tjenare köpte ett billigt kina larm som har fjärrstart/stopp
men tyvärr följde det inte med någon manual utan har fått leta runt lite och hittat att biltema hade ett liknande larm.
huvudenheten ser ut att vara samma kablarna stämmer fast jag har en extra blå kabel som inte är antenn.
någon här som har erfarenhet av att koppla larm och skulle kunna ge tips på vart man bäst kan koppla in kablarna och möjligtvis har ett el schema man kan försöka följa? bästa stället o fästa larmenheten så den sitter både skyddad och känner av om någon rör hojen
Kolla om fler säljer samma larm. Någon av de andra säljarna har kanske länkat in en monteringsbeskrivning.
Det är ofta så att den som säljer larmet dyrast också har länkat in mer info. Kan vara värt att kolla!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Kolla om fler säljer samma larm. Någon av de andra säljarna har kanske länkat in en monteringsbeskrivning.
Det är ofta så att den som säljer larmet dyrast också har länkat in mer info. Kan vara värt att kolla!
hej ja det är köpt på ebay. säljaren där hade ingen o ge. ska söka vidare o titta.
har iallafall fått kopplat in strömmen till larmet o jävlar va jag höll på o göra i byxan efter att ha satt minus sladden på batteriet och det visade sig att larmet va påslaget
om man följer schemat från biltema. så ska dom gula sladdarna kopplas på blinkersen. vilket jag då tycker borde gå relät så alla lampor blinkar eller har jag fel?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
så ska dom gula sladdarna kopplas på blinkersen. vilket jag då tycker borde gå relät så alla lampor blinkar eller har jag fel?
En gul sladd till varsin sida av blinkersen efter blinkersomkopplaren, koppla in dom på plussidan på höger respektive vänster blinkers kontakt ute vid blinkersen (beroende på var du sätter enheten så antingen fram eller bak).
T.
Lite offtopic. Men det finns en anledning till att det är begränsat med kopplingsschema till larm. (Så att det inte finns en manual för tjuvar typ) Fick själv erfara det när jag skulle koppla bort ett larm. Slutade med att byta kabelstammen.
så ska dom gula sladdarna kopplas på blinkersen. vilket jag då tycker borde gå relät så alla lampor blinkar eller har jag fel?
En gul sladd till varsin sida av blinkersen efter blinkersomkopplaren, koppla in dom på plussidan på höger respektive vänster blinkers kontakt ute vid blinkersen (beroende på var du sätter enheten så antingen fram eller bak).
T.
jag testa o sätta dom där bak men det hände inget när jag trigga larmet. blinka inte alls =(
Så nu vet jag varför dom inte funka. Säkringen hade pajjat [FACE WITH TEARS OF JOY] så nu blinkar dom och jag vet vart jag ska koppla in sladdarna. Kommer sätta dosan där verktygs väskan än gång låg. Blir bra avstånd från batteri samt kablar. Och larmet bör reagera ganska bra
Kan någon hjälpa mig jag har kört fast lite. Har kopplat in blinkers lamporna så nu funkar domm men nu undrar jag ska jag behöva dra kablar fram till låset och startknappen eller kan man komma åt dom nere vid stammen som går vid cdi och relärna? Och isåfall vilka? Har grå råsa och orange som ska kopplas in på tändningslåset enligt manualen på biltema larmet.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!