Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
jeppes
Donator 2010

#481 Inlägg av jeppes »

Den här tråden tar aldrig slut va??? :wink:
*
*
*
VFR 750 97:an är såld!
Får se när nästa kommer...

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#482 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Tycker mest att det påminner om dimljusen som de flesta av dagen bilar har i spoilern.
Det är H3:or på 55W och jag brukar använda som "daytime lights" (jag har ingen halvljusautomatik men den går ner på parkering när man stänger av motorn åså piper det ilsket om jag tar ur nyckeln utan att stänga av med knappen).
Talar vi din bil eller den stora gamla?
Den stora gamla har väl inga dimljus i spoilern :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Kontakt:

#483 Inlägg av HondaHasse »

jeppes skrev:Den här tråden tar aldrig slut va??? :wink:
Nej det hoppas vi inte :shock:

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#484 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Men det är ju inte jag som har svårt för att synas ju......
T.
Nej, men jag undrade om du skulle vilja ha det på. Det är en hajpfaktorundersökning. ;-)

Din viffer är vit och syns per definition bättre. Med mina illgult lackade scoop kommer min viffer att se ganska spräcklig ut; en stor gul blaffa mitt i blickfånget, vilket jag hoppas ska "hjälpa" bilisterna att se mig bättre.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#485 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
Tommy Gsson skrev:Men det är ju inte jag som har svårt för att synas ju......
T.
Nej, men jag undrade om du skulle vilja ha det på. Det är en hajpfaktorundersökning. ;-)

Din viffer är vit och syns per definition bättre. Med mina illgult lackade scoop kommer min viffer att se ganska spräcklig ut; en stor gul blaffa mitt i blickfånget, vilket jag hoppas ska "hjälpa" bilisterna att se mig bättre.
Var inte för säker på att dom (övriga idioter i trafiken) kommer att se dig för den sakens skull. Det var en tjej som kutade rakt in i min lastbil en gång när jag stod still vid ett rödljus, hon såg den inte..:)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#486 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Var inte för säker på att dom (övriga idioter i trafiken) kommer att se dig för den sakens skull. Det var en tjej som kutade rakt in i min lastbil en gång när jag stod still vid ett rödljus, hon såg den inte..:)
Nä, men den förste kör ut framför mig, och som jag får chans att skälla ut, och som säger "jag såg dig inte", kommer jag att vrida om näsan på, och sen springa mot kullarna vilt och maniskt skrattande. :roll: :lol:

Som Tyrannosaurus säger (kanske inte helt ordagrannt...), "om man inte ser ett drygt två meter långt fordon, vars förare är klädd i fluorocerande vägverksväst och med stora gula blaffor på bågen, ska man nog inte köra bil alls." Eller "Är du blind?! Ge mig ditt körkort NU, så ringer jag en ambulans som får köra dig hem!" :lol:
===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#487 Inlägg av blacken »

Nä, men den förste kör ut framför mig, och som jag får chans att skälla ut, och som säger "jag såg dig inte", kommer jag att vrida om näsan på, och sen springa mot kullarna vilt och maniskt skrattande.
Ett bra scenario, skulle bara vilja amplifirera dess effktuella status med att man har vederbörandes avslitna huvud under armen när man springer "mot kullarna" :D

Men har för övrigt gett upp om min medtrafikant, det är som Herr t rex tidigare så träffsäkert påpekade det var bättre förr, när övriga medtrafikanter hade en mer än hälsosam respekt för hojfolk i trafiken..

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#488 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Ett bra scenario, skulle bara vilja amplifirera dess effktuella status med att man har vederbörandes avslitna huvud under armen när man springer "mot kullarna" :D

Men har för övrigt gett upp om min medtrafikant, det är som Herr t rex tidigare så träffsäkert påpekade det var bättre förr, när övriga medtrafikanter hade en mer än hälsosam respekt för hojfolk i trafiken..
Observera att det var en bit ironi i det jag skrev. Skulle inte kunna bli fysisk med en bilist, tror jag iaf inte. Men skälla ut vederbörande efter noter, o ja!

Fast frågan är om man vågar det alls numera, tänkte på det som hände i Landskrona och pansjisen som tutade på en annan bilist med vissa följder...
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#489 Inlägg av adrian_vg »

Tror denna försvann i samband med serverstrulet.

