Bildrulletråden

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#196 Inlägg av TG »

Veckans reflektionstankar....

När man är ung o dum så kallas det feghet...
När man är gammal o mogen kallas det antingen vishet eller självbevarelsedrift.... :roll: :wink:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#197 Inlägg av adrian_vg »

Tegfors skrev:Veckans reflektionstankar....

När man är gammal o mogen kallas det antingen vishet eller självbevarelsedrift.... :roll: :wink:
Kallar du mig för ung och dum? :evil: :wink:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#198 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:
Tegfors skrev:Veckans reflektionstankar....

Kallar du mig för ung och dum? :evil: :wink:
:popcorn
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#199 Inlägg av adrian_vg »

Ok, tillbaka on-topic, gubbe. ;-)
===

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#200 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Ok, tillbaka on-topic, gubbe. ;-)
Äsch, nu när det började bli kul :( :wink: :popcorn
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#201 Inlägg av TG »

@Adrian
Tänkte nog snarare åt andra hållet... Äldre o visare... :wink:

Om man tänker tillbaka på allt "modigt" man gjorde som liten, då var man modig = dum o helt utan konsekvensanalys samt att inget gjorde speciellt ont heller.... Numer är man (iaf jag) som ett rostigt kylskåp ang vighet.... eller snarare avsaknaden utav..... :roll: vilket helt klart skulle leda till div armbrott odyl om man kraschade på samma vis som då... :?
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#202 Inlägg av Tyrannosaurus »

Tegfors skrev:Om man tänker tillbaka på allt "modigt" man gjorde som liten, då var man modig = dum o helt utan konsekvensanalys samt att inget gjorde speciellt ont heller....
Jo men ack så tråkigt det är att bli äldre och visare.
Numer är man (iaf jag) som ett rostigt kylskåp ang vighet.... eller snarare avsaknaden utav..... :roll: vilket helt klart skulle leda till div armbrott odyl om man kraschade på samma vis som då... :?
Jo det känner jag igen på något sätt - Smidig och graciös som ett kassaskåp :cry: :lol: :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#203 Inlägg av adrian_vg »

Tegfors skrev:@Adrian
Tänkte nog snarare åt andra hållet... Äldre o visare... :wink:

Om man tänker tillbaka på allt "modigt" man gjorde som liten, då var man modig = dum o helt utan konsekvensanalys samt att inget gjorde speciellt ont heller.... Numer är man (iaf jag) som ett rostigt kylskåp ang vighet.... eller snarare avsaknaden utav..... :roll: vilket helt klart skulle leda till div armbrott odyl om man kraschade på samma vis som då... :?
Ah, ok. Jag är lite stingslig ibland. ;-)
===

Invalido

#204 Inlägg av Invalido »

postat helt fel! :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#205 Inlägg av adrian_vg »

Invalido skrev:postat helt fel! :D
Que??

Iaf, jävla kärringar...

Situation: Taxi står still vid sidan av vägen och blockerar effektivt motgående körbana. Jag viner sakta mot taxin i strax under 50km/h eftersom folk på den vägen kör lite som de vill. Ingen bakom mig, ser bara en röd Astra komma mot mig en bit bort bakom taxin. Lugnt tänker jag, fordonet med hindret på sin sida är skyldigt att lämna företräde för trafiken som kommer mot dem, dvs i det här fallet jag.

När jag är mitt för taxin kör kärringen ut i min körbana! Eeeek!! Älgundanmanövern räddade mig igen. Tursamt nog fanns det gott plats att väja till höger om mig, eftersom jag vanligen kör lite till vänster om mitten på min körbana.

Och skulle det ha dödat tanten om hon väntat i en halv sekund tills jag var förbi? Det var som sagt ingen bakom mig och ingen efter henne som tryckte på; hon bara skulle förbi, NU!. Jisses... Fredagar tycks locka fram det värsta ur bilisterna...
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#206 Inlägg av adrian_vg »

För att anknyta till mitt förra inlägg och det andra könet... (Beklagar forumtjejer, men detta är ingen generalisering om ni trodde det).

