Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#106 Inlägg av adrian_vg »

Rerun skrev:Den ser ut att frysa, stackarn. Kan förstå att du var tvungen att binda fast den...
LOL!

Det är elkabeln som går till batteriladdaren till bilen som står till vänster utanför bilden (och som nästan ständigt har ett tomt batteri eftersom jag knappt kör den numera).

Jag hängde kabeln på Edwin, så att den inte skulle frysa fast i marken. :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
keny
Medlem

#107 Inlägg av keny »

En liten fråga? Hur kommer det sig att man drömer om en 87a, och har en 97a i garaget? ...... Jag skulle förstå andra vägen :lol:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#108 Inlägg av adrian_vg »

keny skrev:En liten fråga? Hur kommer det sig att man drömer om en 87a, och har en 97a i garaget? ...... Jag skulle förstå andra vägen :lol:
Drömma och drömma, det handlar mer om att vilja ha ett större garage. Tekniskt sett är gen5, 94-97, bäst i mitt tycke. Gen4, 90-93, är snyggast och med gen3 fanns de snygga färgerna som tex silver. (ja, ja Tersan, grönt är också snyggt, speciellt med grått kåpglas, men det gröna tar tid att vänja sig vid).

När gen2 kom slog de knockout på mc-världen och motorcyklarna blev sig aldrig lika mer. Eftersom jag också var tonåring då och i en känslig ålder (:roll:) sätter sig vissa motorcyklar på hjärnan.

Nyast är inte alltid bäst. 97:orna är sista årgången av den bästa modellen, och en modell är aldrig bättre än sista årgången, därav mitt byte från 90:an som jag nog skulle ha behållit om det inte varit för växellådan som var oroväckande racklig.

Så enkelt är det. :lol:
===

Användarvisningsbild
keny
Medlem

#109 Inlägg av keny »

Ja, man kan ju inte hålla alla hojar i evighet, och bara köpa till, om man inte har för mycket pengar, och en STOR hall att ha de i förståss :lol:
Hur man sen säger vilken är vilken generation av VFRn tyks avika end del.
Jag själv brukar kalla RC24an från 86-87, som jag själv har en första gen VFR (andra gen V4), de tidigare var ju VF. 88-89 som 2ra gen VFR, 90-93 (RC36) som 3je gen, och 94-97 som 4de gen.

Vad jag läst är många av den åsikt att 94-97 VFRn är den bästa som honda byggt, inte bara att köra, utan också har den den bästa bygg kvaliten. Enda nakdelen är en smal bakfälg (5,0) och 170or finns ej som riktiga tuggumin att få(för ban bruk) . Men klara man sig med "hårdare" så visst finn det utbud.
Så visst har du en bra moppe 8) :headbang

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#110 Inlägg av adrian_vg »

keny skrev:Ja, man kan ju inte hålla alla hojar i evighet, och bara köpa till, om man inte har för mycket pengar, och en STOR hall att ha de i förståss :lol:
Hur man sen säger vilken är vilken generation av VFRn tyks avika end del.
Jag själv brukar kalla RC24an från 86-87, som jag själv har en första gen VFR (andra gen V4), de tidigare var ju VF. 88-89 som 2ra gen VFR, 90-93 (RC36) som 3je gen, och 94-97 som 4de gen.
Använder mig av generations-definitionerna på info-subforumet. Det blir enklare så. :-)
keny skrev:Vad jag läst är många av den åsikt att 94-97 VFRn är den bästa som honda byggt, inte bara att köra, utan också har den den bästa bygg kvaliten. Enda nakdelen är en smal bakfälg (5,0) och 170or finns ej som riktiga tuggumin att få(för ban bruk) . Men klara man sig med "hårdare" så visst finn det utbud.
Så visst har du en bra moppe 8) :headbang
Än så länge håller min 97:a. Gillar den skarpt, även om den ibland känns mer som en motard med styret jag har på... Kolla bilden längst ner på Howto:n på http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=1880. :lol:

Fast nog känner jag att insprutning vore coolt att ha, men tycker inte att 800cc är rätt på en VFR. :?