Stora gula blaffan. Döm själva om det blir snyggt eller inte. Nån på forumet sa att om temperaturen vid lackningen inte är runt 20 plusgrader blir ytan som en apelsin. Det blev den också... Men inte från början. Primern/grundlacken blev riktigt slät och fin. När jag sprutade på den gula, visade det sig att den var ganska så fibrös i sig, så ytan blev alldeles sträv. Efter andra lagret blev apelsinskalet väldigt uppenbart. Sprutade iaf på klarlack och hoppas på det bästa...

Före:
Bild

Efter:
Bild

Den vita åttaekrade bakfälgen kommer senare. Ska slipa och måla lite på den. Blir amatörlack igen. Känner inte att jag vill lämna in den på lackverkstad för blästring och pulverlackning för runt två tusingar...
===

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#490 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Efter:
Bild

Den vita åttaekrade bakfälgen kommer senare. Ska slipa och måla lite på den. Blir amatörlack igen. Känner inte att jag vill lämna in den på lackverkstad för blästring och pulverlackning för runt två tusingar...
Jaså, Bling-Adrian har fått vårkänslor... :P Vad är det förresten för mystisk pryl på tanken? Det ser ut som en matlåda? :?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#491 Inlägg av Tyrannosaurus »

tersan skrev:
adrian_vg skrev:Efter:
Bild

Jaså, Bling-Adrian har fått vårkänslor... :P Vad är det förresten för mystisk pryl på tanken? Det ser ut som en matlåda? :?
Unikaboxen har du väl hört talas om :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#492 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Jaså, Bling-Adrian har fått vårkänslor... :P Vad är det förresten för mystisk pryl på tanken? Det ser ut som en matlåda? :?
Efter drygt sju månader med en råttig XL600R skulle inte du ha det också? ;-)

Det är en GPS-väska och sitter på "cykelstyret". :P Den enda som fanns i rätt storlek för min Navigon 7000 och som var något så när vattentät. Funkar också bra för temporär förvaring av P-biljetter, buffar, nycklar, snusnäsdukar, öronproppar och plånböcker man plockar upp från gokartbanor(...). Möjligen fukar den också för en McD Ostburgare. :D

Edit: Och vänta bara tills den vita åttaekrade fälgen kommer på!
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#493 Inlägg av adrian_vg »

Möehh... En dags lågvarvskörning till och från jobbet och motorn hackar redan... Ingen skada skedd, för nån kilometers körning på tvåan på runt 5000-6000rpm verkade fixa det. Men fanken vad irriterande det är att stiften koksar igen så lätt. De där dyra iridiumstiften kanske inte är en så dum idé trots allt. :?

Det kanske skulle funka bättre med standardstiften om man drevade upp bak så att motorn gick på högre varv från början så man åtminstone får i trean i stadstrafik och runt 5000rpm motorn. Tvåan är lite nervös att köra på i stan, det går så lätt upp i 70-80km/h utan att man knappt märker det... :shock:

Undrar om chokningen på morgonarna är en medbrottsling till nerkoksningen av stiften generellt sett?
===

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017

#494 Inlägg av Donner »

5000rpm skall man ju inte behöva ligga på tycker jag, okej om du sticker under 2000rpm men runt 3k bör ju funka även om du kör i kö eller i stan. Kanske e nåt knas med bränsleblandningen, får för mycket?

Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#495 Inlägg av adrian_vg »

Donner skrev:5000rpm skall man ju inte behöva ligga på tycker jag, okej om du sticker under 2000rpm men runt 3k bör ju funka även om du kör i kö eller i stan. Kanske e nåt knas med bränsleblandningen, får för mycket?
Jag vet inte längre. :? I mitten av förra sommaren var ju stiften i det närmaste kritvita till ljusgrå efter några hundra mils körning efter bytet. Sen efter besöket på Race Repairs i höstas framkom att bågen gick fett; med standardmunstyckena - 125 - i förgasarna och med slipon plus öppnare luftfilter. Hur det nu kan hända...

Ca 3000rpm ligger man på om man kör i ca 50km/h på trean med orginaldrevning. Lagom fart och lagom snurr på motorn tycker jag. Det kanske blir bättre när den halva bensintanken med bensin från i höstas gått åt och allt bränsle är färskt.

Annars får jag väl ta för vana att köra sträckan Uppsala-Knivsta-Uppsala på E4:an varannan dag på tvåan i 110, och rensa ur motorn. ;-)
===

Skriv svar