Nu har jag starta upp den efter den låååånga vinter vilan,det tog inte mer än 3 sekunder,så var den igång. Hade tänkt att ta en tur med tiden räcker inte till .Ska snart iväg på en grabb(gubb?)-kväll,med allt vad det innebär så det blir ingen körning imorgon heller...
Idag var det sååå nära... 10 grader varmt, så jag rullade ut hojen, kollade alla vätskor, pumpade däcken... och drog igång den. Tog en stund, men sen gick den igång och gick så där härligt orent som en kall förgasarmotor gör. Sen började det regna! Varmkörde under tiden regnet tilltog, sen var det bara att rulla in igen.
Premiärturen blev idag för min del. Öppnade garageporten, vred runt nyckeln och bensinpumpen drar igång. Trycker på startknappen och, ingenting. Batteriet är nästan dött och har inte tagit laddningen den fått heller.
Det fick ju självklart inte stå i vägen för mitt premiäråk, så det blev till att baxa fram startkablar och dra igång den. Underbart att åka igen!
tedman skrev:Japp, imorrn blir det premiärtur om inget oförutsett sker (som regn och annat elände)
Ska ut med lite polare, siktar på Rosenhill vid 12 snåret.
VAFxx! Det är ju runt hörnet ju .. så j-a typiskt att halva släkten kommer för att fira frugan imorgon. Dröjer nog till nästa helg innan jag kommer mig ut.. är f-n ett kalas i veckan så varenda helg är sabbad i.
tedman skrev:Japp, imorrn blir det premiärtur om inget oförutsett sker (som regn och annat elände)
Ska ut med lite polare, siktar på Rosenhill vid 12 snåret.
VAFxx! Det är ju runt hörnet ju .. så j-a typiskt att halva släkten kommer för att fira frugan imorgon. Dröjer nog till nästa helg innan jag kommer mig ut.. är f-n ett kalas i veckan så varenda helg är sabbad i.
Tänkte just att du kunde hänga på. Men, men, det lär bli fler gånger
För att citera en (ö)känd radio- och tv-profil: ÄNTLIGEN! Var ute nästan två timmar, på allt mellan knixiga skogsvägar där snön låg kvar i dikena till öppna landsvägar med stark sidvind. Det var precis lika kul som jag intalat mig hela vintern!
Körde min första sväng den 16:e mars. Dagen efter snöade det som f-an.
Det blev ytterligare en sväng i lördags (29/3) och igår söndag (30/3) hängde flickvännen med på en tur i vårsolen.
Riktigt skönt att äntligen få låta motorn jobba lite igen!
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.