"Bulten" har tagit ännu ett liv!

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#16 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev: :claugh Du är rolig du dom är fullt upptagna med att jaga moppar, folk som har fel färg på skattemärket, och trakassera hederligt folk.
Kul man kan roa folk, trots ämnet. ;-)
Jo men jag är lättroad :D Liasom ämnet är ju så bisarrt och otäckt, så man känner sig tvungen att "plocka fram" humorn, annars så bröt man ihop över det..

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#17 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Liasom ämnet är ju så bisarrt och otäckt, så man känner sig tvungen att "plocka fram" humorn, annars så bröt man ihop över det..
:tummenupp

Vi hanterar dåliga nyheter olika allihop. Humor är ett sätt. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

marinmo
Donator 2011

#18 Inlägg av marinmo »

blacken skrev:Synd att det har blivit så, för det är djäkligt roliga kurvor på en del ställen, till exempel vägen till Skanssundet :D ..
Brukar köra den vägen ibland när jag ska till landet (utanför Gnesta) och ta färjan över, kör folk som idioter där med? Jag tyckte den vägen var rolig, om än ganska många blinda kurvor ...

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#19 Inlägg av Conseal »

Jag var där och plåtade igår ... mötte farbror blå på vägen hem .. tror jag vet varför nu ....
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#20 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:
adrian_vg skrev:
blacken skrev: :claugh Du är rolig du dom är fullt upptagna med att jaga moppar, folk som har fel färg på skattemärket, och trakassera hederligt folk.
Men "fenomenet" har pågått i minst en 5-6 år minst, vi har suttit på Rosenhill och snackat om det länge och väl nu, och bara kommit fram till att det är inget att göra åt, bara acceptera att det finns idioter som vill att man ska skadas eller förolyckas. samt ta det djäkligt lugnt i kurvorna. Synd att det har blivit så, för det är djäkligt roliga kurvor på en del ställen, till exempel vägen till Skanssundet :D ..
Kul man kan roa folk, trots ämnet. ;-)
Jo men jag är lättroad :D Liasom ämnet är ju så bisarrt och otäckt, så man känner sig tvungen att "plocka fram" humorn, annars så bröt man ihop över det..
Håller med, det handlade nog inte om att roa utan garvet kom när Adrian frågade om "man inte kan få myndigheterna att göra nåt" då det till stora delar är just myndigheterna som sabbar vägarna med grusning, fräsning, farthinder, hopp och en massa annan skit.

Det är nog fler är jag som har halkat runt på lösgruset som VägWaffe (myndigheter) lägger ut och kallar det "reperationer".

Så såvida det inte är dödsstraff på fortkörning så kan samma myndigheter som "borde göra nåt" ofta vara indirekt vållande då vägen inte ska vara säker i 70 men generera avåkningar i 160.

Personligen ska en väg inte automatiskt leda till avåkning även om man så kör i 200. Kör man av ska det bero på förarfel, hastighet osv. inte på att vägen är "minerad".
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar