GSXR 1000 2001 STULEN

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
StigH
Donator 2014
Kontakt:

#31 Inlägg av StigH »

tersan skrev:Här nere i södra Sverige innebär bron till Danmark och färjorna till Tyskland/Polen att det är alldeles för lätt att försvinna spårlöst med stöldgods... :(
Bara att inse att vi bör se hojstölder som U-landsbistånd.
Hur mycket som är blivande inhemska "demonteringsobjekt" resp "exportobjekt" lär vi nog knappast nånsin få veta exakt.
Klart är iaf att en ansenlig del "exporteras", spec av sånt som saknar identitet, typ cross- endurohojar.
http://frianyheter.wordpress.com/2010/0 ... depolisen/

När jag sålde dataprylar så sökte polisen på Nynäshamn(sfärjan) efter stöldgods som försvunnit under natten från en kund, man hittade inget från den stölden, däremot från en annan stöld/inbrott som inte ens hunnit polisanmälas...
Så "exporten" sker nog nästan omgående...
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#32 Inlägg av adrian_vg »

Göingen skrev:Förresten, hur gör du när du smörjer kedjan? Jag ställer hojen på centralen, startar den och lägger i 1:an och låter den gå på tomgång och sprayar på olja. Du måste göra på något annat vis om den stöder på bakhjulet eller???
Duh! Hur kunde jag glömma det! Det är ju på framhjulet den stödjer juh! Hjärnsläpp...

Jag smörjer kedjan på samma sätt som du anger, startar bågen, lägger i ettan och sprejar på.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

marinmo
Donator 2011

#33 Inlägg av marinmo »

adrian_vg skrev:Jag smörjer kedjan på samma sätt som du anger, startar bågen, lägger i ettan och sprejar på.
Är det bara jag som sprayar lite över kedjan, rullar nån meter, sprayar, rullar tillbaka? Tycker det är så jävla tungt att få upp den på depåstödet själv, eller så är det bara min teknik som brister ... Not unheard of :roll:

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#34 Inlägg av TG »

marinmo skrev: Är det bara jag som sprayar lite över kedjan, rullar nån meter, sprayar, rullar tillbaka? Tycker det är så jävla tungt att få upp den på depåstödet själv, eller så är det bara min teknik som brister ... Not unheard of :roll:

Depå eller centralstöd?
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Rerun
Medlem

#35 Inlägg av Rerun »

Adrian - vad sägs om en guide för hur man får upp en VFR på centralstödet? :)
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.

Användarvisningsbild
dubbear
Medlem

#36 Inlägg av dubbear »

marinmo skrev: Är det bara jag som sprayar lite över kedjan, rullar nån meter, sprayar, rullar tillbaka? Tycker det är så jävla tungt att få upp den på depåstödet själv, eller så är det bara min teknik som brister ... Not unheard of :roll:
Det är de säkert.
Jag slet som fan med min innan ja fatta hur de skall göras
Tycker du att de är tungt så gör du fel. du ska lyfta den uppåt inte dra den bakåt sedan ska man ju stå på stödet och häva upp den lite
Man kan inte köra vilse om man skiter i var man är
Honda VTR 1000 99
Honda VFR 750 1991 (Såld)
Yamaha RD 250 1981 (Såld)

Bor på http://www.electrobear.com

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#37 Inlägg av adrian_vg »

dubbear skrev:Det är de säkert.
Jag slet som fan med min innan ja fatta hur de skall göras
Tycker du att de är tungt så gör du fel. du ska lyfta den uppåt inte dra den bakåt sedan ska man ju stå på stödet och häva upp den lite
Guide:

VFR 94-97 har ett sorts handtag vid hjälmlåset på vänstersidan. Den hjälper mycket.

Så här gör jag:

* Ställer viffern på sidostödet och kliver av.

* Lägger vänsterhanden på styret och högerhanden om handtaget vid hjälmlåset.

* Med högerfoten trycker jag ner centralen så att den tar i marken och skjuter försiktigt viffern bort från mig så att båda centralbenen står i marken.

* Ställer mig med hela kroppstyngden på högerfoten som trycker ner vänstra centralstödsbenet.

* Sen lyfter jag bågen uppåt/bakåt med högerbenet. Armarna är mest stöd. Möjligen lyfter jag lite med högerhanden om handtaget vid hjälmlåset.

* Viffern är uppe. Fäller in sidostödet.

Jag är ganska spinkig i kroppsbygget, men klarar iaf av att ställa viffern på centralen. Det handlar enbart om teknik, inget annat. Min tidigare BMW R100RS var ett mindre helvete att få upp på centralen, då den inte hade någon hävarm egentligen på stödet...

Hur gör ni andra?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

marinmo
Donator 2011

#38 Inlägg av marinmo »

TG skrev:
Depå eller centralstöd?
Central, sorry :)

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017

#39 Inlägg av Donner »

Rullar oxå nån meter och smörjer efterhand, har inget depåstöd till enkelsving och centralstödet ligger på hyllan 8)

Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera

Skriv svar