Fick chansen att lyssna lite när besiktningsmannen åkte på provrundan, och j-r vad underbart en VFR låter! Även med originalavgaset på (jag fegade ur och bytte igår kväll...) vad det inga problem att höra var han var och hur fort det gick...

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Ehh?? Hur länge har du haft din viffer egentligen? Trodde du var en gammal vifferräv.tersan skrev:Ännu en sak att bocka av på tillvarons checklista: har besiktat en mc för första gången idag. Inga anmärkningar förstås, firade med en extra lång hemresa på diverse småvägar...![]()
He-he, jag såg att en hel del tittade upp Rörken igår när jag ylade förbi på start- och målrakan med min gröning, från V8-muller vid ingången till nackhårsuppresande yl på mitten och slutet. Viffrar låter grymt!!tersan skrev: Fick chansen att lyssna lite när besiktningsmannen åkte på provrundan, och j-r vad underbart en VFR låter! Även med originalavgaset på (jag fegade ur och bytte igår kväll...) vad det inga problem att höra var han var och hur fort det gick...
Gammal och räv håller nog många som känner mig med om, men i de här sammanhangen är jag rätt färsk... som framgår av mitt första inlägg här i tråden så tog jag A-kortet hösten 2007 och skaffade hojen strax efter det.adrian_vg skrev:Ehh?? Hur länge har du haft din viffer egentligen? Trodde du var en gammal vifferräv.tersan skrev:Ännu en sak att bocka av på tillvarons checklista: har besiktat en mc för första gången idag. Inga anmärkningar förstås, firade med en extra lång hemresa på diverse småvägar...![]()
Aha, varannanårsbesiktning osv, ok, jag är med igen. Tänkte aldrig på att kolla tidigare inlägg i denna tråd...tersan skrev:Gammal och räv håller nog många som känner mig med om, men i de här sammanhangen är jag rätt färsk... som framgår av mitt första inlägg här i tråden så tog jag A-kortet hösten 2007 och skaffade hojen strax efter det.
Allvarligt??apex skrev:[...]man fick en sup efter förrättat värv.
Är inte stålomspunnet standard på VFR?tersan skrev:Sams Motor reade ut kit med stålomspunna bromsslangar till viffrar, så jag beställde en uppsättning inför kommande uppgradering.
Nej, det är gummi som gäller. Vet inte om det finns några standardhojar med stålomspunnet från fabrik?adrian_vg skrev:Är inte stålomspunnet standard på VFR?tersan skrev:Sams Motor reade ut kit med stålomspunna bromsslangar till viffrar, så jag beställde en uppsättning inför kommande uppgradering.
Fick intrycket att alla viffrar from 1990 hade det som standard. Jag har i vart fall inte sett nån utan stålomspunnet. Men det kanske är en sån grej man gör direkt när man har köpt sin viffer.tersan skrev:Nej, det är gummi som gäller. Vet inte om det finns några standardhojar med stålomspunnet från fabrik?