Youtube - bra klipp
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: Youtube - bra klipp
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Youtube - bra klipp
Jag vill flytta till US&A och bränna iväg på elhoj
https://youtu.be/r3u6576r1ZQ
https://youtu.be/r3u6576r1ZQ
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Youtube - bra klipp
vroom skrev:Jag vill flytta till US&A och bränna iväg på elhoj
https://youtu.be/r3u6576r1ZQ
"Oooooh, baaaby!!!"
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Youtube - bra klipp
Varför omvägen? Dom finns ju i Svedala..vroom skrev:Jag vill flytta till US&A och bränna iväg på elhoj
https://youtu.be/r3u6576r1ZQ
http://mickesmotor.se/mc/zero/
Hmm, Vfr 750 rc 36 ska ju göra det på ca 2,5-2,7 sek. Viffer rules!Håll i hatten – 0-100 på 3 sek!
Mjaa, stämmer inte heller så bra, för det har bränts olja, flis, och annat brännbart för att få dess laddström i det Svenska elnätetnoll utsläpp
Och ett prisläge mellan 140,000 och 270,000 bupp? Dom måste bli mycket billigare, innan dom får någon större genomslagskraft om man tänker på att man kan max optimalt köra ca: 14-15 mil, för att sedan tanka i 2 timmar (om den är utrustad med den speciella Charge tank moddningen dvs, annars så tar det 9 timmar). Och det kan man inte heller göra hela tiden, för snabbladdning stressar sönder ett batteri i längden.
En elknarr funkar bäst som stadsjonne eller för kortare commuting typ 3-6 mil. En hyfsad Viffer är en klart överlägsen allround knarr ett bra tag till.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Youtube - bra klipp
Nja, i Vrooms film kör han ju mot en Kawa H2 som får spö. Kan nog tänka mig att Zeron är snabbare än så, men behöver ju inte få iväg den med kopplingen och inte växla, utan det är ju bara å vrida på rullen.blacken skrev:Hmm, Vfr 750 rc 36 ska ju göra det på ca 2,5-2,7 sek. Viffer rules!vroom skrev:Håll i hatten – 0-100 på 3 sek!
En sak till. batterierna som sitter i är med största sannolikhet Lithium som är en rejält giftig substans. Frågan är vad dom ska göra av det den dan batterierna tar slut?Mjaa, stämmer inte heller så bra, för det har bränts olja, flis, och annat brännbart för att få dess laddström i det Svenska elnätetnoll utsläpp
Och ett prisläge mellan 140,000 och 270,000 bupp? Dom måste bli mycket billigare, innan dom får någon större genomslagskraft om man tänker på att man kan max optimalt köra ca: 14-15 mil, för att sedan tanka i 2 timmar (om den är utrustad med den speciella Charge tank moddningen dvs, annars så tar det 9 timmar). Och det kan man inte heller göra hela tiden, för snabbladdning stressar sönder ett batteri i längden.
En elknarr funkar bäst som stadsjonne eller för kortare commuting typ 3-6 mil. En hyfsad Viffer är en klart överlägsen allround knarr ett bra tag till.
Sen håller jag fullständigt med om resten.
- Åt helsike för dyr trots att det inte blir nån soppakostnad. Men vad kostar ett nytt batteri efter 2500 laddcykler?
- Tar för lång tid att ladda.
- Fört kort aktionsradie. Ponera att åka Stockholm-Helsingborg. Får stanna minst två gånger och ladda à minst 2 timmar.
Nej, jag är istället varm förespråkare för vätgasdrift som man kan använda både direkt i en förbränningsmotor efter en mindre ombyggnad av bränslesystemet eller via en bränslecell till elmotorer.
Fördelar:
- Helt rent, släpper bara ut vattenånga.
- Billigt, behövs bara lite ström för att tanka.
- Kan även tankas nästan på traditionellt sätt.
- Större energiinnehåll än bensin och diesel = drar mindre.
- Definitivt större energiinnehåll än etanol och biogas som drar mer än bensin- och dieselmotorer.
- Kommer betydligt mer än 20 mil på en tank, snarare >100-200 mil.
Nackdelar:
- Man får bygga ihop nåt själv eftersom det nästan inte finns att köpa. Men det är inte så svårt, instruktioner finns på Youtube.
