Kan tänka mig att hon vill vara någon annanstans än i garaget när ni "pysslar"Kungfuu skrev:Faktiskt har jag upptäckt att det är rätt kul att pyssla i garaget, vet dock inte om min kära sambo är lika förtjust

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Det första jag fick passade också förutom att det inte var rätt hål dimension till bultarna och ur fräsning saknades, däremot hade hela drivlinan blivit förskjuten 5mm utåt om jag hade borrat upp hålen själv och monterat. Jag har för mig att Lelles hade skrivit "98-" på 45 kuggars dreven, men det stämmde inte då det bara sträckte sig fram till -01 tror jag det var.Conseal skrev:Blir osäker på det där med utfräsning men det passade som en sportkepa direkt .. inga problem med hål eller något annat. (köpte det över disk på lelles)
Står ju i instruktionsbokenShrimp skrev:Ska montera nytt drivpaket i helgen på min 02a.
Nån som vet vad det ska vara för åtdragnings moment ?
även bytt däck nån som vet vilket moment till framhjulet ?
Kan ändock vara värt att posta för oss som inte har den nära till hands!Shrimp skrev:Står ju i instruktionsbokenShrimp skrev:Ska montera nytt drivpaket i helgen på min 02a.
Nån som vet vad det ska vara för åtdragnings moment ?
även bytt däck nån som vet vilket moment till framhjulet ?
Tack för påminnelsen. Måste kolla det innan säsongen börjar på allvar. Märkte dock inget glapp, och verkar ha samma sorts framdrev som Skyfly, åtminstone är märkningen samma.Mister skrev:Gummit behövs inte. MEN! Eftermarknadsdrev som inte är Honda orginal är ofta lite smalare pga gummit saknas. Du får då kompensera med exempelvis o-ringar så att inte glapp uppstår. Du märker glappet när du monterar. Om glappet finns där så kan det orsaka skador på axeln och det kan bli dyrt,.
Correctoadrian_vg skrev:Edit: Glappet är i sidled antar jag, korrekt=?