Mister skrev:Gick då visst lite fett....
Visst är det lite skumt? Med tanke på hur ljusa stiften var, tycker man att de skulle vara lite gråare eller brunare...
Fö hade jag en plan om den skulle ha gått för magert; jag skulle byta ut K&N-filtret mot ett vanligt i papper som en sorts temporär lösning. Men tji... Ska jag ändå låta bestycka om den, kan K&N-filtret få vara kvar i.
Mister skrev:
Hursomhelst, när det gäller "tillsatsmedel" så är det lite av min personliga tro att det funkar som placebo-medel. Dock är redline som nämns ovan ett crem'e dela crem'e märke.
Med tanke på priset, måste den vara bra...
Mister skrev:
Hade jag varit i dina skor, med de problem du verkar tidigare har haft, samt ska slanta lite pengar på bänkning och nybestyckning så hade jag gjort en ultraljudstvätt på förgasarn. (ultraljudstvätt har ibland mekaniska verkstäder, verktygsmakare o dyl). Då slipper man borsta, handtvätta mm samt blir gott resultat.
Ville inte gå så långt (än). Killarna på Racerepair började föreslå honing av cylindrar, byte av kolvringar osv, men jag tyckte att vi skulle gå en gyllene medelväg och bara bestycka om den till en början.
Dessutom tycker jag att tio procent av hojens värde, att betala till en verkstad för en fix, är lite för mycket. Allt har sitt pris.
Mister skrev:Btw, din bänkgraf var inget vidare. Supernyfiken vilket resultat ombestyckningen kommer att göra på förgasarviffer. So please, släng upp resultatet senare.
Den ska gå bättre sen, efter ombestyckningen, får man väl hoppas.
95 hästar eller 100 eller tom mer(!) spelar mindre roll, bara motorn går som den ska, dvs jämt och fint. Bågen är trots allt tolv år gammal, en hel del krut har väl försvunnit med åren.
Ska hålla tråden uppdaterad i takt med att jag får mer info från Racerepairs.
PS. Ska jag byta upp mig map viffer i framtiden kommer det att bli en med insprutning. Är tydligen MYCKET enklare att "bestycka" om dessa. DS.