- Man riskerar att få skattmasen efter sig eftersom det är förbjudet att köra på nåt annat än det staten tillhandahåller och beskattar Detta fick MDS systerföretag Hydrogena (låg i Arninge norr om Stockholm) surt erfara som fick lägga ner. Dom hade bl.a. vätgaskonverterat en Hummer H2 som efteråt bara drog 0,7 l/mil istället för 3 l/mil.
Varför hör man då inte mer om vätgasbränsle? Kan det bero på att det är svårt att beskatta vatten? "Your guess is as good as mine".
Det är även svårt att beskatta koldioxid och lägga på andra s.k. miljöskatter när det inte finns några utsläpp.
Åså har vi ju hysterin om klimatet. Rekommenderar att se följande film: https://www.youtube.com/watch?v=oYhCQv5tNsQ
Jag är intresserad av bra miljö och att inte förgifta luft och vatten, men det har inget med klimatet att göra. Klimatet kan vi inte påverka ens om vi skulle anstränga oss, däremot kan man förstöra världens länders ekonomier som får de stenrika och makthungriga att gnugga händerna när de får ännu mer pengar och makt.
Vore det inte för dessa typer skulle vi i princip redan kunna haft gratis bränsle och energi idag.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: Youtube - bra klipp
Samma sak som miljötalibanerna och politikerna agerar när dom hör vetenskaplig kritik om sin miljöyrande . Lyft mattkant, sopa, släpp mattkant!Frågan är vad dom ska göra av det den dan batterierna tar slut?
Där är vi två. Honda har ju haft sådana bilar gåendes i Californien i åratal nu, vars är dom i den Svenska debatten? Suka har en Burgman bränslecellsdriven fungerande , vars e den?Nej, jag är istället varm förespråkare för vätgasdrift
Men man kan till nöds sänka sig till att mata Bettan med högoktanig bensin åsså.
En 600 H2 ja, Viffer 750 gör enligt Hondas specs 0-100 runt 2,5 sekunder, enligt zeros specs så gör den samma på 3,0 sekunder, vad ska man tro? Mer att en viffer är lömskt snabb 0-100, snabbare än dom flesta hojar både större och mindre.Nja, i Vrooms film kör han ju mot en Kawa H2 som får spö.
Yamaha R6 är en känd renodlad dräparsportknarr med minst 120 kus i sig och väger mellan 194- 187 kg. VFR väger 240 kg och är en sporttouring och har 98-102 kus ungefär. https://www.youtube.com/watch?v=0zvqRCGU0sA Frågan är vem steker vem? Hondas V4 koncept skäms inte för, sig "Uumpfmässigt" sett. Jag kom ihåg första dagarna jag hade en Viffer, tyckte den var lite "slö" jämfört med min skrämda suka 1100. Men när jag vevade på riktigt första gången, så vart jag förvånad över hur "rask" den var, även exet vart förvånad och impad av hur "rask" den var, eller som hon sade, " och jag som trodde att den var slö"...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Youtube - bra klipp
Du skulle kunna köra Bettan på vätgas med en mindre moddning.blacken skrev:Men man kan till nöds sänka sig till att mata Bettan med högoktanig bensin åsså.
Jag var faktiskt hos Hydrogena för några år sen med min BaaderMeinhof och funderade på att fixa en tillsats på den, men av nån anledning blev det inte så.
Finns det en 600 H2? Jag hade för mig att den bara fanns som 1000 med kompressor. Sen finns H2R men den duger varken på gatan eller bana, utan det var väl mest för att Kawa skulle visa "titta vad vi kan".En 600 H2 ja,
Duktigt smiskat av ViffernYamaha R6 är en känd renodlad dräparsportknarr med minst 120 kus i sig och väger mellan 194- 187 kg. VFR väger 240 kg och är en sporttouring och har 98-102 kus ungefär. https://www.youtube.com/watch?v=0zvqRCGU0sA Frågan är vem steker vem? Hondas V4 koncept skäms inte för, sig "Uumpfmässigt" sett. Jag kom ihåg första dagarna jag hade en Viffer, tyckte den var lite "slö" jämfört med min skrämda suka 1100. Men när jag vevade på riktigt första gången, så vart jag förvånad över hur "rask" den var, även exet vart förvånad och impad av hur "rask" den var, eller som hon sade, " och jag som trodde att den var slö"...
Speciellt med R6 och liknande småracers är att dom har ett väldigt smalt register, där är Viffern klart bättre så det kan vara det som avgör. Samma sak med större radfyror, men där blir det svårare. Anledningen varför både VFR och VF kan kännas slöa är att det inte finns någon markant spark och det är en grej jag älskar med "Ödlan", den drar brutalt från noll och ingenting upptill rödstrecket. Givetvis kan jag inte mäta mig med dagens moderna stora sporttouring kanoner som t.ex. VFR1200 och BMW K1300S, men jag blir inte hopplöst efter ändå.
