Demonteras:
Skylthållare + plast
Skjutspinnar
Centralstöd*
* Jag lägger på gata ned hojen så pass mkt/lite att ca 1cm är kvar på däckens sidor men jag gissar på att jag kommer "bättra" på denna vinkel något på bana. Något som vet ifall det finns risk för att centralstödet betyder problem? Tanken med demontering är även för att lätta så mkt som möjligt men o andra sidan är det bekvämt för att smörja kedjan o så. Införskaffa depåstöd har jag inget större intresse för då det lär bli fåtalet bankörningar per år.
Backdäck diskuteras ofta och gärna men våra cyklar är ju då förhållandevis tunga. Vad säger expertisen? Pilot Road två undviker jag gärna då jag redan testat det och vet att vägljudet är ganska högt. Däcket ska vara bra för bana men dugligt även för väg = inte slitas som suddgummi och här kommer ju då även vikten in. Kort och gott vad är det bästa jag kan få på hojen, gärna alternativ ifall verkstan inte kan få fram ett specifikt i tid.
Vilka kraschpuckar är att rekommendera, ska gå att handla enkelt, snabbt och passa bra då det är bara några veckor kvar. Här är jag lite mån om priset då puckarna är inget jag normalt "suktar" efter, hojen är helförsäkrad men på bana är det ju en annan femma.
Övriga tips?
Svara gärna tydligt uppdelat så folk ser vilka svar som kommit in