Visste inte riktigt var man skull posta förslag på forums-förbättringar/ändringar..? Eller om man fick Om inte så ber jag om ursäkt
Hursomhelst...jag har iaf stört mig på att sedan jag uppdaterade ett klubbforum (för ett helt annat intresse-område) till 3.1 så slutade länkar att öppnas i nya tabs/flikar. Har sett att det är samma här på detta forum. Alltsomoftast glömmer jag att högerklicka och välja öppna-i-ny-flik på t.ex musiklänkarna till youtube, och sedan stänger jag ned istället för att backa...och så måste jag surfa in igen...
Hittade iaf detta: https://www.phpbb.com/customise/db/extension/elonw/
Installerade det och det fungerar bra
Ja det är ett i-landsproblem, men har man inget annat så..
Istället för att högerklicka kan man också hålla ner Ctrl-knappen när man klickar på en länk då bli det en ny flik. Håller man istället ner Skift-knappen så bli det ett nytt fönster.
Tyrannosaurus skrev:Istället för att högerklicka kan man också hålla ner Ctrl-knappen när man klickar på en länk då bli det en ny flik. Håller man istället ner Skift-knappen så bli det ett nytt fönster.
Jo jag vet, men ibland (ofta) går det av bara farten....
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
lappen skrev:Nu är det 2019....och jag har fortfarande inte lärt mig...
Vilket år som helst kommer det att sitta i muskelminnet.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!