När man är ung o dum så kallas det feghet...
När man är gammal o mogen kallas det antingen vishet eller självbevarelsedrift....

Moderator: adrian_vg
Kallar du mig för ung och dum?Tegfors skrev:Veckans reflektionstankar....
När man är ung o dum så kallas det feghet...
När man är gammal o mogen kallas det antingen vishet eller självbevarelsedrift....![]()
Äsch, nu när det började bli kuladrian_vg skrev:Ok, tillbaka on-topic, gubbe.
Jo men ack så tråkigt det är att bli äldre och visare.Tegfors skrev:Om man tänker tillbaka på allt "modigt" man gjorde som liten, då var man modig = dum o helt utan konsekvensanalys samt att inget gjorde speciellt ont heller....
Jo det känner jag igen på något sätt - Smidig och graciös som ett kassaskåpNumer är man (iaf jag) som ett rostigt kylskåp ang vighet.... eller snarare avsaknaden utav.....vilket helt klart skulle leda till div armbrott odyl om man kraschade på samma vis som då...
Ah, ok. Jag är lite stingslig ibland.Tegfors skrev:@Adrian
Tänkte nog snarare åt andra hållet... Äldre o visare...![]()
Om man tänker tillbaka på allt "modigt" man gjorde som liten, då var man modig = dum o helt utan konsekvensanalys samt att inget gjorde speciellt ont heller.... Numer är man (iaf jag) som ett rostigt kylskåp ang vighet.... eller snarare avsaknaden utav.....vilket helt klart skulle leda till div armbrott odyl om man kraschade på samma vis som då...
Que??Invalido skrev:postat helt fel!
Inte alls?OsiS skrev:någon teori hur hon tänkte Adde?