Sabmag-sloganen "Brute force possesses an elegance all its own" stämmer på pricken. Den har en slags brutal urkraft och även om den inte är snabbast så känns det ändå som om en brutal urkraft när man vrider på rullen.
Nåt som förvånade lite är att jag inte fick ut mer pulver efter trim och bytet av avgassystem och kunde konstatera att en VF1000F gav mer i bänken. Men jag har fått tre förklaringar.
1. VF1000 har betydligt större luftburk. Jag har ju ram ovanför motorn så det får inte plats hur mycket som helst, medan VF1000 har boxram i stål med vagga (föregångaren till aluboxramarna).
2. Vid bänkningen hade jag en ineffektiv ljuddämpare som bara skränade metalliskt och förde oväsen. Nu sitter det en betydligt effektivare burk där som ger vacker musik. Jag har inte bänkat med den, det känns som om hojen går betydligt bättre men troligen lite fett eftersom den är bestyckad med den gamla skränburken.
3. Skulle jag vilja ha riktigt bra pulver så borde jag byta till Kehin CR Downdraft knasare http://www.improvelife.info/v65/tests/drool.htm#5 eller sprut och bjuda på betydligt mer luft, då skulle det hända bananer . Men dels kostar det skjortan och dels "I'm too old for that shit"
På tal om luftburk #1 provade vi under bänkningen att köra utan lock på luftburken. Hojen sa bara *host* och fick åt helsike för mycket luft. Hade man bestyckat för det så hade den nog gått bra. Problemet är bara att eftersom luftburken sitter under framkanten på tanken med hål rakt ner så hade efter ett första regnväder kunnat haft guldfiskar där nere.
Allt det här sammanslaget gör det jävligt svårt att sälja "Ödlan", men alla sagor har sitt slut så det lär nog bli så i vår, jag funkar helt enkelt inte längre och jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag la omkull den för att bena viker sig vid ett stopp (det är en hög och tung, 280 kg best) och då är det bättre att den får ett nytt hem hos en omvårdande ägare för det blir fan inte vem som helst som får köpa den
Vi får se, jag kanske köper nåt mindre och lättare sen, men det blir som sagt jävligt svårt
För att sukta lite kan bli en sista hälsning på mc-mässan i januari https://mcmassan.se . SMC har snackat lite att kanske orda ett klubbtorg och blir det så och att klubbarna får ställa ut någon/några hojar så kanske vi fraktar dit "Ödlan".
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: Youtube - bra klipp
Ajdå lite allmän förvirring, han kallar sig Ninja 650 ib tydligen, my badFinns det en 600 H2?
Men allmänna VFR data från 1986 och framåt:
Performance
From Cycle June 1986:
Dry Weight: 436.7 lb (198.1 kg)
Curb Weight /W full tank Fuel: 505.5 lb (229.3 kg)
Power: 104 hp (78 kW) @ 11500rpm (claimed) [7][8]
Power: 82.5 hp (61.5 kW) @ 10,500rpm (rear wheel)[8]
Standing 1/4 mile: 10.95sec @ 113.95 mph
Fuel Consumption: 45 mpg
Range (to Reserve) 189 miles
Acceleration:
0-60 mph 2.4sec
In Gear Acceleration:
45-70 mph
4th 3.76sec
5th 4.64sec
6th 5.20sec
Speedometer Error
30 mph indicated: 29.8 mph (48.0 km/h)
60 mph indicated: 57.15 mph (91.97 km/h)
Braking Distance:
From 60 mph 118 ft
Engine RPM @ 60 mph 4420RPM
Measured top speed: 151 mph (243 km/h)
(https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VFR750F)
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Youtube - bra klipp
Om man gör en perfekt start med kopplingen och den gör 100 på 1:an, då kan det vara möjligt. För man hinner aldrig släppa, koppla, växla, släppa kopplingen och slå på igen på 2,4 sek. Möjligen om man crossväxlar, men det är inte att rekommendera, speciellt inte under fullt ax. För missar man från 1:an till 2:an (lätt hänt) så har man en anrättning på 16 krokiga ventilerblacken skrev: 0-60 mph 2.4sec
Verkar vara en ganska lågväxlad/högvarvig historia. Nu jämför iofs jag med "Ödlan" vars 6:a är 25% överväxlad, men ändå. 100 (motsvarar 60 mph) = strax över 3000 och vid 4000 gör den 120. Sen...Engine RPM @ 60 mph 4420RPM
5000 = 150
6000 = 180
7000 = 210
8000 = 240
9000 = 270
10000 = 300
Men det finns tre hakar till varför det inte kommer hända.
