Har lite funderingar Jag har en -98 som jag tror har katalysator? men har hört från olika håll att katalysator kom först på -99:an.
Va fn det är ju samma cykel, skiljer det verkligen?
Kan ju va bra att veta
Man kan ju undra .. servicehandboken 98-01 säger ingenting om katalysator någonstans faktiskt. .. jag har en -99 och tydligen har den kat .. har itne kollat så noga ...
Frippe skrev:Har lite funderingar Jag har en -98 som jag tror har katalysator? men har hört från olika håll att katalysator kom först på -99:an.
Kan ju va bra att veta
Frippe skrev:Har lite funderingar Jag har en -98 som jag tror har katalysator? men har hört från olika håll att katalysator kom först på -99:an.
Kan ju va bra att veta
Japp den kom -99...en burk underst
Men.. min -98:a har ju kat..är jag mer eller mindre hundra på.. vad skulle det annars vara för fyrkantig burk under hojen? Och i min instruktionsbok står det även om den, tex att man inte ska parkera på brännbara grejer som torrt gräs för den blir het... osv...
Min är ju iofs en tyskimport och instruktionsboken alldeles skinande ny, inte den som följde med cykeln från början..
conseal skrev:Finns det något bra tips på hur man blir av med den då ?
Byta till helsystem. Jag vet inte om katVFR:ena har lamdasond. Men finns det en sån så är det bra om systemet har uttag för den eftersom det isf ingår i motorstyrningen.
Kort sagt, motorstyrning är bra, korkar (läs, kat) är dåligt.
Frippe skrev:Hur tusan får vi reda på ifall vi har någon lamda pån då
Det sitter isf en stor mutter någonstans på grenröret med en sensor/plugg (lamdan) iskruvad med en kopplad elkabel.
"Pluggen" är ungefär i storlek som ett tändstift. Så ut i garaget och kryp och känn eller ring lokala Hondahandlaren och fråga
Frippe skrev:Hur tusan får vi reda på ifall vi har någon lamda pån då
Det sitter isf en stor mutter någonstans på grenröret med en sensor/plugg (lamdan) iskruvad med en kopplad elkabel.
"Pluggen" är ungefär i storlek som ett tändstift. Så ut i garaget och kryp och känn eller ring lokala Hondahandlaren och fråga
Sitter två st på den till och med...
Här är en bild på mina rör.
Jag har för övrigt mailat de flesta mc-skortar i landet på jakt efter grenrör till 800:an utan katalysator...men det ser mörkt ut.
Funderar på att öppna min och rensa ur den.
Som sagt, det verkar inte som att de kollar några avgasvärden på hojar på SBP
Andersson skrev:
Sitter två st på den till och med...
Här är en bild på mina rör.
Jag har för övrigt mailat de flesta mc-skortar i landet på jakt efter grenrör till 800:an utan katalysator...men det ser mörkt ut.
Funderar på att öppna min och rensa ur den.
Som sagt, det verkar inte som att de kollar några avgasvärden på hojar på SBP
Har en -98 och på min sitter det inget och i reg-beviset står det 78kw, ungefär 106hk, i 99-01 är det väll 98hk? Med andra ord, ni har valt fel årsmodell grabbar
Mg-O2 skrev:
Har en -98 och på min sitter det inget och i reg-beviset står det 78kw, ungefär 106hk, i 99-01 är det väll 98hk? Med andra ord, ni har valt fel årsmodell grabbar
Faktum är att i mitt reg bevis står det 81Kw. Vilket ger 110,16Hk
Vad säger du nu då? När jag slaskar till med 4hk mer än dej.