adrian_vg skrev:När gen2 kom slog de knockout på mc-världen och motorcyklarna blev sig aldrig lika mer. Eftersom jag också var tonåring då och i en känslig ålder (:roll:) sätter sig vissa motorcyklar på hjärnan.
Asch, det var dom gamla klassiska VF:arna som stog för den stora knockouten i mc-världen med först VF750 sdom spöade allt i klassen och sen VF1000F, den überballa VF1000R som ersatte CB1100R och VF1100 (V65) som skrämde brallorna av alla som testade den, speciellt eftersom enbart customen såldes här
Att sen Honda klantade sig med kammarna och dessutom inte fixade felet (som var smörjrelaterat) permanent (vilket Dave Dodge gjorde senare) utan istället bytte kammar på löpande band sänkte ryktet
Nu senast verkar det som om Assa-Abloy har kopierat Hondas klantighet med sitt "Assa 2000" som som går att peta upp eftersom det av allt att döma saknar den viktigaste delen, nämligen sprärren

Men istället för att ta in låsen och sätta i den saknade spärren, vilket troligen skulle ta en låssmed högst 5 minuter så skickar man ut några löjliga bleck som knappast gör att det obefintliga spärren funkar bättre

Det här är OT, men ett tips till er som har ett haklås från Assa.. Öppna dörren, vird om nyckeln till löst läge och prova att trycka tillbaka kolven för hand. Om det går så är låset värdo, ta ur det, gå tillbaka dit där det är köpt och kräv att det åtgärdas eller att få ett nytt lås.
adrian_vg skrev:Använder mig av generations-definitionerna på info-subforumet. Det blir enklare så.

Uppdatering av generations-definitionerna och mer info kommer senare