1. Det är givetvis lite glädjemätare, det är det på alla hojar och det blir mer glädje ju högre hastigheten är (går att tolka hur man vill ).
2. Inte ens chans att den orkar dra den höga utväxlingen till rött vid 10000.
3. Jag har noterat att gränsen för väghållningen på denna 80-talare går vid ca. 250 mätarfart. Jag märkte i det läget att den ville mer, men det ville inte jag. Den kanske skulle orka till 260-270 men där är det nog stopp och det finns inte heller väghållning för det.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Youtube - bra klipp
Youtube-klipp med andra ord!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Youtube - bra klipp
Nu är du där igen, man kan ju tro att du inte har nå`t annat att göra, tjatmoster!adrian_vg skrev:
Youtube-klipp med andra ord!
https://www.youtube.com/watch?v=sIbEhS-ZDfU
Nöjd?
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Youtube - bra klipp
Storebror Adrian_vg ser dig!blacken skrev:Nu är du där igen, man kan ju tro att du inte har nå`t annat att göra, tjatmoster!adrian_vg skrev:
Youtube-klipp med andra ord!
https://www.youtube.com/watch?v=sIbEhS-ZDfU
Nöjd?
Nöjd för tillfället.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Youtube - bra klipp
Ställde frågan till företaget om just snabbladdningens förrädiska effekt på batteriet. Intressanta videolänkar!
Hej
Har fluktat på zerohojarna och undrar över laddtider på främst snabbladdare. Finns det möjlighet att "snabbladda" på t ex 4h istället för 2h till fulladdat? Tänker mer att förlänga batteriets kapacitet över tid så man inte stressar/ förkortar livslängden.
vh/R
Petter Hammarbäck
18 okt. 2018 16:30 (1 dag sedan)
till mig
Hej!
Japp, det går fint att ställa ner snabbladdningen som även anpassar sig efter källan. Här kan du se hur Zeros Charge Tank funkar på laddstolpar och vid hemladdning:
https://elmotorcykel.frejfaxe.se/zeros- ... forvantat/
Och här hittar du lite mer om snabbladdning och hur det påverkar batteriet i allmänhet:
https://elmotorcykel.frejfaxe.se/sa-fun ... bladdning/
Mvh Petter Hammarbäck
Mail: zero@frejfaxe.se
Tel: 0706 - 75 21 57
Mer om Zero Motorcycles på:
http://mickesmotor.se/mc/zero/ och
http://elmotorcykel.frejfaxe.se/
Hej
Har fluktat på zerohojarna och undrar över laddtider på främst snabbladdare. Finns det möjlighet att "snabbladda" på t ex 4h istället för 2h till fulladdat? Tänker mer att förlänga batteriets kapacitet över tid så man inte stressar/ förkortar livslängden.
vh/R
Petter Hammarbäck
18 okt. 2018 16:30 (1 dag sedan)
till mig
Hej!
Japp, det går fint att ställa ner snabbladdningen som även anpassar sig efter källan. Här kan du se hur Zeros Charge Tank funkar på laddstolpar och vid hemladdning:
https://elmotorcykel.frejfaxe.se/zeros- ... forvantat/
Och här hittar du lite mer om snabbladdning och hur det påverkar batteriet i allmänhet:
https://elmotorcykel.frejfaxe.se/sa-fun ... bladdning/
Mvh Petter Hammarbäck
Mail: zero@frejfaxe.se
Tel: 0706 - 75 21 57
Mer om Zero Motorcycles på:
http://mickesmotor.se/mc/zero/ och
http://elmotorcykel.frejfaxe.se/
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
Re: Youtube - bra klipp
Adrians nya knarr. https://www.youtube.com/watch?v=n-b-XjrgYTY
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Youtube - bra klipp
Det är ju Diesel-Ola och hans nya hojblacken skrev:Adrians nya knarr. https://www.youtube.com/watch?v=n-b-XjrgYTY
Jag tror han färdigställde den efter att han fick ratbiken med vibramotor skrotad i Tyskland eller Frankrike eller var det var.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal