Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Den stora gamla har väl inga dimljus i spoilernadrian_vg skrev:Talar vi din bil eller den stora gamla?Tyrannosaurus skrev:Tycker mest att det påminner om dimljusen som de flesta av dagen bilar har i spoilern.
Det är H3:or på 55W och jag brukar använda som "daytime lights" (jag har ingen halvljusautomatik men den går ner på parkering när man stänger av motorn åså piper det ilsket om jag tar ur nyckeln utan att stänga av med knappen).

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- HondaHasse
- Donator 2018
- Kontakt:
- adrian_vg
- Kontakt:
Nej, men jag undrade om du skulle vilja ha det på. Det är en hajpfaktorundersökning.Tommy Gsson skrev:Men det är ju inte jag som har svårt för att synas ju......
T.

Din viffer är vit och syns per definition bättre. Med mina illgult lackade scoop kommer min viffer att se ganska spräcklig ut; en stor gul blaffa mitt i blickfånget, vilket jag hoppas ska "hjälpa" bilisterna att se mig bättre.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
Var inte för säker på att dom (övriga idioter i trafiken) kommer att se dig för den sakens skull. Det var en tjej som kutade rakt in i min lastbil en gång när jag stod still vid ett rödljus, hon såg den inte..adrian_vg skrev:Nej, men jag undrade om du skulle vilja ha det på. Det är en hajpfaktorundersökning.Tommy Gsson skrev:Men det är ju inte jag som har svårt för att synas ju......
T.
Din viffer är vit och syns per definition bättre. Med mina illgult lackade scoop kommer min viffer att se ganska spräcklig ut; en stor gul blaffa mitt i blickfånget, vilket jag hoppas ska "hjälpa" bilisterna att se mig bättre.

- adrian_vg
- Kontakt:
Nä, men den förste kör ut framför mig, och som jag får chans att skälla ut, och som säger "jag såg dig inte", kommer jag att vrida om näsan på, och sen springa mot kullarna vilt och maniskt skrattande.blacken skrev:Var inte för säker på att dom (övriga idioter i trafiken) kommer att se dig för den sakens skull. Det var en tjej som kutade rakt in i min lastbil en gång när jag stod still vid ett rödljus, hon såg den inte..

Som Tyrannosaurus säger (kanske inte helt ordagrannt...), "om man inte ser ett drygt två meter långt fordon, vars förare är klädd i fluorocerande vägverksväst och med stora gula blaffor på bågen, ska man nog inte köra bil alls." Eller "Är du blind?! Ge mig ditt körkort NU, så ringer jag en ambulans som får köra dig hem!"

===
===
Ett bra scenario, skulle bara vilja amplifirera dess effktuella status med att man har vederbörandes avslitna huvud under armen när man springer "mot kullarna"Nä, men den förste kör ut framför mig, och som jag får chans att skälla ut, och som säger "jag såg dig inte", kommer jag att vrida om näsan på, och sen springa mot kullarna vilt och maniskt skrattande.

Men har för övrigt gett upp om min medtrafikant, det är som Herr t rex tidigare så träffsäkert påpekade det var bättre förr, när övriga medtrafikanter hade en mer än hälsosam respekt för hojfolk i trafiken..
- adrian_vg
- Kontakt:
Observera att det var en bit ironi i det jag skrev. Skulle inte kunna bli fysisk med en bilist, tror jag iaf inte. Men skälla ut vederbörande efter noter, o ja!blacken skrev:Ett bra scenario, skulle bara vilja amplifirera dess effktuella status med att man har vederbörandes avslitna huvud under armen när man springer "mot kullarna"![]()
Men har för övrigt gett upp om min medtrafikant, det är som Herr t rex tidigare så träffsäkert påpekade det var bättre förr, när övriga medtrafikanter hade en mer än hälsosam respekt för hojfolk i trafiken..
Fast frågan är om man vågar det alls numera, tänkte på det som hände i Landskrona och pansjisen som tutade på en annan bilist med vissa följder...
===
===
- adrian_vg
- Kontakt:
Tror denna försvann i samband med serverstrulet.
Stora gula blaffan. Döm själva om det blir snyggt eller inte. Nån på forumet sa att om temperaturen vid lackningen inte är runt 20 plusgrader blir ytan som en apelsin. Det blev den också... Men inte från början. Primern/grundlacken blev riktigt slät och fin. När jag sprutade på den gula, visade det sig att den var ganska så fibrös i sig, så ytan blev alldeles sträv. Efter andra lagret blev apelsinskalet väldigt uppenbart. Sprutade iaf på klarlack och hoppas på det bästa...
Före:

