Karlsson skrev:Karlsson, 1200:-? Hur lyckades du med det??
Min hojj fyller 10 nu - en 97:a - kommer det spela någon roll vad gäller premie?
Den ligger i: Mc fr.o.m. 11år och förare fr.o.m. 35år.
Törs inte spekulera hur jag hamnade i touring1...men någon gång ska man väl få ha lite tur!

Det där verkar helt osannolikt.
Touring 1 i trafikzon 3-7 blir 1375 kr. hel/hel enligt tabellen. Det är hojar typ Goldwing och liknande.
http://www.hondamc.com/homc/templates/Page____5379.aspx
Du är säker på att den inte är reggad som EU-moppe?

Jag pröjsar jag 1600 kr hel/hel, med Bilsport & MC Classica.
stilo skrev:Detta är ju inget försäkringsbolagen "accepterar" men man lär ju aldrig åka dit för det, du sålde ju helt enkelt hojen till pappa för att du tröttnat på att köra hoj, men sen ångrade du dig till våren när vädret blev så fint...
Sen om man sätter det i system och gör det varje vinter så vet i sjutton hur dom skulle agera...
Det största problemet är nog inte försäkringsbolaget utan snarare andrahandsvärdet som kan bli lidande när hojen kanske har haft 10-20 ägare på 5-10 år.
Det går iofs att kolla i historiken att den har gått inom familjen men det ser ändå inte bra ut och kan verka menande på värdet.
På min står det "tidigare ägare, 0" (om jag får skryta lite

). Trots att det är en gammal hoj som har gått långt så höjer sånt värdet ganska rejält om den dessutom är i bra skick.
Sen återstår det att se om jag någonsin kommer att sälja den. Någon ny Blackbird-Sabre lär nog inte komma och BMW K1200S är ett stort frågetecken även om det nog är en jävligt bra hoj som deffinitivt ska provköras.
I vinter ska iaf hojen få sig en liten genomgång för att skapa bättre vägegenskaper, bekvämare körställning och ta ner ljudnivån lite samtidigt som flåset nog blir bättre.