stehj skrev:Hoppas inte det är knappväxling o kardan !! det hör inte till en vfr. Känns lite som det är det som gör vfr till en mer sportig cykel än den tunga o tråkiga fjr:en . Kedja ska det va annars får det va

Asch, kardan behöver absolut inte vara likamed tungt. Det kan t.o.m. vara väldigt racigt.
Kolla här får du se eller
kolla här (även om det är gammalt, men det var vassaste och racigaste som gick att få för pengar)
Som det verkar av texten om VFR1000 verkar den bli både lätt och vass. En kanske inte helt okvalificerad gissning är ~220 kg tankad och klar.
Knappväxeln kan man nog lära sig även om jag tyckte DN-01:an var skitläbbig. Men det hängde nog mycket på körställningen också. Men det jag har förstått av den lådan är att den både sparar vikt och stjäl mindre effekt än traditionella lådor. Å andra sidan, dom allra racigaste bilarna har ju numera knappväxel som folk dessutom ofta betalar extra för, så...
En annan sak som framkommer av texten är att den inte verkar ha någon ram. Fram är det ett styrhuvud och bak en liten rambit som håller soffan och svingen som var för sig är bultade i motorn.
En sak är iaf säker, om den hojen kommer med de specifikationer som MCN anger så blir den MYCKET speciell men också mycket snygg, ball, lätt, vass osv.
Ska bli mycket intressant att se det färdiga resultatet. Releasedatum är 7 oktober enligt MCN, så man får väl försöka hålla sig tills dess
