Fick äntligen min GPS-hållare och väska. Monterade den innan middagen. Bilder nedan.
Fick justera lite innan allt var ok, bla fick jag vända väskan 180 grader, så att elförsörjningen som är på sidan på min GPS ist gick genom en glipa mellan dragarna på dragkedjan då det färdiga hålet för elen (den röda ringen på bilden nedan) var på mitten och därför inte passade.
Min GPS är ganska stor och får nätt och jämt plats i väskan på längden och bredden, man får pressa i den med milt våld. Fördelen är att den sitter helt stadigt i väskan. Man kommer åt vissa av knapparna i nedkant på skärmen genom plastlocket, men inte alla funktioner. Man slipper falla för frestelsen att pilla på GPS:en under färd.
Kunde inte montera hållaren mitt på styret då nedre änden av hållaren tar i täcklocket för styrlagret. Fick bli till höger om högra styrklammern, men funkar bra ändå.
Väskan är fastskruvad i hållaren och kommer alltid att sitta på. Utan GPS i förstås.
Vad man ser från normal ögonhöjd och plats vid körning, mitt i blickfånget. Man behöver knappt alls vrida på huvudet på för att se informationen på skärmen - trafiksäkert:
Gaffeljusteringen på höger gaffelben är forfarande åtkomlig efter lite fixande av hållaren:
Från sidan; trots att hållaren är monterad till höger om ena styrklammern funkar det bra. Väskan är väl skyddad från regn under färd.