sig stället och hoppas på att batteriet i bilen är ok och startar.
Den skulle bli full av fåglarnas fjäderdamm inomhus!Ajax skrev:Kan du inte låta Edwin bo inomhus under vinterhalvåret?
Heh, tror min fru skulle tycka nåt liknande...Ajax skrev:Jag föreslog för min sambo förra året (lite på skämt) att vi skulle faktiskt kunna köra upp hojen i lägenheten, det är tekniskt rätt enkelt eftersom det knappt finns någon tröskel hela vägen upp och hissen klarar lätt vikten och så skulle det bli en spännande möbel i vardagsrummet. Dessutom skulle det vara lätt åtkomligt för mek, puts och polering... men hon var inte helt övertygad.... tyvärr. En röd färgklick i vardagsrummet hade varit snyggt...
GSX 1100 E 1982.blacken skrev:Tja det är inga problem med att ha knarren i kvarten. Och jag bodde en våning upp
[img][img]http://i56.tinypic.com/ao2q68.jpg[/img][/img]
Och vad sade riksdagen om det?. Tja, döm själva.![]()
[img][img]http://i55.tinypic.com/1zbdiro.jpg[/img][/img]