VFR 1000?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
VFR 1000?
Tjenare.
Va inne och googla lite på VFR och hitta då VFR 1000.
Tänkte höra om de är någon som vet om den kommer till Sverige?
Hittar inget information om den på svenska.
Här är lite länkar till sidor me bilder och info.
http://www.motorevue.com/site/vfr-1000- ... 25049.html
http://cycleposers.com/index.php?option ... Itemid=105
Va inne och googla lite på VFR och hitta då VFR 1000.
Tänkte höra om de är någon som vet om den kommer till Sverige?
Hittar inget information om den på svenska.
Här är lite länkar till sidor me bilder och info.
http://www.motorevue.com/site/vfr-1000- ... 25049.html
http://cycleposers.com/index.php?option ... Itemid=105
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4446
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Jo det låter bra till f-bolagen satt sitt pris .. tveksam till att de kommer klassa den som annat än sport .. men hoppas kan man ju
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Honda are now expected to build a non-VTEC, 1000cc V4 which will power their new VFR1000 sports-tourer. And unlike the existing VFR800, the new bike is likely to have USD forks at front, Honda’s Unit ProLink system at the back, and radially-mounted brakes with ABS.
Förutom att den ser oförskämt färdig ut (betydligt mer än någon photoshoppad historia) så ser den snarare ut som en ersättare till CBR1000RR än till VFR800.
Förutom att den ser oförskämt färdig ut (betydligt mer än någon photoshoppad historia) så ser den snarare ut som en ersättare till CBR1000RR än till VFR800.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Asch då. Den lilla texten missade jag.Henning skrev:Vem är då Jerôme Vannesson?
Honda VFR 1000
Photomontage Jerôme Vannesson
Men å andra sidan betyder "Photomontage" att man har plockat bilddelar från olika håll och t.ex. dom fälgarna har jag aldrig sett förr på någon hoj. Ser ut som VFR fälgar med hål i ekrarna.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Inlägg: 1604
- Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
- Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
- Kontakt:
En detalj som gav mig vibb om "oäktighet" var särskrivningen av "VFR 1000". Som mitt öga är bekant är det bara på CB 1100R Honda särskrivit modellkoden någonsinn.Tyrannosaurus skrev:Men å andra sidan betyder "Photomontage" att man har plockat bilddelar från olika håll och t.ex. dom fälgarna har jag aldrig sett förr på någon hoj. Ser ut som VFR fälgar med hål i ekrarna.
Har jag fel månne?
/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Jo jag såg och tänkte på det. Men jag har å andra sidan sett modellkod särskrivning förr, inte hos Honda men väl hos journalister.Henning skrev:En detalj som gav mig vibb om "oäktighet" var särskrivningen av "VFR 1000". Som mitt öga är bekant är det bara på CB 1100R Honda särskrivit modellkoden någonsinn.
Har jag fel månne?
CB1100R skrevs föresten ibland CB1100 R inte minst på hojen själv där det på cutsen stog
1100
R
VFR1000 har också kallats RCV1000 och det finns ju en som jag har visat tidigare. Eller var det en RC211V med 1000RR Fireblade kåpa?

Här är föresten Mutant VF1000RS
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Inlägg: 1604
- Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
- Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
- Kontakt:
Tyrannosaurus skrev:Jo jag såg och tänkte på det. Men jag har å andra sidan sett modellkod särskrivning förr, inte hos Honda men väl hos journalister.
CB1100R skrevs föresten ibland CB1100 R inte minst på hojen själv där det på cutsen stog
1100
R
Jo, vad journalister och vägverk och andra amatörer skriver vet jag kan vara helt åt helskotta. Jag minns en kille som argumenterade att hans hoj verkligen var en GSX750R för att det stod så i regbeviset och att vad Suzuki skrev på kåpan var underordnat...
För oss superfikusar i ämnet (Visst är det skön vara superövernördig Robban!

Det du nämner om CB1100 R är min stöttepelare i min eori om icke särskrivna modellkoder, den är exemplet som bekräftar regeln.
GSX 400 T ser dumt ut i flera aspekter. NS400R är mycket mer rätt.
/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Lägg av med att börja rabbla såna där modellbeteckningar! Min plånbok orkar inte med...Henning skrev:Tyrannosaurus skrev:Jo jag såg och tänkte på det. Men jag har å andra sidan sett modellkod särskrivning förr, inte hos Honda men väl hos journalister.
CB1100R skrevs föresten ibland CB1100 R inte minst på hojen själv där det på cutsen stog
1100
R
Jo, vad journalister och vägverk och andra amatörer skriver vet jag kan vara helt åt helskotta. Jag minns en kille som argumenterade att hans hoj verkligen var en GSX750R för att det stod så i regbeviset och att vad Suzuki skrev på kåpan var underordnat...
För oss superfikusar i ämnet (Visst är det skön vara superövernördig Robban!) så skrivs ju GPz900R med litet z.
Det du nämner om CB1100 R är min stöttepelare i min eori om icke särskrivna modellkoder, den är exemplet som bekräftar regeln.
GSX 400 T ser dumt ut i flera aspekter. NS400R är mycket mer rätt.
/H
VFR750F -92, grön
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Det minns jag också. Undrar om det var samma kille, men troligen var det väl fler som gick i samma villfarelse.Henning skrev:Jag minns en kille som argumenterade att hans hoj verkligen var en GSX750R för att det stod så i regbeviset och att vad Suzuki skrev på kåpan var underordnat...
Jo det där med 750R och 1100R har rätt intressanta historier. CB1100R är faktiskt den enda hojen någonsin som har haft beteckningen 1100R.
Hehe, jo men idag om man säger 1100R så tror folk att man snackar om dussinhojen Suzuki GSXR1100 d.v.s. R1100 och inget annat och inte den delvis handbyggda 1100R:en med kevlararmerad plast (all plats inkl. framskärm), handknackad alutank och stålomspunna bromsslangar som original (inte på 81:an och inte ens NR750 har det).För oss superfikusar i ämnet (Visst är det skön vara superövernördig Robban!) så skrivs ju GPz900R med litet z.
Det du nämner om CB1100 R är min stöttepelare i min eori om icke särskrivna modellkoder, den är exemplet som bekräftar regeln.
Det intressanta med modellkoden är att på underkåpan står det 1100R med 3D bokstäver och samma sak på soffan (ej 3D), men på cutsen är det tvåradigt.
Tja vad ska man säga? Dom verkade iaf hålla linjen CB 1100 R på sidan


1981
1982
1983
GSX 400 T ser dumt ut i flera aspekter. NS400R är mycket mer rätt.

Ta't lungt. Säljer du VFR:en så får du nästan en 1100R. Dom brukar ligga väl runt 50-70,000 beroende på skick osv. Fan den kostade 67,000 när den kom vill jag minnas och samtidigt som "vanliga" stora hojar kostade runt 35,000. Och jävlar vad man drägglade efter den. Gissa varför min hoj har begåvats med en omgjord kopia av 1100R kåpan (lite modernare snitt bl.a.) och samma typ att 3D text på underkåpan?tersan skrev:Lägg av med att börja rabbla såna där modellbeteckningar! Min plånbok orkar inte med...

Idén med dubbellysena fick jag f.ö. från det italienska företaget Motoplast (vet inte nes om dom finns kvar längre).
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


Står ju på bilderna att det är frågan om fotomontage ... "Photomontage Jerôme Vannesson "
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"