Cessan2 skrev:Njaa, Stockholm och Stockholm, dom ligger i Tumba ca: tre mil söder om Fjollträsk vi är inte så förtjusta i att bli synonyma med den byhålan ..
"Knasper"Stockholms län då!*SKRATT*.
Men det är väl bättre än och hämta laddningsregulator i Jawhol land (3 veckor senare).
Cessan
"Obsalut" som Obelix skulle ha sagt, men se bara till att inte sätta likhetstecken mellan oss och "fjollorna mellan broarna", så är allt lugnt..
blacken skrev:"Obsalut" som Obelix skulle ha sagt, men se bara till att inte sätta likhetstecken mellan oss och "fjollorna mellan broarna", så är allt lugnt..
Hörni, håll koll på citatmarkeringarna! Det ska finnas en i början och en slutet, inte bara en i slutet.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
blacken skrev:"Obsalut" som Obelix skulle ha sagt, men se bara till att inte sätta likhetstecken mellan oss och "fjollorna mellan broarna", så är allt lugnt..
Hörni, håll koll på citatmarkeringarna! Det ska finnas en i början och en slutet, inte bara en i slutet.
Jag gjorde det faktiskt!, men apparatjäkeln gör inte som jag vill alla gånger, och jag iddes inte jiddra med skrotet..
blacken skrev:Jag gjorde det faktiskt!, men apparatjäkeln gör inte som jag vill alla gånger, och jag iddes inte jiddra med skrotet..
Lugnt, du/ni är iaf medvetna om problemet. Nu är det bara elva steg kvar till perfektion.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Blev ett nytt batteri från biletema 339 kr
Och ett begagnad laddregulator från spinning wheel för 800kr
Tror inte ens det var hondas laddregulator,men med lite kabel ändringar så funkar det klockrent.
Känns ju så kul bara att varje gång det e fel på en vfr så e det antingen batteri o laddregulator
Jag köper båda så slipper man fightas så mycket.
psalmroth skrev:Blev ett nytt batteri från biletema 339 kr
Och ett begagnad laddregulator från spinning wheel för 800kr
Tror inte ens det var hondas laddregulator,men med lite kabel ändringar så funkar det klockrent.
Känns ju så kul bara att varje gång det e fel på en vfr så e det antingen batteri o laddregulator
Jag köper båda så slipper man fightas så mycket.
Har du haft problem med det förut?
===
psalmroth skrev:Jadå det var ju jag som öppnade denna tråd nån gång för flera år sen
Ah... Jag förstår. Lite otur att du skulle råka ut för en dålig laddregulator igen.
===
Då fick jag med ett laddningsfel
motorn stannade när jag drog in kopplingen.
fick springa igång den och köra utan ljuset för att ta mig hem den sista milen
när det var mörkt ute...
12.7V på Batteriet tändning från
12.6V tändning på
12.3V motorn igång ändras inte om jag varvar
har bytt stator, en beg regulator, lödat kablaget på höger sidan
forfarande samma fel! vad göra??
uppgiven....
för 12.3V är väl för lite?
VFR-750-90 Min första men inte sista VFR... nu ägare till min 3:e VFR en -05
Då fick jag med ett laddningsfel
motorn stannade när jag drog in kopplingen.
fick springa igång den och köra utan ljuset för att ta mig hem den sista milen
när det var mörkt ute...
12.7V på Batteriet tändning från
12.6V tändning på
12.3V motorn igång ändras inte om jag varvar
har bytt stator, en beg regulator, lödat kablaget på höger sidan
forfarande samma fel! vad göra??
uppgiven....
för 12.3V är väl för lite?
Låter som att den inte laddar alls, alt. att batteriet inte tar emot laddningen.
Mät mellan alla tre kablarna (gula??) som kommer från lindningen. Vet inte vilken spänning det bör vara men det ska vara växelspänning och det ska vara samma värden mellan alla tre. 60-70 V tror jag det var på en gammal sukka jag hade.
Mät även spänningen ut ur regulatorn.
Samt över batteriet samtidigt som du trycker på starten.
Borde ge en indikation om i vilken riktning du ska fortsätta
VFR 800 - 98 svart
jag hade kopplat fel
köpte en beg regulator med kylflänsar på.
Killen på skroten sa att den håller!
men den behövdes kopplas om för rätt!! att passa!
men nu när jag kopplat rätt så laddar den 14.6V.
ja och batteriet stod på laddning över natten så det var friskt nu
får bli en glädjerunda nu
VFR-750-90 Min första men inte sista VFR... nu ägare till min 3:e VFR en -05
marasp skrev:köpte en beg regulator med kylflänsar på.
Killen på skroten sa att den håller!
men den behövdes kopplas om för rätt!! att passa!
men nu när jag kopplat rätt så laddar den 14.6V.
ja och batteriet stod på laddning över natten så det var friskt nu
får bli en glädjerunda nu
===
Tror även jag har problem med laddregulatorn. Har fått tomt batteri ett par ggr nu direkt efter en tur, trodde batteriet var kasst så jag bytte det. Men icke, problemet kvarstår. Laddar lite som den vill känns det som.
utan motor efter en tur: 12,3V
motor igång, utan ljus, låga varv 12,1V
gasar lite, ca 4500 varv 12,2V
sätter på ljuset, samma varv, 12.7-12,9V
stänger av igen, ca 12,2V
Nu laddar jag batteriet över natten för att komma till jobbet, och har fått rulla igång den när jag slarvat med det, ska plocka ner lite plast så jag kan mäta generator mm i helgen, men gissar på regulatorn.
Några tips?
'There he goes, one of God's own prototypes, a high powered mutant never meant for mass-production. Too strange to live, too weird to die.'
Ursäkta off-topic, men vad gör gubbarna i din avatar egentligen??
===