Viktoptimerings tråden

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008

Viktoptimerings tråden

#1 Inlägg av Qwerty »

Jag vi verkar vara flera här inne som håller på att viktoptimera hojen till 2008. Kanske dax för en gemensam tråd.

Själv fick jag panik vid nyår då vågen visade 99,7Kg. Dvs nästan 0,1Ton.
Har nu jobbat lagom hårt, utan för mycket motion eller för snål kost kämpat mej ner till 89. Detta genom normal kost och lagt till lite motion, så som inlines, cykla och någon promenad någon gång ibland.

Målet är under 85. Som jag skriver om senare hur det ska nås.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009

#2 Inlägg av tedman »

Åkte på diskbråck för 1.5 år sedan.
Sedan dess har det bara gått utför, måste oxå ta tag i det här nu.
Springa funkar inte längre, träningscykel är så förbannat tråkigt.

Vet inte riktigt vad jag ska göra, möjligtvis mountainbike.

Användarvisningsbild
Krille
Donator 2008
Kontakt:

#3 Inlägg av Krille »

Kan rekomendera stavgång. Bra för dem som inte kan jogga. Bränner bättre än promenader. De tar ett tag att få in tekniken men när den sitter rasar kilona/centimeter.
VFR -94 Såld......

Har nu Fazer 1000

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#4 Inlägg av elias »

Stavgång är klart underskattat! Må se fånigt ut, men det är fruktansvärt effektivt. Mp3-spelare samt bandbok är ett fint hjälpmedel om man tycker att det är tråkigt i början. Kommer man bara igång så brukar det flyta på. :)

Men ska man hålla sig i form så är det 30% träning och 70% MAT.
Bild

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Kontakt:

#5 Inlägg av ahlisboy »

Vi på VFR-forum alltid ute i tid.... Så här tidigt har jag aldrig funderat på nästa beachsäsong.... :)
-86 The original and best

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008

#6 Inlägg av Qwerty »

ahlisboy skrev:Vi på VFR-forum alltid ute i tid.... Så här tidigt har jag aldrig funderat på nästa beachsäsong.... :)
Håller med. Beach 2020 kommer bli kanon :D
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#7 Inlägg av Tyrannosaurus »

Aha? Jag trodde det skulle handla om att viktoptimera hojen, vilket kan behövas :lol:
Lite viktoptimering blev det iaf när jag bytte bort det tunga originalsystemet :)

Sen har iofs skinnstället krympt :lol: men det är en annan sak. Jag har ett nytt som ligger, bara inte infettat än.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Kontakt:

#8 Inlägg av ahlisboy »

Tyrannosaurus skrev: Sen har iofs skinnstället krympt :lol: men det är en annan sak. Jag har ett nytt som ligger, bara inte infettat än.
Ja fast det gör det ju varje år så det budgeterar man ju för....... :D
-86 The original and best

Användarvisningsbild
Frippe
Donator 2015

#9 Inlägg av Frippe »

Tjena "Grabbar & Tjejer" för vi har väl inte blivit "Gubbar & Kärringar" än.

Fokusera inte för mycke på vikten, tänk på att när ni tränar kommer ni få muskler :D Vilket leder till snyggare :wink: och lite tyngre kropp än en sådan där mjuk kropp.
Plocka fram måttbandet 8)
Ser lika löjligt ut som stavgång, men det funkar med.
Mer muskler ger högre förbränning.....mer mat.

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008

#10 Inlägg av Qwerty »

Så ja. Nu börjar mitten av 80talet närma sig. 87,1Kg vägde jag in på nu.

Vikten är allt i min värld. Men jag kommer aldrig kunna gå ner under 82Kg för det är jag för "muskulös" för. När jag va i bäst form någonsin vägde jag just 82, då utan fett. (bara för dej Frippe)

Har märkt att jag faller i vikt då jag äter normalt käk hemma. Äter jag två veckor i sträck min normala hemma mat så går jag ner. Slänger jag in denna förbannade skräpmat så stiger jag direkt i vikt. Dvs den kan inte vara bra för mej. :D
Normal hemma mat är alltså pasta, kött, fisk och allt som hon "du är vad du äter" tanten säger man ska hålla sig borta i från. Iof mest fullkornspasta. Potatis är jag tyvärr dålig på att äta. Men kaninmat slinker gärna ner.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#11 Inlägg av Conseal »

Själv ligger jag på optimala 105kg ... eller :roll: iallafall .. jag kan råda er som funderar på att sluta snusa att fundera på saken .. har lagt på 10kg efter jag slutade snusa eftersom jag är konstant hungrig (wow vilken deja-vu känsla jag fick .. har jag sagt det tidigare ? .. iallafall)
Vet att min matchvikt är ~90 kg allt under det så ser jag sjuk ut .. är inte lätt att ha muskler .. tränade tidigare på gymmet (enbart med vikter) 3-5 ggr i veckan och det räcker faktisk längre än många tror. men men nu svamlar jag långt ifrån det jag tänkte säga.

Ett enkelt tips som inte kräver mycket planering som jag körde dagligen förut (innan jag fick problem med armbågen och jag tappade fokus) är morgongympa.

Upp ur sängen och gör situps och armhävningar, DIREKT sen kan man duscha och köra toabesök och grejer .. bara göra det VARJE dag ger resultat fort ... tar inte mer än 5 minuter ...
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008

#12 Inlägg av Qwerty »

Armhävningar och situps är helt klart underskattade träningsformer. Har nästan helt blivit ersatta av vikter mm.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#13 Inlägg av elias »

Vi kan väl utgå ifrån att det hela handlar vad man är ute efter. Att köra någon form av morgongympa håller leder och muskler i form, men det bygger inget. Vill man få markerade muskler så är det styrketräning som gäller. Det som så många gör fel på är dock att de BARA styrketränar, äter fel samt inte tar ut sig.

Jag har sett många skräckexempel på gymmet, tro mig.

Just nu är jag påväg UPP i vikt. Fast jag gymmar eller springer 4 - 5 ggr i veckan. Kan iofs bero på dubbla dosen kreatin jag trycker i mig. :)
Bild

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#14 Inlägg av Conseal »

Min (föredetta) träningspolare och jobbarkompis (han har precis bytt jobb) hade lite koll på det där .. detvar vi som körde varje lunch .. även känd som Taurus i tv's Gladiatorerna.
http://www.youtube.com/watch?v=7Mgqx7v8a1c
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008

#15 Inlägg av kennet »

Conseal skrev:Själv ligger jag på optimala 105kg ... eller :roll: iallafall .. jag kan råda er som funderar på att sluta snusa att fundera på saken .. har lagt på 10kg efter jag slutade snusa eftersom jag är konstant hungrig (wow vilken deja-vu känsla jag fick .. har jag sagt det tidigare ? .. iallafall)

Själv 4år som snusfri den 21 september (Tjohoo) och det var jobbigt men jag klarade vikten fast man hade sug och har det fortfarande :?

Det bästa är man man har blivit otrolig mycket piggare och har fått mera ork :D

Sämsta är att jag fick ett j....a humör, kort stubin mm. men det gick över efter ett tag :D
Utan hoj tyvärr

Skriv svar