Tegfors skrev:så egentligen var det sambon som hade svaret på din fråga![]()
![]()

Närå, jag tror jag har så pass mycket självinsikt att jag märker av det själv också...

Förresten så är det frun. Inte sambon.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Tegfors skrev:så egentligen var det sambon som hade svaret på din fråga![]()
![]()
Ingen fara. Jag trodde ju Ocean var en kvinna...Tegfors skrev:Bockar undan för min egen okunskap
Ingen orsak. Bjuder på den. Fast jag tror Ocean var lite upprörd ett tag.tersan skrev:Ah, tack för påminnelsen. Var nog en av de roligaste trådarna på det här forumet.
Du har inte provat att skruva upp lite högre tomgång, det kanske är ett sätt att gå runt problemet.adrian_vg skrev:En rejäl varmkörning på ca en kvart och skruvande på luftmix-skruven (som i slutet stod på samma ställe som från början(...)) fixade problemet med obefintlig tomgång. Frågan är dock hur man lyckas med en kvarts varmkörning varje morgon utan att bli anmäld... XL600R-motorn tycks kräva en rejäl varmkörning för att gå bra. Med runt tolv minusgrader i luften blir problemet liksom, öh..., väldigt problematiskt.
Kör man iväg med halvkall motor i förhoppningen om att motorn ska bli varm snabbare med lite körning, riskerar man en slocknad i varje korsning och trafikljus. Motorn blir ju inte ordentligt varm förrän jag är på jobbet! Alternativet är manuellt hålla varm på motorn på runt 2000rpm. Fatta hur svårt det är på en skala, i halka och galna bilister runtomkring!
Det var delvis det som var tanken med dagens exkursion.Göingen skrev:Du har inte provat att skruva upp lite högre tomgång, det kanske är ett sätt att gå runt problemet.
Tänkte nåt i samma riktning. Funderar på kontaklim och silvertejp tills vidare... Det drar lite kallt om hålfoten när jag kör.TG skrev:Tror inte det är så fasligt dyrt men frågan är om de håller sin "Godkäntnivå" sen?