Forumindex
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 
Strypning som finns på 98 -01, vilka är de?
Gå till sida Föregående  1, 2

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Mektips
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Mister
Donator 2010

Registreringsdatum: 30 mars 2009

InläggPostat: mån mar 08, 2010 4:08 pm    Rubrik: Svara med citat

Detektivjakten på de försvunna pållarna fortsätter.... Razz
Sökning på nätet och lite snack med folk så har jag iaf ökat förståelsen lite.

blacken skrev:
Det lär nog finnas på Spinnin wheel mc demontering. Dom har en skrälldus med beg vfr knotor på lagret.
Jag ska dit nästa vecka, ska jag blänga åt dig??..

Ifall det finns utan kat är jag sugen men jag undrar ifall det är möjligt att hitta i svedala

Jimmy.S skrev:
kollade på boxen idag, hade oxå ett ensamt G, i övrigt stod det

38770-MBG-611
9604-106146

Några andra beteckningar som känns relevanta kunde jag inte se.

Själv har jag
38770-MBG-611
9604-102378

Dvs, samma, de sista nuffrorna verkar vara serienummer. G:et är förbryllande
Samma box på svensksåld viffer?

Conseal skrev:
Katten ska tydligen ge 5 pållar .. den går att rensa på innehåll ....
Det finns 98or utan kat men de är sällsynta.

98 och 99 fanns utan kat på utomeuropeiska marknader vad jag förstått, var väl möjligt att någon slank in här utan kat med. Grenrören på dessa har lite större diameter. Sätta dit ett sådant så blir det lite mer hk.
Hittat eftermarknadssystem med enbart grenrör utan kat från sandybikespares i england. Så billigt pundet är nu så blir det nog att slå till.
Det ger även mest effekt att ta bort katten på 98 o 99. 00 kom det nya, mer avancerade sprutet vilket även är effektivare. Så där ska ersättandet av grenrör inte ge så mycket tydligen.

Tyska 00 och 01:or stryps ibland av sina ägare till 72 kw pga försäkringen och det sker då av gasvajern (se länk i första inlägget)

Det var vad jag har funnit hittils, men ang. missade pållar undrar jag ifall alla missade pållar beror på enbart katten. Det låter rätt mycket....

Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Jimmy.S
Medlem

Registreringsdatum: 10 maj 2009

InläggPostat: mån mar 08, 2010 7:19 pm    Rubrik: Svara med citat

ja det vore intressant att veta om även en svensksåld har samma boxnr.

funderar även på vad det skiljer på -00:ans box gentemot våran, om hårdvara är densamma om man nu bortser från kissen så skulle man ju kunna montera en sådan och då även får bort tomgångshöjaren samtidigt som effekten höjs, sitter väl även startspärr i den men det kan man ju komma förbi.. sen kan man kanske ta kissen från 00- och där vinna flödet för det borde ju passa kan man tycka, måste finnas gott om begagnat på skrotarna

Kör "fiskebåten" Yamaha ROYAL STAR, har dock inte släppt V4:an ´,`
Till överst på sidan
Tomas
Donator 2010

Registreringsdatum: 19 februari 2008

InläggPostat: mån mar 08, 2010 7:33 pm    Rubrik: Svara med citat

Mister skrev:
ang. missade pållar undrar jag ifall alla missade pållar beror på enbart katten.

Att jaga pållar med katter verkar vara ett svårt uppdrag, pröva hellre ett större och ljudligare djur, typ hund...

Mister
Donator 2010

Registreringsdatum: 30 mars 2009

InläggPostat: mån mar 08, 2010 7:46 pm    Rubrik: Svara med citat

Jimmy.S skrev:

Jupp, det vore intressant , finns det någon där ute?
Jimmy.S skrev:

funderar även på vad det skiljer på -00:ans box gentemot våran, om hårdvara är densamma om man nu bortser från kissen så skulle man ju kunna montera en sådan och då även får bort tomgångshöjaren samtidigt som effekten höjs, sitter väl även startspärr i den men det kan man ju komma förbi.. sen kan man kanske ta kissen från 00- och där vinna flödet för det borde ju passa kan man tycka, måste finnas gott om begagnat på skrotarna

Tror inte det funka med nyare box. Betydligt smidigare att fixa en power commander istället tror jag.

Istället för att rensa katten så har jag kikat på denna http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-VFR800-VFR-800-EXHAUST-DOWNPIPES-COLLECTOR_W0QQitemZ370345550953QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item563a50a469

Tomas skrev:
Mister skrev:
ang. missade pållar undrar jag ifall alla missade pållar beror på enbart katten.

