Skaffa en riktig webbläsare.Henning skrev:OK, synd. Jag vill se men min browser säger "malware" och blockar.
/H

Moderator: adrian_vg
Skaffa en riktig webbläsare.Henning skrev:OK, synd. Jag vill se men min browser säger "malware" och blockar.
/H
Är du säker på att det är webbläsarna som är problemet? Det kanske är er internätleverantör.Henning skrev:Har Firefox på jobbet. Ja, och sen MSIE någonstans under någon obskyr programmeny... :S
[Edit]Explorer blockar också...
Jag är inte säker på något annat än att det inte funkar att se sidan. Jag har avlärt mig allt om IT och efter det får 179% mer fritid.adrian_vg skrev:Är du säker på att det är webbläsarna som är problemet? Det kanske är er internätleverantör.Henning skrev:Har Firefox på jobbet. Ja, och sen MSIE någonstans under någon obskyr programmeny... :S
IE6 = Inga problemHenning skrev:Har Firefox på jobbet. Ja, och sen MSIE någonstans under någon obskyr programmeny... :Sadrian_vg skrev:Skaffa en riktig webbläsare.Henning skrev:OK, synd. Jag vill se men min browser säger "malware" och blockar.
/H
Den funkar ett tag, tills webbläsaren är nerlusad med söklister, väderprognoser och hin håle och hans mormor, och din dator är nersållad med crapware. Sen kommer din dator att kapas, dina bankkonton tömmas pga tangentbordsskannern du fått via en drive by och du skicka ut spam. IE6 är nästan tio(?) år gammal nu om inte mer... Du är för paranoid i fråga om dina webbläsare. Att hålla sig uppdaterad map programvaran är bästa sättet att vara säker på interwebben.Tyrannosaurus skrev:IE6 = Inga problem(även om diverse webbsidor skriker åt mig "your browser is outdated" men, "I don't give a f**k"
)
Den funkar, innehåller varken malware eller spyware, men det kanske är därför dom vill att man ska uppdatera - eller är det bara mina konspirationsteorier?![]()
![]()
Inget varken crapware eller junkware i min dator, inga lister, klockor, väderprognoser, sökfält från varken Google eller annat, spelare eller något sånt i läsaren utan den är kliniskt ren från all sån skit. Det är standardknappar, adressfält, statusfält och det är allt.adrian_vg skrev:Den funkar ett tag, tills webbläsaren är nerlusad med söklister, väderprognoser och hin håle och hans mormor, och din dator är nersållad med crapware. Sen kommer din dator att kapas, dina bankkonton tömmas pga tangentbordsskannern du fått via en drive by och du skicka ut spam.Tyrannosaurus skrev:IE6 = Inga problem(även om diverse webbsidor skriker åt mig "your browser is outdated" men, "I don't give a f**k"
)
Den funkar, innehåller varken malware eller spyware, men det kanske är därför dom vill att man ska uppdatera - eller är det bara mina konspirationsteorier?![]()
![]()
Det är möjligt att jag är paranoid på den punktenIE6 är nästan tio(?) år gammal nu om inte mer... Du är för paranoid i fråga om dina webbläsare. Att hålla sig uppdaterad map programvaran är bästa sättet att vara säker på interwebben.
Gillar verkligen inte såna där hemsnickrade teorier om vad som är säkert och inte inom IT...
Jag har faktiskt en Ubuntu skiva (9.1) och provade att lägga in den på en hårddisk som ligger i burken men som jag inte använder. Men jag lyckades aldrig starta det. Det starta Windows hur snällt som helst även när jag väljer den andra disken i bootordningen. Beats me?Gör slag i saken och installera åtminstone nån form av linux (inte Ubuntu) så är iaf jag nöjd, och du kommer att bli tyst ett tag.
Men nu spårar vi ur. Sorry.
Intressant påstående från en som byggt om sin båge till nästan oigenkännlighet...Tyrannosaurus skrev:[...] men jag är lika noga med datorn som med hojen. Ingen skit som inte hör dit[...]
adrian_vg skrev:Intressant påstående från en som byggt om sin båge till nästan oigenkännlighet...Tyrannosaurus skrev:[...] men jag är lika noga med datorn som med hojen. Ingen skit som inte hör dit[...]![]()
TG skrev:adrian_vg skrev:Intressant påstående från en som byggt om sin båge till nästan oigenkännlighet...Tyrannosaurus skrev:[...] men jag är lika noga med datorn som med hojen. Ingen skit som inte hör dit[...]![]()
Du tror att det är rent. Då du är helt opatchad och fortfarande kör IE6, kan du för allt du vet din dator vara en nod i ett botnät. Jag tycker fortfarande att det är ett dristigt sätt att underhålla sin IT-miljö. Spelar ingen roll om "det bara är hemma", du är farlig ändå för alla andra ute på interwebben, en potentiell smittbärare!Tyrannosaurus skrev:[...] Som sagt kliniskt rent, inte ett program, fil eller register mer än som behövs[...]
Om det funkar hemma, är det er internetleverantör, eller er sysadmin på bygget, som strypt flödet.Henning skrev:Jag är inte säker på något annat än att det inte funkar att se sidan. Jag har avlärt mig allt om IT och efter det får 179% mer fritid.
adrian_vg skrev:Ditt inlägg var droppen... Flyttade delar av Paradiset-i-Europa-tråden.TG skrev:adrian_vg skrev: Intressant påstående från en som byggt om sin båge till nästan oigenkännlighet...![]()
Ingen fara, jag har full koll... Nästanadrian_vg skrev:Du tror att det är rent. Då du är helt opatchad och fortfarande kör IE6, kan du för allt du vet din dator vara en nod i ett botnät. Jag tycker fortfarande att det är ett dristigt sätt att underhålla sin IT-miljö. Spelar ingen roll om "det bara är hemma", du är farlig ändå för alla andra ute på interwebben, en potentiell smittbärare!Tyrannosaurus skrev:[...] Som sagt kliniskt rent, inte ett program, fil eller register mer än som behövs[...]