Vad gäller bandäck är det inte nåt problem för min del, kör på gata enbart, då det funkar bra, iaf om man köper från dackonline.se där jag köpte bakdäcket senast.
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#111 Inlägg av adrian_vg »

Det är aldrig någon som varnar en för hur skitig man kommer att bli när man blir inlockad att vinterpendla med mc... :shock:

Mina handskar ser ut som om jag planterat potatis och inte haft en skyffel att jobba med, stövlarna som om jag plogat en åker med och hjälmen som om jag rullat i en sandlåda och sen haft lera på. Byxorna är stenhårda om skenbenen av allt stelnat uppsprutat slask, salt och annat otyg...

Bågen ska vi inte tala om. Det är ett jämntjockt lager med oljeblandat grus. Jag vet, vinterpendlingen är självfövållad, men ändå... Varför har ingen kommit på att täcka ett skyddsställ i teflon eller nåt, så att man enkelt kan kliva in i duschen med stället på, skölja av och inte bry sig mer...? :?

Nåväl, snart är det vår. Åtminstone hoppas jag det. :roll:
===

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021

#112 Inlägg av Göingen »

adrian_vg skrev:Det är aldrig någon som varnar en för hur skitig man kommer att bli när man blir inlockad att vinterpendla med mc... :shock:

Mina handskar ser ut som om jag planterat potatis och inte haft en skyffel att jobba med, stövlarna som om jag plogat en åker med och hjälmen som om jag rullat i en sandlåda och sen haft lera på. Byxorna är stenhårda om skenbenen av allt stelnat uppsprutat slask, salt och annat otyg...

Bågen ska vi inte tala om. Det är ett jämntjockt lager med oljeblandat grus.
Jag har kört en Gotland Grand National. Då snackar vi skitigt...
Jag och motorcykeln gick väl upp ca 20kg tillsammans.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#113 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:När gen2 kom slog de knockout på mc-världen och motorcyklarna blev sig aldrig lika mer. Eftersom jag också var tonåring då och i en känslig ålder (:roll:) sätter sig vissa motorcyklar på hjärnan.
Asch, det var dom gamla klassiska VF:arna som stog för den stora knockouten i mc-världen med först VF750 sdom spöade allt i klassen och sen VF1000F, den überballa VF1000R som ersatte CB1100R och VF1100 (V65) som skrämde brallorna av alla som testade den, speciellt eftersom enbart customen såldes här 8)

Att sen Honda klantade sig med kammarna och dessutom inte fixade felet (som var smörjrelaterat) permanent (vilket Dave Dodge gjorde senare) utan istället bytte kammar på löpande band sänkte ryktet :?

Nu senast verkar det som om Assa-Abloy har kopierat Hondas klantighet med sitt "Assa 2000" som som går att peta upp eftersom det av allt att döma saknar den viktigaste delen, nämligen sprärren :P
Men istället för att ta in låsen och sätta i den saknade spärren, vilket troligen skulle ta en låssmed högst 5 minuter så skickar man ut några löjliga bleck som knappast gör att det obefintliga spärren funkar bättre :P

:idea: Det här är OT, men ett tips till er som har ett haklås från Assa.. Öppna dörren, vird om nyckeln till löst läge och prova att trycka tillbaka kolven för hand. Om det går så är låset värdo, ta ur det, gå tillbaka dit där det är köpt och kräv att det åtgärdas eller att få ett nytt lås.
adrian_vg skrev:Använder mig av generations-definitionerna på info-subforumet. Det blir enklare så. :-)
Uppdatering av generations-definitionerna och mer info kommer senare :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#114 Inlägg av adrian_vg »

Göingen skrev:Jag har kört en Gotland Grand National. Då snackar vi skitigt...
Jag och motorcykeln gick väl upp ca 20kg tillsammans.
Jo, men nu talar vi körning på allmän väg. Anade aldrig att skulle bli så skitigt... :?