Att jaga pållar med katter verkar vara ett svårt uppdrag, pröva hellre ett större och ljudligare djur, typ hund...

Laughing

Till överst på sidan
blacken
Medlem

Registreringsdatum: 06 augusti 2009

InläggPostat: mån mar 08, 2010 7:53 pm    Rubrik: Svara med citat

Tomas skrev:
Mister skrev:

Laughing Laughing Alldeles rätt det måste gå snabbare och bättre med en stor jycke att jaga efter pållar. Såtillvida man inte kör med en stor katt typ Jaguar, Tiger, Panter osv.
Och att man vid chipstrimmet begagnar sig av pepparchips i stället för vanliga saltade chips, det är mera "klös" i pepparchipsen. Pringels ska man inte ens överväga alldeles för slöa..
Till överst på sidan
Tyrannosaurus
Donator 2010

Registreringsdatum: 31 januari 2007

InläggPostat: mån mar 08, 2010 8:35 pm    Rubrik: Svara med citat

blacken skrev:
Tomas skrev:
Mister skrev:

Laughing Laughing Alldeles rätt det måste gå snabbare och bättre med en stor jycke att jaga efter pållar. Såtillvida man inte kör med en stor katt typ Jaguar, Tiger, Panter osv.
Och att man vid chipstrimmet begagnar sig av pepparchips i stället för vanliga saltade chips, det är mera "klös" i pepparchipsen. Pringels ska man inte ens överväga alldeles för slöa..

Mjau! Laughing

Honda V4 - Sabmag Scandinavia
V65 Sabre - Brute Force
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Jimmy.S
Medlem

Registreringsdatum: 10 maj 2009

InläggPostat: mån mar 08, 2010 9:31 pm    Rubrik: Svara med citat

Mister skrev:
Jimmy.S skrev:

Jupp, det vore intressant , finns det någon där ute?
Jimmy.S skrev:

Tror inte det funka med nyare box. Betydligt smidigare att fixa en power commander istället tror jag.

Istället för att rensa katten så har jag kikat på denna http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-VFR800-VFR-800-EXHAUST-DOWNPIPES-COLLECTOR_W0QQitemZ370345550953QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item563a50a469

Det grenröret såg ju riktigt trevligt ut, inte så blodigt dyrt heller, undrar hur mycket effekt det skulle göra med en ordentlig mappning i rullarna med, du får gärna hålla oss uppdaterade ifall det blir något inköp Smile

Kör "fiskebåten" Yamaha ROYAL STAR, har dock inte släppt V4:an ´,`
Till överst på sidan
adrian_vg
Moderator VFR-Forum

Registreringsdatum: 15 mars 2008

InläggPostat: tis mar 09, 2010 12:14 pm    Rubrik: Svara med citat

Mister skrev:

Alltså... Vifferkollektorn är ju ett konstverk! Kolla böjarna och kurvorna! Suck...

Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Tyrannosaurus
Donator 2010

Registreringsdatum: 31 januari 2007

InläggPostat: tis mar 09, 2010 7:11 pm    Rubrik: Svara med citat

adrian_vg skrev:
Mister skrev:

Alltså... Vifferkollektorn är ju ett konstverk! Kolla böjarna och kurvorna! Suck...

På tal om ormbo... Nu måste jag bara... Gissa hojen (kanske inte så svårt)

(klick)

Honda V4 - Sabmag Scandinavia
V65 Sabre - Brute Force
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
adrian_vg
Moderator VFR-Forum

Registreringsdatum: 15 mars 2008

InläggPostat: tis mar 09, 2010 8:54 pm    Rubrik: Svara med citat

Tyrannosaurus skrev:
På tal om ormbo... Nu måste jag bara... Gissa hojen (kanske inte så svårt)

Ganska uppenbart din favorit; NR750. Wink

Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Kinna
Medlem

Registreringsdatum: 16 augusti 2009

InläggPostat: tis mar 16, 2010 8:41 am    Rubrik: Svara med citat

Hej.

Kollade min styrenhet och den var märkt med ett "ED" nästan vid underkanten, under det ordinarie serie numren. Innebär att den har 110 kusar hemma, enligt Honda i Gbg. Laughing Skall fixa en bild.
Denna hojen är sv såld.

Har redan tagit en kortare tur. Underbart , om det inte vore för allt förb. grus på vägen.

VFR-800 FI-Y Grön ( RIP )
VFR-800 FI-1 Blå
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Mektips Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet
Du kan bifoga bilagor i detta forum
Du kan ladda ned bilagor i detta forum