Morgonrusning och kö vid ett trafikljus, som vanligt. Medelålders dam i filen till höger (jag stod i vänster) som är ignorant nog att först komma upp bakom mig i min döda vinkel och sen snabbt köra in i luckan framför mig, jag tar ju ingen plats och betalar skatt bara för halva min fil... :roll: Med ca två decimeters marginal till mitt framhjul körde hon in framför mig och stod på snedden mellan två filer... Jag vinglade till och höll på att köra in i dörren på förarsidan. Hon såg smått finurlig ut inbillade jag mig, och trodde nog att hon riktigt smart där, när jag mötte hennes blick i hennes backspegel. Precis när jag skulle krypa fram och knacka på hennes sidoruta och tala om exakt vad jag tyckte om hennes manöver blev det grönt... :gnissla

Em-rusning vid fyrvägskorsning. Jag kommer på huvudledsmärkt väg och bilarna på sidorna är taggade för att snabbt köra ut på "stora vägen" från köpcentret. Tio-femton meter framför mig står en bil till höger och blinkar att han vill ut till vänster in på huvudleden, han chansar och pilar snabbt ut. Tajt för min del, dock väntat från min sida och det går bra, inga panikbromsningar. Sen... Sen har vi bilen som stod till höger om den förra bilen, som ist skulle till höger ut på hivudleden... Han väntar två-tre sekunder efter den andra bilens utkörning, innan han själv kör halvvägs ut i vägen, bromsar till när han ser mig - jag ställer mig på bromsen, bakhjulet studsar, han stannar till och ser att jag bromsar som fan, då kör han ut en halvmeter till och nu jävlar är det panik för jag har bara nån meter kvar till nötets framdörr!! Med ett rejält tag om frambromsen, och på tutknappen, stannar han äntligen, och jag också...

Den blåmarkerade biten tar kanske en bråkdels sekund. Undrar om det är ryggmärgsreflex/rutin eller fight-or-flight-reflexen som tog över där. När jag kommit hem och ställt viffern på centralstödet började jag skaka i hela kroppen. Adrenalin overload...:?

Men det kommer mer... Jag har en bestämd känsla att jag stött på denna person och bil förut. Det var samma situation den gången. Vi har en vanechansare här tror jag. :shock:

Och oj, vad mina nya oinkörda frambromsbelägg tar...! Herrejävlar!

Jag kan inte låta bli att undra, tar det någonsin slut, puckochansningarna??
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#207 Inlägg av adrian_vg »

Dagens oklyftigaste pris bör gå till damen med barn i bilen som smyger upp till höger om mig, förbi och tränger sig in snett framför mig i en korsning där vi båda ska svänga vänster.

Jag kommer iväg en bråkdels sekund snabbare än hon och då kör fanskapet också ut, parallellt med mig! Damen får alltså nästan göra en 360 graders sväng för att komma runt och in på anslutande väg och för att inte köra upp på trottoaren till vänster. Hon fick alltså stanna upp mitt i en dubbelfilig väg i rusningen för att släppa fram mig...
Bilagor
dam_i_bil.JPG
dam_i_bil.JPG (13.11 KiB) Visad 9214 gånger
===

Användarvisningsbild
OsiS
Donator 2010
Kontakt:

#208 Inlägg av OsiS »

någon teori hur hon tänkte Adde?

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#209 Inlägg av adrian_vg »

OsiS skrev:någon teori hur hon tänkte Adde?
Inte alls? :twisted: Lutar dock åt fruns förklaring; hon hade bråttom till inskolningen med barnet/barnen, som tydligen sker denna vecka... :roll: Finns skolor, gymnasium och förskolor en bit bort på vägen. Spekulationer bara... Skit bakom ratten finns massor med av idag. :(
===

Användarvisningsbild
Rerun
Medlem

#210 Inlägg av Rerun »

OsiS skrev:någon teori hur hon tänkte Adde?
"Det där är bara en moped; jag hinner nog köra om (på fel sida) innan han ens kommer till korsningen..." :roll:
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.

Skriv svar