Nu är det långt mellan uppdateringarna... vilket tyvärr beror på att Viffern stått i ide alldeles för länge när andra intressen prioriterats. Inte minst bygge av nytt hus med tillhörande verkstad.
Men idag kom så dagen när den gröne skulle flyttas till sitt nya boende. Jag provade i veckan att starta den (nytt batteri fick inhandlas, jag hade slarvat med underhållsladdningen av det gamla), och till min både förvåning och glädje krävdes inte många varv på startmotorn innan den gick igång... trots pinsamma 5 års stillestånd i kallgarage. Glädjen gick dock över i moll när en rejäl pöl bensin uppenbarade sig på golvet nedanför, men jag drog mig till minnes ett inlägg från nån som upplevt samma sak och helt enkelt bara väntat några dagar varpå slangarna tätat sig igen.
Så några dagar senare gjorde jag ett nytt försök, och se på f... inget bensinläckage! Men istället bolmade det rök nånstans ifrån... suck. Bort med vänster sidokåpa och fram med stora ficklampan, men jag kunde inte se nåt uppenbart. Startade igen och då var allt som det skulle.

Puh.
Så idag åkte vi till gamla huset, jag klädde på mig hela utstyrseln och kom ihåg att ta bort skivbromslåset innan jag tog ner hojen från stödet. Startade, kände på broms/koppling etc och drog iväg i ett svalt men tack och lov torrt höstlandskap. Färden gick utan problem, och nu får den gröne bo varmt och torrt till våren. Kan också tänkas att jag äntligen får tid att byta startmotorkoppling och göra en allmän översyn av allt som behövs på en 30 år gammal hoj.
