Har kollat oljan på oljestickan, men märker ingen åtgång. Oljan är förresten fortfarande lite rödaktig sen förra bytet.
Enda smolket i bägaren är att den är svårstartad på morgonarna nu när kvicksilvret kryper neråt ensiffriga plusgrader. Idag var det tio grader och viffer startade på första försöket med choke.
Kan tjockare olja göra motorn mer svårstartad? Kör på 15W/40 istf den av Honda rekommenderade 10W/40.
Funderar också på om motorn redan går lite magert från början, och jag har K&N-filter och slipon, om det kan göra den lite mer svårtstartad än den skulle ha varit i standardskick. Vad tror ni?
Ska iaf bli intressant att se hur tändstiften ser ut. Ska kolla dem i samband med att jag ställer in bågen för vintern. Ser det någotsånär bra ut, tror jag att jag skippar Racerepairs fix över vintern. Gudarna ska veta att jag har bättre användning för 15-20000kr...
[En kollega fick pröva min viffer på Rörken i måndags (han hade sålt Affen, och kom på en strippad KTM) och var på jakt efter en ny sommarbåge. Han var djupt impad över hur smidig, lätt och len i motorn Gröna Faran var. Även lätt krasslig förmår en VFR impa på folk!