Som Ni ser i videon spottade han ur sig kylarvatten på golvet. Kanske pga överfyllning via kylarlocket och överskottet rann ut med dräneringsslangen. Den läcker inget avstängd bara när motorn går.
Ville fixa detta så bara riva ur och ner i skrotet och rota runt med sexkantshylsan. Drog till slangklamrarna lite mer och det gick mycket bättre när moroten var varm. Både att lossa insugen, dra loss spjällhuset, luta det åt sidan, dra klamskruvarna och trycka dit s*ten igen gick på en timme
Köpte finmaskig aluminiumduk från https://www.velltra.se/ och klippte till ett par bitar till luftinsläppen på kåpspoilern under motorn. Skyddar mina headers mot bös Snyggt blev det också.
Bilagor
spoiler färdig.jpg (35.76 KiB) Visad 16810 gånger
spoilernät.jpg (75.93 KiB) Visad 16810 gånger
spoiler tråd.jpg (49.76 KiB) Visad 16810 gånger
Senast redigerad av vroom den mån nov 19, 2018 12:25, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tändstift bytta, luftfiltret rengjort och kedjan oljad före bänkningen?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Tändstift bytta, luftfiltret rengjort och kedjan oljad före bänkningen?
Bytt, rengjort och inoljat enligt föreskrifter.
Har nu kört med denna konfiguration i sommar som mest 300 mil. Kvällstid och morgnar innan hettan har vart uthärdligt. Nu först börjar det bli riktigt skönt att köra i mer normala sommartemperaturer.
Tycker den gått lite "hårt" eller hur man ska säga så i veckan skickade jag i det nya torrluftfiltret från Hiflo och märkte skillnad..lite tystare och inte så mycket vibrationer i gasrullen. Inbillning eller inte men kommer nog överge K&Nfiltret till förmån för den nya känslan från den upplevda vitafingrarvibro till mjukishoj
Känns spontant mysko att luftfiltret skulle göra att vibrationerna blir mindre.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Känns spontant mysko att luftfiltret skulle göra att vibrationerna blir mindre.
Placeboeffekten you know.. Eller om det beror på byte till andra handskar men faktum kvarstår att hojen är softare i sitt uppträdande vad gäller vibrationer som uppträdande på väg. Lite tystare också kanske.
Fixade till upphängningen till ljuddämparen. Fästet som medföljde passade inte utan klammerbulten drogs genom en plywoodbit som stopp mot innerskärmen. Vävtejpen håller ihop det hela.
edit 28/3-19
Gjorde en hållare i plattjärn 3mm som ersätter den aluhållare som följde med dämparen. Dom påsvetsade distanserna gör att hållaren kommer ut för långt och tar emot sadelkåpan.
Bilagor
dämparfäste.jpg (37.43 KiB) Visad 16302 gånger
Senast redigerad av vroom den tor mar 28, 2019 14:26, redigerad totalt 1 gånger.
Vävtejp på hojen är helt ok så länge det är döskallar på den.
På förekommen anledning; jag har bara ful vanlig silvertejp på Dominatrixen. Var hittade du döskalletejpen??!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
sorry för sent svar adrian men bättre sent än ännu senare..just den vävtejpen hittade jag på Rusta men det finns på Dollarstore också.
vroom skrev:
adrian_vg skrev:
vroom skrev:Tryckte ner ett par bitar najtråd i den veckade biten avgasbandaget och klämde åt. Känns supertätt kanske slipper tätningsmassan..hoppas jag.
Heh, kreativt!
Måste komma ihåg detta trick.
Ingenting att behöva hålla i minnet..det fungerade inget vidare med den egensinniga "lösningen". Glappade upp hur mycket jag än drog klamman och jag ville inte förvärra med att slabba med tätningsmassa.