Skall dom sex skruvarna till fjädrarna dras med moment? och isåfall vilket moment?
Mvh
Lalle
Lameller
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: Lameller
12Nm (1,2KG)
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
blacken skrev:12Nm (1,2KG)

Men när jag drar i dom med handkraft så blir kopplingen helt stum? sedan släpper jag bara lite lite grann på skruvarna så funkar den igen?Lalle skrev:blacken skrev:12Nm (1,2KG)
Sen va de bara 5 st skruvar skrev felLalle skrev:Men när jag drar i dom med handkraft så blir kopplingen helt stum? sedan släpper jag bara lite lite grann på skruvarna så funkar den igen?Lalle skrev:blacken skrev:12Nm (1,2KG)

såg nu att det var en av lamellerna som avvek från dom andra den var lite lägre och skulle sitta längst in
finns det nått annat jag behöver tänka på innan jag skruvar ihop den och fyller på olja:
Mvh
Lalle

Mvh
Lalle
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Dra skruvarna jämt = korsdra. Samma sak med motorkåpan. Men det tror jag nog att du inser självLalle skrev:såg nu att det var en av lamellerna som avvek från dom andra den var lite lägre och skulle sitta längst infinns det nått annat jag behöver tänka på innan jag skruvar ihop den och fyller på olja:

Ny packning, rengjorda och torra packningsytor. Tja, det är väl allt.
Jag utgår ifrån att du oljade de nya lamellerna innan du monterade dom.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Tack så mycket för tipsenTyrannosaurus skrev:Dra skruvarna jämt = korsdra. Samma sak med motorkåpan. Men det tror jag nog att du inser självLalle skrev:såg nu att det var en av lamellerna som avvek från dom andra den var lite lägre och skulle sitta längst infinns det nått annat jag behöver tänka på innan jag skruvar ihop den och fyller på olja:
Ny packning, rengjorda och torra packningsytor. Tja, det är väl allt.
Jag utgår ifrån att du oljade de nya lamellerna innan du monterade dom.