Kan man göra detta själv (jag och timell

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Funderar på att skaffa pappersfilter själv. Min viffer går inte bra emellanåt av nån anledning. Ska köra den i bromsbänk idag om ca en halvtimme och snacka sen med snubbarna om ev förgasarinställningar.mator skrev:Eftersom hojen gick bättre - dock med dippen vid 7000 varv - då jag monterade originalljuddämparen. Kommer den gå ännu bättre ifall jag monterar ett originalluftfilter. Eller bör man fixa till att den inte går mager.
Hur mekkunnig är du? Om du vet vad du gör bör du väl kunna fixa det själv. Om inte, verkstad eller smöra för polare med mekkunskaper.mator skrev:Kan man göra detta själv (jag och timell) eller bör man lämna in den för bäst resultat.
Om den går för magert pga öppet filter så kommer den att gå bättre om du byter till originalfilter.mator skrev:Eftersom hojen gick bättre - dock med dippen vid 7000 varv - då jag monterade originalljuddämparen. Kommer den gå ännu bättre ifall jag monterar ett originalluftfilter. Eller bör man fixa till att den inte går mager.
Kan man göra detta själv (jag och timell) eller bör man lämna in den för bäst resultat.
Kolla diagrammet från dagens bänkkörningen på http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?p=32427#32427.mator skrev:Spännande med provbänken. Du får höra av dig och berätta hur det gick och vad gubbarna sa.
Ang mekandet. Farsan driver en bilverkstad och jag har inte tummen helt i handen. Så helt främmande är man ju inte.
Men allt är ju lätt när man kan det. allt annat är svårt
Såg lite småsmält ut det där... Hoppas du får ordning på problemet.mator skrev:Nu tror jag att felet är hittat till fullo. Men kan det vara något annat fel när kabel och laddregulator ser ut som på bilderna.
Har mätt upp statorn och får 0.4 ohm mellan kablarna. Har beställt en ny laddregulator för 1200:- och skall mäta upp statorn när hojen är varmkörd.
Så värmepasta funkar mellan ram och regulator?? Det är ju super! Gör man det normalt också eller? Håller pastan för regn?mator skrev:Men efter att lagt värmeledande pasta mellan regulatorn och ram fick jag ner temperaturen till ca 45 grader.
Det verkar fungera bra för mig. Och det borde hålla för regnet, Det känns inte som det skulle bli så blött där regulatorn sitter.adrian_vg skrev:Så värmepasta funkar mellan ram och regulator?? Det är ju super! Gör man det normalt också eller? Håller pastan för regn?mator skrev:Men efter att lagt värmeledande pasta mellan regulatorn och ram fick jag ner temperaturen till ca 45 grader.
Det där är tändkabeln, korrekt?mator skrev:[...]men på treas cylinder skiftade ohmtalet på den sekundära sidan mellan 53 ohm till 256 M ohm.
Ett fel hittat.
Tror min varierade nåt sånt också, inte tokfel, men inom felmarginalen skulle jag spontant säga.mator skrev:På ettans cylinder låg ohmtalet på 28 K ohm på den sekundära sidan trots att den skall ligga mellan 17-24 K ohm.
Inget fel på tändspolen men tändstifthatten har ett motstånd på 9 K ohm trots att det bara sitter ett 5 K ohm motstånd i hatten. Var kan de övriga 4 K ohmen komma från.
Någon som vet om detta är ett tokfel eller man kan montera ihop och köra med detta?
Vad gick tändhattarna på?mator skrev:Fick min nya tändhatt i går. Bytte ut den felaktiga tändhatten samt kontrollmätte så jag fick rätt värde på alla 4 tändhattar.
Idag provkörde jag hojen och den gick bättre än när jag köpte den![]()