Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#571 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Det går inte, för jag får inte plocka bort stödhjulen för mamma!.. :D
:lol: :lol: :lol:

Men om hon inte ser det, har det ju inte hänt. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#572 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:Det går inte, för jag får inte plocka bort stödhjulen för mamma!.. :D

Men om hon inte ser det, har det ju inte hänt. ;-)
Näää, det går ju inte, för man ska alltid lyda mamma. Har du inte lärt dig det..vafalls!.. :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#573 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Näää, det går ju inte, för man ska alltid lyda mamma. Har du inte lärt dig det..vafalls!.. :D
Min mamma vet att jag är ... speciell. ;-)
===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#574 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:Näää, det går ju inte, för man ska alltid lyda mamma. Har du inte lärt dig det..vafalls!.. :D
Min mamma vet att jag är ... speciell. ;-)
Och min mamma har sagt att jag inte får leka med "speciella" pojkar, så det så!.. :D :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#575 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Och min mamma har sagt att jag inte får leka med "speciella" pojkar, så det så!.. :D :D
===

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023

#576 Inlägg av Tommy Gsson »

Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#577 Inlägg av adrian_vg »

<brett flin> Tack. Jag var i Enköping faktiskt häromveckan och köpte ett annat liknande furubord för 300pix. Patinerat som sjutton. Kanske lite för patinerat... Ska slipa lite och lacka under semestern. :roll: Men det är sååå gyllengult och vackert! :D
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#578 Inlägg av adrian_vg »

Vissa måndagar vill man helst slippa och gå direkt till tisdag...

Började dagen med att borsta tänderna och kom på att jag ska på bilprovningen i morgon tisdag med både viffern och Edwin. Viffern har fortfarande xenonkitet monterat. Bilprovningen godkänner inte det. Eftersom måndagkvällar innebär Rörken Knix för mig och sen hemkomst och viffern ska in 0840 på tisdag morgon, fanns det bara en lösning...

Efter en snabb dusch och matande av fåglar började en lätt panikartad jakt efter en H4-lampa i hemmet. Frun sprang iväg till bussen, "Du får ingen puss idag, har bråttom, bråttom". Snopet... Hittade iaf en passande lampa i bagaget på bilen, från en Biltema-lampsats som skramlat runt där sen 2005. Halvklädd i läder satte jag mig att byta lampa. Efter en kvart av pillande och skrapande av knogar under instrumentpanelen lyckades jag få loss xenonhållaren, och pilla in hela kabelpaketet i en plastpåse och lite diskret klämma in den under kåpan. En snabb koll av H4-lampan att den funkar, slänga på sig resten av stället och sen iväg till jobbet.

Halvvägs till jobbet inser jag att jag kör på ångor, tack vare söndagens excesser på den fria körningen på Rörken. Bara att vända igen och snoka upp en Volvo-mack, det enda stället jag har kort och pengar kvar på till löningen vid midnatt. Sen parkerar ett miffo in mig mellan pumpen och sin bil och går sin väg. !&%¤!#!! Bara att börja backa och knixa runt tills jag kommer ut.

Väl på jobbet funkar inte mitt passerkort; magnetremsan valde att just idag besluta att det blivit utslitet. Iväg till receptionen och skaffa ett nytt. Receptionen fixar kortet snabbt nog, men tillägger att "vi tycks ha en kö på datorn, så ditt kort blir inte aktiverat förrän om ca en halvtimme". Aaaaah!! Går iväg, sakta, till min korridor. Drar kortet, nope funkar inte. Ringer på min chef som var på kontoret när jag gick. Ingen svarar. Ringer en kollega i samma korridor. Inget svar. Går iväg till grannkorridoren och ber en snubbe där släppa in mig; men hans kort funkar inte heller. Sen får han ringa på sin kollega och släppa in honom... Ringer sekreteraren, som inte är på plats och kan alltså inte hjälpa mig. Ringer en doktorand i ytterligare en tredje korridor (vi är utspridda på två plan och tre korridorer), som jag ber kolla att hennes kort funkar först, och sen släppa in mig i min korridor. Där sitter jag och trycker i ca två timmar tills fikat vid tio då kortet äntligen aktiverats. Ingen bra start på dagen.

Man ska ju inte utmana lyckans blå tomte, men jag undrar vad som kommer att hända mer idag med en sån början...? :roll:
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#579 Inlägg av adrian_vg »

Då var viffern besiktigad. Inga problem. Det var jättemycket vitt på protokollet, knappt nån text alls. Återstår nu oljegropen Edwin... Hoppas han går igenom också i em. :? Får hoppas på regn, så att det ser ut som regnvatten som droppar av honom istf olja. 8)
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#580 Inlägg av adrian_vg »

Woo-hoo!!! Edwin gick igenom också utan anmärkningar, men gav mig en smärre skrämselhicka när bakljuset inte fungerade. Det hade fungerat tjugo minuter tidigare hemma, innan jag åkte iväg. J@kla vibratorhoj...!

Besiktningsmannen räckte mig en skruvmejsel för att kolla, jag skruvade av lamplocket och lampan var mycket riktigt sönder. Bara att springa över en snabbis till Mekonomenbutiken alldeles bredvid (hmm...) och köpa en ny för femton kr. Snabbt tillbaka igen och skruva på allt igen. Under tiden hade besiktningsmannen varit juste nog att justera min framstrålkastare som pekade rakt ner i backen typ. Det är nästan så man fäller en tår av lycka! :lol:

Men som sagt, båda bågarna är godkända nu! Och besiktningsmannen hade inget att säga om oljeläckaget, eller de dubbade däcken, och inte heller om den lilla pölen olja Edwin lämnat efter sig på lyftbordet i besiktningshallen... Han kommenterade bara att bakbromsen var lite "stompig"; bromstrumman är inte rund mer och att frambromsen tar, men är ganska svampig. Annars ok.

Jag är just nu mycket lycklig! :headbang
Senast redigerad av adrian_vg den tis maj 25, 2010 17:53, redigerad totalt 1 gånger.
===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#581 Inlägg av blacken »

Du är inte ensam om att ha en "måndag", riksdagen skrinda får köris i morgon hon fick en tvåa på sbp, smått panik kommer jag/vi på det nu på morgonen, ok hon får ta min hög till sitt bax, och jag får ta hennes för att fixa den lite "snabbt" idag. Bara en styrled. Shit! polarn är inte hemma idag kan inte låna hans garage med alla underbara och tidskapande verktyg, nå får bli plan "B" istället låna en bit asfalt utomhus uppe på Spinnin wheel då.

Var fasen är alla verktyg nu då, dom fanns ju i krokarna för ett halvår sedan, speciellt kulledsavdragaren kan vara bra att ha, den har gömt sig väldigt bra. Får bränna iväg utan, på plats sedan så apregnar det inget att göra åt, bara att sätta igång och riva bort den felande styrleden. Sagt och gjort efter en timme eller mer i regn och trilskande rostiga saxpinnar,kronmuttrar, mm. så har man fått bort den gamla styrleden, men tycker att den är mer än väldans frisk inget glapp alls i den.

Nu så började en hemsk tanke att gro i mitt sinne, "vänta nu!, stod det inte spindelled i protokollet", fram med det och slänger ett mycket blött getöga i det. Mycket riktigt, det gjorde det. och den hade man inte köpt, fy faan vad sne man blev på sig själv. :lol: :lol: Då åkte jag hem med en Pizza och tycker mycket synd om mig själv i soffan med katten.. :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#582 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Nu så började en hemsk tanke att gro i mitt sinne, "vänta nu!, stod det inte spindelled i protokollet", fram med det och slänger ett mycket blött getöga i det. Mycket riktigt, det gjorde det. och den hade man inte köpt, fy faan vad sne man blev på sig själv. :lol: :lol:
Argh!! Jag skulle ha sparkat in en dörr på bilh@lvetet!

blacken skrev:Då åkte jag hem med en Pizza och tycker mycket synd om mig själv i soffan med katten.. :D
Det bästa man göra ibland!! :lol:
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#583 Inlägg av adrian_vg »

Viffern är en suverän grushoj!! Var på SMC Grusbuskurs med just viffern dag. Fick träna på diverse övningar av avrostningstyp, men utförda på grus. Låsa framhjulet, och ha kontroll över det, är hur värdefullt som helst att kunna! Vill inte påstå att jag är färdiglärd, men jag har bra mycket mer förtroende i ryggen nu. Köra i djupt grus och lera gjorde vi också. Stå och köra på grus i serpentinbana var också en nyttig övning.

Grustouringen efteråt var spektakulär. :D Missade dock sista grussträckan med djupt stort grus, eftersom ljuddämparhållaren gick av (den var av plast...). Satte fast den med ståltråd, men vågade inte köra mer grus efteråt - var rädd att dämparen skulle trilla av helt.

Kursen rekommenderas till alla som är det minsta tveksamma till grus och annat "rörligt" underlag! Ska fixa lite bilder om möjligt. Fotade aldrig själv, men de andra knäppte som sjutton.
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#584 Inlägg av adrian_vg »

Den är min! Bara min! :D

Mer info ikväll!
===

Användarvisningsbild
Rerun
Medlem

#585 Inlägg av Rerun »

Grattis?
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.

Skriv svar