Garmin Zumo 550 i butik i Stockholm

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#16 Inlägg av adrian_vg »

Beställde just en GPS-hållare och passande väska till min Navigon PNA-7000Te. Köper ingen speciell GPS för bågen, utan använder den jag normalt har i bilen. Får fixa till ett cigguttag nånstans på viffern. Kanske en kommande guide... ;-)

http://www.touring.se/touring/Servlet?p ... nr=45-6585

http://www.touring.se/touring/Servlet?p ... nr=81-8291
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Deltatracker
Medlem
Inlägg: 148
Blev medlem: tis jul 04, 2006 20:30
Ort: Ulricehamn

#17 Inlägg av Deltatracker »

Tänkte bara tillägga till diskussionen att jag kör med Garmin Zumo 550 och var från början väldigt skeptisk till att ha en GPS på hojen då det var lite touringvarning på det hela :-)
Har haft den i ca en månad, men måste ändå erkänna fördelarna med att våga upptäcka nya vägar att åka istället för att bara åka de vägar man känner till.
Köpte även ett RAM fäste som gör att placeringen blir centrerad istället för ute på styret. Känns mycket bättre att ha den lågt så risken för att den slår i kåpglaset.
Även om jag inte sett den nya Zumo 660 i verklighet så är jag ändå av åsikten att de riktiga knapparna som finns på 550 är guld värda i jämförelse med att trycka på skärmen.

Enda nackdel är det höga priset.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#18 Inlägg av adrian_vg »

Deltatracker skrev:[...]måste ändå erkänna fördelarna med att våga upptäcka nya vägar att åka istället för att bara åka de vägar man känner till.
Just vad jag var ute efter!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#19 Inlägg av adrian_vg »

Fick äntligen min GPS-hållare och väska. Monterade den innan middagen. Bilder nedan.

Fick justera lite innan allt var ok, bla fick jag vända väskan 180 grader, så att elförsörjningen som är på sidan på min GPS ist gick genom en glipa mellan dragarna på dragkedjan då det färdiga hålet för elen (den röda ringen på bilden nedan) var på mitten och därför inte passade.

Min GPS är ganska stor och får nätt och jämt plats i väskan på längden och bredden, man får pressa i den med milt våld. Fördelen är att den sitter helt stadigt i väskan. Man kommer åt vissa av knapparna i nedkant på skärmen genom plastlocket, men inte alla funktioner. Man slipper falla för frestelsen att pilla på GPS:en under färd. :roll:

Kunde inte montera hållaren mitt på styret då nedre änden av hållaren tar i täcklocket för styrlagret. Fick bli till höger om högra styrklammern, men funkar bra ändå.

Väskan är fastskruvad i hållaren och kommer alltid att sitta på. Utan GPS i förstås. ;-)

Vad man ser från normal ögonhöjd och plats vid körning, mitt i blickfånget. Man behöver knappt alls vrida på huvudet på för att se informationen på skärmen - trafiksäkert:
Bild

Gaffeljusteringen på höger gaffelben är forfarande åtkomlig efter lite fixande av hållaren:
Bild

Från sidan; trots att hållaren är monterad till höger om ena styrklammern funkar det bra. Väskan är väl skyddad från regn under färd.
Bild
Senast redigerad av adrian_vg den tis jun 16, 2009 13:29, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#20 Inlägg av adrian_vg »

Efter några dagars hällregn har inget vatten läckt in i väskan än, inte ens i elgenomföringen. Det genomskinliga plastlocket är dock alldeles igenimmad...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

VFR Svenne
Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: sön jun 14, 2009 10:20
Ort: Landskrona

hÅLLARE TILL GPS

#21 Inlägg av VFR Svenne »

Hej Alla!
Jag har en Hållare till min GPS Garmin StreetPilot 2610 Som är speciell till Garmin Produkter. Sitter kanon. Finns även till Mobil. Jag har en VFR-87 årsmodell.
Går att köpa hos Pro-Am Motors Ligger i Skanör Skåne Priset är överkommligt.
Tel: 040-472117
Mobil 0705-230523
www.pam.se
VFR Svenne

Skriv svar