Körde som vanligt rv 44 till jobbet idag. Kan ha legat i 110 km/h + moms och arbetsgivaravgifter. Helt plötsligt ser jag att min hastighetsmätare börjat att hoppa frenetiskt upp och ner. Det första jag tänker är "kuk, jävla helvete, jag tror det är laddregulatorn". För att vara ärlig så upprepar jag ramsan om o om igen i hjälmen.
Med min arga reptilhjärna tänker jag snabbt.... jag passerar Båberg.. om jag håller upp farten kanske jag kan rulla hela vägen till jobbet.. bara den inte dör nu, eller nu, eller nu, eller nu.
Samtidigt märker jag att tripmätaren inte längre rullar och bensinmätaren + tempen lagt sig kritiskt långt ner.
Varvmätaren ligger dock stadigt kvar, mekanisk (?).
Sista rakan innan jag svänger ner till jobbet och jag vill köra om en slö lastbil. Gasen ger inget gensvar, bara bluddrar till. SHIT.
Kommer till backen och första rondellen, jag måste släppa gasen och frikoppla eftersom det ligger bilar framför mig. Motorn tvärdör. Går inte att starta med knappen. Vågar inte försöka rulla igång den utan håller istället den rullande genom två rondeller och ner i köpcentrumets parkeringskällare.
När jag stannat lägger jag i friläge och försöker starta igen. Neutral-lampan lyser svagt, likaså oljetryckmätaren men trycker jag in startknappen så slocknar de nästan.
Tyvärr hann jag inte stanna och lukta utan var tvungen att springa upp till jobbet. Ska kila ner vid 12:00 o kolla läget med henne.
Är det någon som har övringa rips eller idéer så är de välkomna, men i nuläget misstänker jag tyvärr ett köp av Honda Regler för €49 + €5 frakt.
Mer information kommer!