Efter:

Den vita åttaekrade bakfälgen kommer senare. Ska slipa och måla lite på den. Blir amatörlack igen. Känner inte att jag vill lämna in den på lackverkstad för blästring och pulverlackning för runt två tusingar...
Stora gula blaffan. Döm själva om det blir snyggt eller inte. Nån på forumet sa att om temperaturen vid lackningen inte är runt 20 plusgrader blir ytan som en apelsin. Det blev den också... Men inte från början. Primern/grundlacken blev riktigt slät och fin. När jag sprutade på den gula, visade det sig att den var ganska så fibrös i sig, så ytan blev alldeles sträv. Efter andra lagret blev apelsinskalet väldigt uppenbart. Sprutade iaf på klarlack och hoppas på det bästa...
Före:
Efter:

Den vita åttaekrade bakfälgen kommer senare. Ska slipa och måla lite på den. Blir amatörlack igen. Känner inte att jag vill lämna in den på lackverkstad för blästring och pulverlackning för runt två tusingar...
===
===
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Unikaboxen har du väl hört talas omtersan skrev:Jaså, Bling-Adrian har fått vårkänslor...Vad är det förresten för mystisk pryl på tanken? Det ser ut som en matlåda?

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- adrian_vg
- Kontakt:
Efter drygt sju månader med en råttig XL600R skulle inte du ha det också?tersan skrev:Jaså, Bling-Adrian har fått vårkänslor...Vad är det förresten för mystisk pryl på tanken? Det ser ut som en matlåda?

Det är en GPS-väska och sitter på "cykelstyret".

Edit: Och vänta bara tills den vita åttaekrade fälgen kommer på!
===
===
- adrian_vg
- Kontakt:
Möehh... En dags lågvarvskörning till och från jobbet och motorn hackar redan... Ingen skada skedd, för nån kilometers körning på tvåan på runt 5000-6000rpm verkade fixa det. Men fanken vad irriterande det är att stiften koksar igen så lätt. De där dyra iridiumstiften kanske inte är en så dum idé trots allt.
Det kanske skulle funka bättre med standardstiften om man drevade upp bak så att motorn gick på högre varv från början så man åtminstone får i trean i stadstrafik och runt 5000rpm motorn. Tvåan är lite nervös att köra på i stan, det går så lätt upp i 70-80km/h utan att man knappt märker det...
Undrar om chokningen på morgonarna är en medbrottsling till nerkoksningen av stiften generellt sett?

Det kanske skulle funka bättre med standardstiften om man drevade upp bak så att motorn gick på högre varv från början så man åtminstone får i trean i stadstrafik och runt 5000rpm motorn. Tvåan är lite nervös att köra på i stan, det går så lätt upp i 70-80km/h utan att man knappt märker det...

Undrar om chokningen på morgonarna är en medbrottsling till nerkoksningen av stiften generellt sett?
===
===
5000rpm skall man ju inte behöva ligga på tycker jag, okej om du sticker under 2000rpm men runt 3k bör ju funka även om du kör i kö eller i stan. Kanske e nåt knas med bränsleblandningen, får för mycket?
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
- adrian_vg
- Kontakt:
Jag vet inte längre.Donner skrev:5000rpm skall man ju inte behöva ligga på tycker jag, okej om du sticker under 2000rpm men runt 3k bör ju funka även om du kör i kö eller i stan. Kanske e nåt knas med bränsleblandningen, får för mycket?

Ca 3000rpm ligger man på om man kör i ca 50km/h på trean med orginaldrevning. Lagom fart och lagom snurr på motorn tycker jag. Det kanske blir bättre när den halva bensintanken med bensin från i höstas gått åt och allt bränsle är färskt.
Annars får jag väl ta för vana att köra sträckan Uppsala-Knivsta-Uppsala på E4:an varannan dag på tvåan i 110, och rensa ur motorn.

===
===