@Tyrannosaurus:
Vi har ett Assa 2000 i ytterdörren till vårt radhus! Det första jag gjorde efter att ha sett programmet på TV (efter att ha insett att vi skulle till Barcelona dagen efter och vara borta en vecka...) var att kolla vårt lås... Lyckligtvis var vår version inte modellen med svängd lås... ehh... grej, utan med en vanlig rak som åker in och ut. Öhh... Med fel, eller rätt sorts, fantasi kan detta tolkas lite olika. :roll: :wink:
===

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#115 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:@Tyrannosaurus:
Vi har ett Assa 2000 i ytterdörren till vårt radhus! Det första jag gjorde efter att ha sett programmet på TV (efter att ha insett att vi skulle till Barcelona dagen efter och vara borta en vecka...) var att kolla vårt lås... Lyckligtvis var vår version inte modellen med svängd lås... ehh... grej, utan med en vanlig rak som åker in och ut. Öhh... Med fel, eller rätt sorts, fantasi kan detta tolkas lite olika. :roll: :wink:
Det är inget fel på haklås, tvärt om, dom är skitbra bara spärren funkar. Jag har såna själv både hemma och i garaget, men det är inte Assa 2000.

Vad det gäller "fel" eller "rätt" sorts fantasi så är jag just nu oförmögen att göra nånting överhuvudtaget, det gör alldeles för ont, så jag är för närvarande totalt ofarlig :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#116 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Vad det gäller "fel" eller "rätt" sorts fantasi så är jag just nu oförmögen att göra nånting överhuvudtaget, det gör alldeles för ont, så jag är för närvarande totalt ofarlig :wink:
"... ofarlig..."

:claugh
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#117 Inlägg av adrian_vg »

Vänsterhandsken blev plötsligt alldeles iskall halvvägs hem igår, samtidigt som högerhandsken fick en smärre värmechock. Hemma provade jag vänsterhandsken på högerhandskens elkabel, men den värmde fortfarande inte. Gjorde sen kontinuitetstest på Y- och förlängningskabeln för elen till handskarna och de var hela.

Nånting har uppenbarligen brutits av i vänster- och tillika kopplingssidan i handsken.

Mejlade säljaren som svarade samma kväll och lovade skicka en ny vänsterhandske idag. Borde komma imorgon fredag. Ska skicka in den trasiga handsken med vändande post.

Heder åt säljaren på Warm and Safe! :!:

Otur bara att idag var det minusgrader ute på väg till jobbet och tummen och pekfingret blev alldeles iskalla trots idogt vicklande med alla fingrar under körningen... :?
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#118 Inlägg av adrian_vg »

Ajsomfaninihelvetesjävlarförbannade skit och hans moster... Det märks att det är måndag. :evil:

Edwin var som skuren idag pga helgens och morgonens kyla i Uppsala. Kunde knappt kicka alls från ÖD, tvärstopp typ även om jag hävde mig med hela kroppstyngden... Choken frusen, gashandtaget fruset, bygellåset fick jag mickla med tio minuter med låssprej, 5-56 och frun zippo innan jag fick upp det, tom den jävla bensinkranen var frusen(!), vilket inte hänt innan. I vilket fall, jag sträckte ovansidan av höger lårmuskel, den ovan knät som används när man i normala fall går. Och det gör så in i helvete ont... :cCry:

Insåg min förlust efter tjugo minuters kickande att jag för tillfället förlorat slaget, och tog bilen. Tiden är dock på min sida. Det ska bli varmare. Bilen höll jag knappt på att komma ut med från p-platsen på gräsmatten vid uppfarten heller, eftersom den blivit stående så länge att det blivit is under den och för hjulen, ungefär som en skål. Jag har dubbfria däck på...

Kort sagt, välkommen måndag... 8-P
===

Användarvisningsbild
Rerun
Medlem

#119 Inlägg av Rerun »

Kanske lite tröst? :)
Bilagor
Solen är på väg!
Solen är på väg!
Solen.gif (47.46 KiB) Visad 10368 gånger
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#120 Inlägg av adrian_vg »

Rerun skrev:Kanske lite tröst? :)
Suck, tack. Det känns lite bättre nu...

Edit: :lol:
Bild
===

Skriv svar