Strypning som finns på 98 -01, vilka är de?

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017

#16 Inlägg av Mister »

Detektivjakten på de försvunna pållarna fortsätter.... :P
Sökning på nätet och lite snack med folk så har jag iaf ökat förståelsen lite.
blacken skrev:Det lär nog finnas på Spinnin wheel mc demontering. Dom har en skrälldus med beg vfr knotor på lagret.
Jag ska dit nästa vecka, ska jag blänga åt dig??..
Ifall det finns utan kat är jag sugen men jag undrar ifall det är möjligt att hitta i svedala

Jimmy.S skrev:kollade på boxen idag, hade oxå ett ensamt G, i övrigt stod det

38770-MBG-611
9604-106146

Några andra beteckningar som känns relevanta kunde jag inte se.
Själv har jag
38770-MBG-611
9604-102378

Dvs, samma, de sista nuffrorna verkar vara serienummer. G:et är förbryllande
Samma box på svensksåld viffer?
Conseal skrev:Katten ska tydligen ge 5 pållar .. den går att rensa på innehåll ....
Det finns 98or utan kat men de är sällsynta.
98 och 99 fanns utan kat på utomeuropeiska marknader vad jag förstått, var väl möjligt att någon slank in här utan kat med. Grenrören på dessa har lite större diameter. Sätta dit ett sådant så blir det lite mer hk.
Hittat eftermarknadssystem med enbart grenrör utan kat från sandybikespares i england. Så billigt pundet är nu så blir det nog att slå till.
Det ger även mest effekt att ta bort katten på 98 o 99. 00 kom det nya, mer avancerade sprutet vilket även är effektivare. Så där ska ersättandet av grenrör inte ge så mycket tydligen.

Tyska 00 och 01:or stryps ibland av sina ägare till 72 kw pga försäkringen och det sker då av gasvajern (se länk i första inlägget)

Det var vad jag har funnit hittils, men ang. missade pållar undrar jag ifall alla missade pållar beror på enbart katten. Det låter rätt mycket....
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem

#17 Inlägg av Jimmy.S »

ja det vore intressant att veta om även en svensksåld har samma boxnr.

funderar även på vad det skiljer på -00:ans box gentemot våran, om hårdvara är densamma om man nu bortser från kissen så skulle man ju kunna montera en sådan och då även får bort tomgångshöjaren samtidigt som effekten höjs, sitter väl även startspärr i den men det kan man ju komma förbi.. sen kan man kanske ta kissen från 00- och där vinna flödet för det borde ju passa kan man tycka, måste finnas gott om begagnat på skrotarna

Tomas
Donator 2010

#18 Inlägg av Tomas »

Mister skrev: ang. missade pållar undrar jag ifall alla missade pållar beror på enbart katten.
Att jaga pållar med katter verkar vara ett svårt uppdrag, pröva hellre ett större och ljudligare djur, typ hund...

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017

#19 Inlägg av Mister »

Jimmy.S skrev:ja det vore intressant att veta om även en svensksåld har samma boxnr.
Jupp, det vore intressant , finns det någon där ute?
Jimmy.S skrev: funderar även på vad det skiljer på -00:ans box gentemot våran, om hårdvara är densamma om man nu bortser från kissen så skulle man ju kunna montera en sådan och då även får bort tomgångshöjaren samtidigt som effekten höjs, sitter väl även startspärr i den men det kan man ju komma förbi.. sen kan man kanske ta kissen från 00- och där vinna flödet för det borde ju passa kan man tycka, måste finnas gott om begagnat på skrotarna
Tror inte det funka med nyare box. Betydligt smidigare att fixa en power commander istället tror jag.

Istället för att rensa katten så har jag kikat på denna http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-VFR800-VFR- ... 563a50a469
Tomas skrev:
Mister skrev: ang. missade pållar undrar jag ifall alla missade pållar beror på enbart katten.
Att jaga pållar med katter verkar vara ett svårt uppdrag, pröva hellre ett större och ljudligare djur, typ hund...
:lol:
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#20 Inlägg av blacken »

Tomas skrev:
:lol: :lol: Alldeles rätt det måste gå snabbare och bättre med en stor jycke att jaga efter pållar. Såtillvida man inte kör med en stor katt typ Jaguar, Tiger, Panter osv.
Och att man vid chipstrimmet begagnar sig av pepparchips i stället för vanliga saltade chips, det är mera "klös" i pepparchipsen. Pringels ska man inte ens överväga alldeles för slöa..

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#21 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:
Tomas skrev:
:lol: :lol: Alldeles rätt det måste gå snabbare och bättre med en stor jycke att jaga efter pållar. Såtillvida man inte kör med en stor katt typ Jaguar, Tiger, Panter osv.
Och att man vid chipstrimmet begagnar sig av pepparchips i stället för vanliga saltade chips, det är mera "klös" i pepparchipsen. Pringels ska man inte ens överväga alldeles för slöa..
Mjau! :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem

#22 Inlägg av Jimmy.S »

Mister skrev:
Jimmy.S skrev:ja det vore intressant att veta om även en svensksåld har samma boxnr.
Jupp, det vore intressant , finns det någon där ute?
Jimmy.S skrev: funderar även på vad det skiljer på -00:ans box gentemot våran, om hårdvara är densamma om man nu bortser från kissen så skulle man ju kunna montera en sådan och då även får bort tomgångshöjaren samtidigt som effekten höjs, sitter väl även startspärr i den men det kan man ju komma förbi.. sen kan man kanske ta kissen från 00- och där vinna flödet för det borde ju passa kan man tycka, måste finnas gott om begagnat på skrotarna
Tror inte det funka med nyare box. Betydligt smidigare att fixa en power commander istället tror jag.

Istället för att rensa katten så har jag kikat på denna http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-VFR800-VFR- ... 563a50a469

Det grenröret såg ju riktigt trevligt ut, inte så blodigt dyrt heller, undrar hur mycket effekt det skulle göra med en ordentlig mappning i rullarna med, du får gärna hålla oss uppdaterade ifall det blir något inköp :)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#23 Inlägg av adrian_vg »

Mister skrev:Istället för att rensa katten så har jag kikat på denna http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-VFR800-VFR- ... 563a50a469
Alltså... Vifferkollektorn är ju ett konstverk! Kolla böjarna och kurvorna! Suck...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#24 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Mister skrev:Istället för att rensa katten så har jag kikat på denna http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-VFR800-VFR- ... 563a50a469
Alltså... Vifferkollektorn är ju ett konstverk! Kolla böjarna och kurvorna! Suck...
På tal om ormbo... Nu måste jag bara... Gissa hojen (kanske inte så svårt)

Bild
(klick)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#25 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:På tal om ormbo... Nu måste jag bara... Gissa hojen (kanske inte så svårt)
Ganska uppenbart din favorit; NR750. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Kinna
Medlem

#26 Inlägg av Kinna »

Hej.

Kollade min styrenhet och den var märkt med ett "ED" nästan vid underkanten, under det ordinarie serie numren. Innebär att den har 110 kusar hemma, enligt Honda i Gbg. :lol: Skall fixa en bild.
Denna hojen är sv såld.

Har redan tagit en kortare tur. Underbart , om det inte vore för allt förb. grus på vägen.
RD125 ( Såld)
XS-500 ( Såld )
HVA 130 SV (under uppbyggnad)
VFR800Fi-00 Grön ( RIP )
VFR800Fi-01 Blå

Skriv svar